Gozarpz Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det lokale ungdomslagen her kjøpte inn nytt anlegg for 3 år siden, med blant annet en Zachry XP2000 forsterker. I dag skulle jeg starte opp anlegget for et arrangement, og da jeg slo den på kom det noen smell og knitring, deretter mye røyk, og man kunne se flammer inni den. Den er kjøpt hos Ljudia, som gir 1 års garanti mot fabrikkfeil. Jeg har ikke lykkes å finne noe garanti info for Zachry. Noen som har noen tips? Forsterkeren er 3 år gammel, og det det kan vel ikke være tilfelle at man må regne med at den tar fyr etter 3 år? Den er relativt lite brukt, brukes litt i helger eneste.. Regner med jeg tar kontakt med Ljudia imorgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis den har en knapp på PSU-en som brukes til å veksle mellom 110V og 230V, så sjekk at ingen har tuklet med denne. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Nope, den har ikke det. Den er dessuten montert i rack som er tett bak(perforert bakplate), for det meste innlåst. Den sto u-låst da jeg kom dit idag, men jeg ser ikke for meg at noen kan ha tukla med den på noe vis, som skulle forårsake "eksplosjon" ved påslag. Har åpna den, og det er kretskortet på ene kanalen som har tatt fyr. Kondensatorene på strømforsyninga er oppblåst og sto for røykutviklingen, den ene er sprukket og det har rent ut noe fine greier. Den kanal nr2 er det eneste som ser helt fint ut. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Så lenge du har kjøpt den er kjøpt som privatperson (usikker på om forening/ungdomslag kan defineres som privatperson) så har du 5 års reklamasjonsrett. Hvis Den derimot er kjøpt på firma vil du normalt sett ha 2 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Okey, den er kjøpt på meg som privatperson. Så da får jeg ta kontakt med Ljudia imorgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå