Lypsyls Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Hehe Men 4 år det e da litt lenge ?? Og gom ?? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hehe Men 4 år det e da litt lenge ?? Og gom ?? alle behøver ikke gom,men det måtte jeg ha. gom'en ligner på er regulering som du plasserer oppi ganen som holdes på plass med bøyle som får feste i gjekslene. den er ikke vond å ha på,men plagsomt. den tilpasses da dine tenner og munn gom'en tar du inn og ut selv. og du får en boks til å bevare den i på dagtid når den ikke brukes. Endret 26. november 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Så man har den bare på om natta ?? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Så man har den bare på om natta ?? ja,når du sover. men som sagt så er det ikke alle som behøver gom. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det er flaut, det er flaut, det er flaut, flaut, flaut å bare kunne tygge graut! Kødder (Tannpussevisa) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ett tulleinnlegg og svar på dette er fjernet. Ikke gi hverandre farlige råd, selv om det bare er på tull. Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Suppe, yoghurt, myk is, gele, mykt brød som du knuser med tunga er jo noen muligheter... Du e jo genial jeg kan jo spise gele må jo nesten være det eneste jeg kan spise som er godt Nu må jeg få pappa til og kjøpe gele Kald gele er genialt, var sånn jeg overlevde reguleringshelvetet Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Tok av min for noen uker siden, halleluja. Spis/drikk mye suppe. Sunt og godt. Tok av mine for snart 15 år siden Den helsikens nattbøylen var ett mareritt. edit. også måtte jeg ta vekk den strengen som jeg hadde på innsiden av tennene nede selv. Tannlegen hadde vist nok gått konk da jeg møtte opp en dag for å fjerne den, da var det bare å finne fattern sin dremel å slipe vekk driten selv, finpussen gjorde jeg hos en annen tannlege noen år etter Endret 26. november 2008 av Inc Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Hehe Kordan var den nattbøylen et mareritt ?? Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 De første dagene etter at jeg fikk reggis skjærte jeg av skorpene på brødskivene mine. Det funket bra. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hehe Kordan var den nattbøylen et mareritt ?? Sove med den om natten , Vanskelig å sove på siden osv sov :.. Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) De første dagene etter at jeg fikk reggis skjærte jeg av skorpene på brødskivene mine. Det funket bra. Problemet er at visst jeg prøve og samle tennern gjør det sykt vondt :S Men jeg prøvde meg på potetgull i dag uten og tenke meg om det sto på borde og steiki det gjørde vondt Endret 26. november 2008 av arcticcat Lenke til kommentar
Grand Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Nudler og yoghurt funka fett for meg. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Litt smerte kommer man seg dessverre ikke unna. Trist, men sant. Det fine er at man ikke dør av det, så det er jo en trøst. Sats på suppe uten noe særlig med biter i. Kanskje tomatsuppe. Det går over etter en ukes tid. Flott at du kan spise litt chips, da. Ikke spis knekkebrød, forresten! DET er skikkelig dritt å spise når man har det sånn. Uff og uff. Og kavring? Tør ikke si hva jeg mener om det en gang. Men det sier jo seg selv. Hvis det blir skikkelig ille kan du jo prøve måltidserstattere som du kan få kjøpt på f.eks apoteket i form av milkshake. Moren min er sykepleier, og hun sier dette er mye brukt for folk med dårlige tenner. Problemet er at disse er relativt dyre, og aner ikke om de er så fryktelig gode som de ser ut til å være. Tror jeg ville holdt meg til vanlige matvarer, ettersom denne smerten vil gå bort etter en tid. Husker forresten at jeg pleide å spise mye lettkokte havregryn i melk etter at jeg fikk reggisen. Tok med meg havregryn i en boks på skolen, og melk på en termos. For øvrig er det sikkert 6 år siden jeg fikk av meg min fantastiske tannregulering, så husker ikke så lett hva jeg spiste og ikke spiste. Husker bare at brunost festet seg lett i strengen, og at jeg av den grunn ikke syntes dette var så kjekt å ha på brødskiven. For de som lurer på hva en gom er, er en gom det samme som en plate. Mange bruker dette uttrykket i stedet. Da tar man avtrykk av ganen hos tannlegen (noe som er litt ubehagelig, ettersom det presser ganske mye på. Men bare for en stund, til tannlegen er ferdig med avtrykket.) Gommen kan reguleres hos tannlegen dersom den blir for slarkete. Gikk med gom i noen år etter at reggisen var tatt bort. Først hele døgnet (bortsett fra når jeg spiste) og siden kun om natten. Endret 26. november 2008 av Shipwreck Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Hmm Jeg fikk en drikk av pappa som han kjøpte på Apoteket den heter Nutridrink og der arti var et jeg ble mett Han kjøpte en hel pose av disse så jeg får vell bare leve på dette i skole tia Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ja, det var slike jeg tenkte på! Jeg er nok synsk, siden jeg foreslo at du skulle gjøre det. Så flott at de var gode, da! Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Er det noe mat jeg kan spise uten at det skal gjøre vondt ? Her, vettu, er utvalget for barske karer med tannregulering. Skikkelig mannfolkmat - erre no sak ? (anbefaler spesielt den t.v.) Vel bekomme ! http://www.psi.no/upload/L%C3%B8sningsomr%...%20barnemat.jpg Endret 26. november 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Haha det skulle man jo hatt :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå