Gå til innhold

Sony Vegas - musikkvideo-funksjon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har Pinnacle Studio 11 og vurderer å gå over til Sony Vegas. Sistnevnte ser ut til å være bedre på det meste. Men det er en ting i Studio 11 som jeg synes er veldig praktisk. Med et par klikk så lager programvaren en ferdig redigert, og iblant vellykket, video med effekter. De kaller det en musikkvideo-funksjon, fordi videoen redigeres i forhold til musikk-sporets rytme osv.

Har Sony Vegas en tilsvarende funksjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Nei, slike "random effekter" blir sjelden bra. Man må legge i litt mer arbeid enn som så, før resultatet blir noe av nevneverdig karakter.

Lenke til kommentar

Sant nok, men det har vært praktisk i blant for å klippe opp grovredigerte ferievideoer. Deretter kunne jeg gå inn og fjerne/endre en del av effektene, og dermed er masse tid spart.

Men er det eventuelt mulig å batche et helt prosjekt med samme effekt eller serie effekter i alle klippene, i Vegas?

Eller har Vegas en slide show-funksjon? Altså, kan programmet lage en video med overganger for å skape en viss stemning, av feriebildene (foto) som jeg måtte legge inn?

Lenke til kommentar

Vegas slekter vel på Acid, gjør det ikke? Isåfall finnes det vel nok av filtre for å måle rytme og dynamikk i en fil. Last data til et skript som legger opp random_klipp med lengde lik dynamikk*random_verdi. Legg deretter til random_effekt(cut,disolve,wipe,dip). Er vel ikke så mye mer som skal til.

Hehe.... mye random der gitt:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...