Solid Edge Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Hei Problemet er jeg og en kompis får ikke joine hverandres Party eller Party-chat. Vi har prøvd alskens ting, deriblant: Åpne Portene, erstatte Wifi med ethernet kabel og mye småfiks. Vi får fortsatt ikke joine hverandre, kommer opp feilmelding: Can't connect to party-chat, may be network problems. Får ca. 4 måneder siden hadde vi ingen problem med joining eller lignende, men så kom problemene. Etterhvert kunne vi ikke høre hverandres stemmer i spill (Halo 3), og nå kan vi ikke joine hverandre i det hele tatt Det skal jo ikke være så vanskelig å spille sammen. Vi får til å joine andre. et annet problem som kanskje er relatert er at jeg hører min egen stemme i mic'en når jeg snakker til andre, med en liten forsinkelse på noen sekunder. Men dette er noe som skjer mellom meg og en annen venn. Min Router: D-link DI-624, Airplus Xtreme G Hannes Router: Tilgin Wood 452w Noen som vet har hatt lignende erfaringer. Kan hende vi har gjort feil når det kommer til åpning av porter, finns det noen sjekk-liste som jeg kan følge får å sjekke at alt på routeren stemmer ol. Endret 25. november 2008 av Solid Edge Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Har du prøvd å kjøre nettverkstesten? Mye tyder på at dere begge har NAT-problemer. Det vil i så fall nettverkstesten finne ut av. Hvis/når det er bekreftet, bør det gå an å sette opp en port-forwarding til xboxen din på de portene xbox live bruker. Evt. kan du aktivere UPnP på routeren, da vil det løse seg automatisk. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Portene mine er jo åpne, så uansett om han ikke hadde strict så skal jo jeg ha mulighet til å joine han. Har kjørt test ja, får ingen medlinger opp. Eneste routeren hans reseter seg av og til slik at han må åpne portene først. Endret 25. november 2008 av Solid Edge Lenke til kommentar
Mongstaen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Portene mine er jo åpne, så uansett om han ikke hadde strict så skal jo jeg ha mulighet til å joine han. Har kjørt test ja, får ingen medlinger opp. Eneste routeren hans reseter seg av og til slik at han må åpne portene først. Om han har BKK, må du sette statisk IP på xboxen... som da blir 192.168.80.80 det er den porten hos bkk som er åpnet for NAT. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hva er BKK? Trur ikke jeg har hørt om det før... da er det nok mulig det er det :/ Edit: Ahh, leverandør... tror ikke det, disponerer de nett i Nordtroms? Endret 26. november 2008 av Solid Edge Lenke til kommentar
Mongstaen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 BKK er leverandør på Vestlandet:)... Det pleier å stå på leverandørens nettside om hva som er DNZ ip osv.. om ikke er det bare å sende mail til kundeservice:) Mongstaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå