AnaXyd Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Lakken er ikke akkurat flasset av, men ser ut som noen har kommet borti slik at det har blitt borte en bit av lakken så det er en litt dyp skade. Det er akkurat i døråpningen, hvor det er litt aktivitet når folk går ut og inn av bilen. Hva kan jeg gjøre for å fikse på dette? Jeg vil helst slippe å lakkere opp på nytt.. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Lakken er ikke akkurat flasset av, men ser ut som noen har kommet borti slik at det har blitt borte en bit av lakken så det er en litt dyp skade. Det er akkurat i døråpningen, hvor det er litt aktivitet når folk går ut og inn av bilen. Hva kan jeg gjøre for å fikse på dette? Jeg vil helst slippe å lakkere opp på nytt.. Matte ned, rense godt, legge i litt grunning om nødvendig, så på med lakkpensel. La den herde 2-3 uker, så er det våtsliping, korrigering og polering. Er du "perfeksjonist" legger du på klarlakk også, men husk at det skal være "plass" til den over lakken. Da er det en til runde med våtslip, korrigering og polering.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Det er en såppas runde jeg må igjennom ja. Det er en bitteliten bit som er flasset av, (0,3cm). Vil helst ikke begynne å pusse på lakken min sånn uten videre.. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nei det er ikke noe man gjør selv uten videre.. ikke fordi det er spesielt vanskelig, men man skal ha utstyr, og ha testet litt på prøveobjekter først. Men dersom du er stødig på hånden med lakkpenselen, kan du få det til å se helt greit ut.. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Om du ikke vil ha det 100 % perfekt kan du kjøpe dekklakk fra bilforhandleren din, så bruker du en malpensel og maler forsiktig hullet. Da ser det nokk ikke så værst ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå