Gå til innhold

Nokia presenterer 6260 Slide - toppmodell med S40

genser

Anbefalte innlegg

I dag ble endelig 6260 Slide presentert, og det var ikke bare bare.

320 x 480 pixels, 2.4" skjerm

GPS

Wifi

5mpx carl zeiss

HSDPA

Alså, uten tvil en ny toppmodell i S40-serien. Det mest interessante er at Nokia beveger seg over på høyere skjermoppløsninger :)

Skal komme i 1. kvartal 09.

Fullstendige specs:

http://www.gsmarena.com/nokia_6260_slide-2613.php

nokia-6260-slide-2.jpg

Blir også tilgjengelig i svart, men likte personlig beige best.

edit: Mer spennende:

- S40 6th edition

- Ny open source WebKit-browser

- 360graders navigasjonsknapp

edit2: Oppløsningen er altså høyere enn Omnia, Renoir og Pixxon.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag ble endelig 6260 Slide presentert, og det var ikke bare bare.

320 x 480 pixels, 2.4" skjerm

GPS

Wifi

5mpx carl zeiss

HSDPA

Alså, uten tvil en ny toppmodell i S40-serien. Det mest interessante er at Nokia beveger seg over på høyere skjermoppløsninger :)

Skal komme i 1. kvartal 09.

Fullstendige specs:

http://www.gsmarena.com/nokia_6260_slide-2613.php

nokia-6260-slide-2.jpg

Blir også tilgjengelig i svart, men likte personlig beige best.

edit: Mer spennende:

- S40 6th edition

- Ny open source WebKit-browser

- 360graders navigasjonsknapp

edit2: Oppløsningen er altså høyere enn Omnia, Renoir og Pixxon.

Tror det absolutt kan bli en populær telefon, jeg syntes nesten den var litt stygg i svart.. men i Beige syntes jeg den var veldig flott.. Med en prisantydening på 2700,- og med såpass bra specs så kan det absolutt bli en hit!

320x480 oppløsning blir altså den "nye" 320x240 oppløsningen?

Lenke til kommentar

Stemmer det arehei, S40 er ikke død, dette er andre v6 SW også, etter supernova.

Kommer masse S40 med GPS fremover bl.a.

Nokia har sliti med HW en stund til S40, så top modellene i S40 har latt lenge vente på seg.

Og så har det vært viktigre prosjekter å prioritere.

Nå kommer det mye, og de kommer til å være meget agresivt priset.

En annen hyggelig nyhet er at produsentene endelig begynner å kommer videre fra QVGA, som vi har hatt i nærmere 3 år nå.

Lenke til kommentar
320x480 oppløsning blir altså den "nye" 320x240 oppløsningen?

Ja, det kan vel være en grei måte å si det. Det er en ganske spesiell situasjon vi er i nå, mtp at vi får mobiler med QVGA-skjermer i prisklasser fra 1000 kr til nesten 5000 kr.

Det er nok en stund til vi ser HVGA i mobiler under 2000 kr, men absolutt bra de beveger seg fremover.

bmwm3: Jepp, kommer mye snadder også i S40-serien fremover, og som alltid fra Nokia vil du få langt mer teknologi for pengene enn fra konkurrentene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Drar opp denne tråden jeg, siden jeg har funnet ut at dette vil bli min neste mobil. Det står at den kommer Q1 2009, men ville blitt veldig glad for en litt mer konkret dato.. Tenkte kanskje en av dere jobbet i mobil-forretning og har litt mer info om når den kommer inn.. :)

EDIT: Nokia 6260 Slide i Beige vell og merke, den svarte er ikke interessant for min del..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Den kommer ikke til Europa, Lionel :/

Til tross for fristelsen denne kan være vil jeg råde deg til å stå over. Dette er en slags forsøksmodell. Om ikke skjermoppløsningen er veldig veldig viktig vil det finnes langt bedre alternativer for penga.

S40 med tilsvarende skjermer vil i større grad dukke opp mot slutten av året.

Det er fortsatt et haaaav av prisforskjell for produsentene å gå fra QVGA til høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar
Den kommer ikke til Europa, Lionel :/

Til tross for fristelsen denne kan være vil jeg råde deg til å stå over. Dette er en slags forsøksmodell. Om ikke skjermoppløsningen er veldig veldig viktig vil det finnes langt bedre alternativer for penga.

S40 med tilsvarende skjermer vil i større grad dukke opp mot slutten av året.

Det er fortsatt et haaaav av prisforskjell for produsentene å gå fra QVGA til høyere oppløsninger.

Åå, den var kjip.. Har du ett tips til en ny telefon til meg da Genser?

Siste året har jeg hatt E90 - HTC Diamond - Nokia E71 og til Xperia X1 som jeg har nå.. Og den telefonen jeg savner mest og var mest fornøyd med var Nokia E90.. Så nå vil jeg ha en vanlig telefon(helst Nokia) frem til den neste Communicator modellen til Nokia kommer(Selv om det kommer til og ta en liten evighet)..

Jeg likte Nokia 6260 slide og syntes den beige fargen er flott, men nå som jeg ikke kan ha den, så er faktisk Nokia E51 en av de som frister mest.. Men har du ett tips? En annen Beige nokia sak kanskje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...