hakonvl Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei! Skulle partisjonere disken for innstalering av Linux Mint i går. Glemte det som heter for backup . Når jeg starter pc får jeg opp skjermen der jeg velger OS (Ikke grub, har ikke linux inne enda. Brukte GPated live cd). Har PC-DOS 5.0 inne (Digger det^^) og Win2K. Dos'en får jeg starta, men funner ikke 2000 partisjonen. Når jeg starter 2000 får jeg en lelding om at ntoskrnl.exe er ødelagt eller skadet. Instaler programmet på nytt eller noe. Kjørte opp instalerings cd'en og valgte reparer eksiterden innstalasjon. Har prøvd nød reprasjons prosedyren, men fikk ikke laga den disketteten jeg må ha (Hvordan gjør jeg dette? Har alt av hardware). Valgte så det andre valget (Reparasjonskonsoll eller noe). Da får jeg beskjed om og velge hvilken Win2K instalasjon jeg vil logge inn på og valgte den eneste jeg har (1). Etter det får jeg opp et DOS-liknende vindu. Kjørte chkdsk og den fant noen feil på disken. Hva gjør jeg får og reparer dette? hadde vært fint og slippe og legge inn alt på nytt. Har prøvd Mint live cd en men den bare slenger ut mange uhyggelige erroer om ødelagt I/O o.s.v. Er åpen for (nesten) slt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå