oddebjorn Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Min data kunskap er ikkje all verden. Maskina mi har havaret overflatten på harddisken og eg har planer om å kjøpe ny og bytte ut den gamle. Lurer på kva som må gjerast fotr å få den nye harddisken til å virke?? Håper på at det er berre bolt on og installere Windows på nytt og alle driveren på nytt. sidan det var planen i begynnelse å reinstallere alt, før eg fikk beskje fra harddisk scaninga at den var øydelagt og burde skiftast. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Min data kunskap er ikkje all verden. Maskina mi har havaret overflatten på harddisken og eg har planer om å kjøpe ny og bytte ut den gamle. Lurer på kva som må gjerast fotr å få den nye harddisken til å virke?? Håper på at det er berre bolt on og installere Windows på nytt og alle driveren på nytt. sidan det var planen i begynnelse å reinstallere alt, før eg fikk beskje fra harddisk scaninga at den var øydelagt og burde skiftast. Skal ikke være vanskeligere enn slik du sier det her. Du bytter ut harddisken som ikke fungerer med en som gjør det. Så er det bare å sette i CDen til operativsystemet du skal installere. Resten er plankekjøring. Vær sikker på at du kjøper S-ATA disk om det er det du har, eller IDE om det er en eldre harddisk. Er du uheldig så kan det hende du må inn i BIOS og knote litt med hvilken disk det skal startes fra, men om du bare har en disk skal dette gå greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå