Olgadolga Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvordan stenger jeg nettet til andre i huset? Vi alle deler samme router osv.. Har ikke tenkt og trekke ut kabler til noen, men vil kunne stenge nettet til enkelte personer fra min datamaskin. Det er trådløst nett, har en bror som laster alt for mye, og hender at han går ut og lar nedlastingene stå på, så da vil jeg stenge nettet hans fra min datamaskin. Jeg greier og komme meg inn til kontrollpanelet til routeren. I venstre-margen står det blant annet; - System - WAN - LAN - Wireless - QoS - NAT - Firewall Noen som kan guide meg med piler hvordan jeg kan styre når jeg vil stenge av nettet til broren min? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hva er navnet på routeren? Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Hva er navnet på routeren? Edimax står det inne på kontrollpanelet til routeren.. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 INGEN som vet? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 I menyen for DHCP vil du sannsyneligvis se hvilke MAC adresser som er bundet til hvilke IP adresser. Du har muligens en annen meny hvor du kan blokkere MAC adressene du finner her. Ikke minst bør du ha passord for å logge inn på ruteren da det er godt mulig de andre går inn på den også. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Fant dessverre ikke ut så mye basert på det du skrev Knopfix. :/ Noen som har Screenshots av kontrollpanelet til en Edimax router og kan vise meg hva jeg må trykke for få stengt av nettet hans? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå