Gå til innhold

Hvor ble det av a70 i Kameraguiden....?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I denne prisklassen er det mange å velge mellom. Olympus C-350 er tilsvarende spesifisert, og på den følger det med oppladbare batterier. Kameraet koster også 500 mindre.

Hvilket som er best av kameraene vet vi ikke før vi har testet dem. En C-350 vs. A70-test ville absolutt være interessant.

MLW

Lenke til kommentar

Du har rett i mye av det du sier, men de fleste utenlandske digitalkamerasider jeg har lest, berømmer A70 for flotte videofunksjoner og mulighet for manuelle innstillinger.

2000 mAh oppladbare batterier med lader fra phillips fås kjøpt for 2-300,- på bl.a ESSO-stasjoner.

Derfor mener også jeg at A70 fortjener å bli nevnt om ikke annet for de brukerne som ønsker flere muligheter, men alikevel ikke vil investere mer enn ~3000,- i første omgang.

Uansett er vel det opp til akam.no hva som skal anbefales, og det er bra at dere ønsker å begrunne anbefalingene med egne tester.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Iflg. testen på DCresource finnes det ingen manuelle innstillinger på

C-350, mens man kan stille det meste på A70. Det samme kan man

med A60 som koster 100 kroner mindre enn C-350(men kun har 2 MP).

For meg høres A70 og A60 ut som et mye bedre kjøp enn C-350.

På DCresource har de også A70 som sin favoritt i denne klassen.

Så jeg synes absolutt disse kameraene burde vært med i anbefalingen.

Lenke til kommentar

A70 er et glimrende kamera hvis man ikke ønsker å betale mer enn ca 3500,- og kan akseptere at det kun er mulig å lagre i jpeg. Hadde tif vært en opsjon hadde dette kameraet ligget på topp!

Har sjekket ut tilgjengeligheten på A70 i Oslo, og det eneste stedet jeg har funnet det er på Lømorks foto, men også der er det utsolgt. Både på Oslo Kameraservice og 3 andre steder i Oslo fikk jeg følgende svar:

"Kameraet er for billig til at vi tar det inn i vårt sortiment."

Jeg haruansett bestilt et i tillegg til min EOS 10D. Det er et kjempekjøp mht hva du får av bildekvalitet og tekniske spesifikasjoner. Akamera bør absolutt kjøre en test av dette i meeeeget nær fremtid. Et kamera for mange!!!

Lenke til kommentar
I denne prisklassen er det mange å velge mellom. Olympus C-350 er tilsvarende spesifisert, og på den følger det med oppladbare batterier. Kameraet koster også 500 mindre.

MLW

Disse kameraene kan vel ikke sammenlignes! Størrelse og manuellfunksjoner setter dem i forskjellige klasser, spør du meg.

Hvilket som er best av kameraene vet vi ikke før vi har testet dem. En C-350 vs. A70-test ville absolutt være interessant.

MLW

Nå har vel ikke mangel på tester vært et hinder for å anbefale i anbefalingsguiden.... Dessverre virker ofte anbefalingsguiden meningsløst utdatert. BTW, burde ikke Coolpix 3100 også nevnes i denne kategorien??

Jeg synes at en seriøs anbefalingsguide burde ta for seg styrkene og svakhetene til aktuelle kanidater i hver prisklasse. Forskjellige ting vektlegges av den enkelte. Gjerne del inn etter størrelse på kamera i tillegg til oppløsning og pris. Dagens anbefalingsguide virker noe tilfeldig, utdatert og med en eim av TV2 hjelper deg.

Personlig er jeg på veg til å kjøpe et A70. Det er en grunn til at mange butikker er utsolgt. Kameraet virker som et kupp, alt tatt i betrakning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...