Zandreu Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei. På denne norsk-tentamen kan vi velge mellom to emner: "Ny teknologi, nye muligheter" eller "Diskriminering" (Selvfølgelig). Altså lurer jeg på hva jeg burde velge, og om dere hadde noen tips som kan hjelpe meg? Går på 9.trinn, hvis det er relevant.. Haster jo litt da, som dere sikkert forstod. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Vi kan ikke svare deg på hva du bør velge av emnene, bare du kan svare deg selv om hva du kjenner mest til. Skriv oversiktelig med avsnitt, svar riktig til oppgava, og pass på sjanger, rettskrivning, grammatikk og tegnsetting. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Diskriminering er alltid lett å score høyt på. Ville gått for den. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Tenkte på det samme når det gjaldt diskriminering.. Edit: Har nå fått vite at jeg må skrive litt notater, og at jeg må ha om et spesielt tema innenfor diskriminering, hvis jeg forstod riktig. Skrive om Ali Farah eller noe? Føler meg som vingle-Petter her. Endret 25. november 2008 av Redneck Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ali Farah, sier du? Jeg har et hett tips til deg. Lag en oppgave om dette, i ambulansepersonalets favør. Det blir noe helt annet enn de hadde forventet. Tro meg, they'll eat this shit up! Hvis du klarer å få frem budskapet vel og merke, og ikke gjør det til en "jeg-hater-negre"-oppgave. Lenke til kommentar
Leppetroll Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ali Farah, sier du? Jeg har et hett tips til deg. Lag en oppgave om dette, i ambulansepersonalets favør. Det blir noe helt annet enn de hadde forventet. Tro meg, they'll eat this shit up! Hvis du klarer å få frem budskapet vel og merke, og ikke gjør det til en "jeg-hater-negre"-oppgave. pass deg for "jeg hater negre" fella. lett å komme inn i og havner du i den blir det ett rent ******* '***. alt sees på som rassisme nå til dags og lærere er veldig strenge på det minste tegn. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Prøv deg med en sentimental vri, sett fra ambulansesjåførens side. Lest deg opp litt på den siden av saken. Les kronikken om han ene i Aftenposten. Den er gull verdt. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Takk for tipsene, begynner med notater nå. Skal informere i morgen om hvordan det gikk. Endret 25. november 2008 av Redneck Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Hei. Gikk ganske greit egentlig, satser på en 4, kanskje sterk. Takk for alle inspillene! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hva landet du på? Tema, stil osv. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Sorry for sent svar. Leste den kronikken med ambulansesjåføren. Skrev om det, men som du sa, en sentimental vri. Tror jeg klarte å holde meg unna "Jeg hater negere". Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er kanskje for mye å be om, men jeg vil gjerne høre om hvordan det gikk. Hva du evt. fikk kritikk på osv. Du må jo ikke, men hadde vært gøy. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Skal si ifra når jeg får den tilbake. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Fikk 5-. Kommentarene var at det var et interresant synspunkt, og at jeg skrev bra, med god formulering osv. Det læreren hadde å nedsette på var at det ble litt lite til slutt (2.5 sider), men at det inneholdt mye fakta og som sagt, fine synspunkter. Hun mente også at jeg kunne ha forberedt meg bedre, noe jeg ikke skjønner.. Nesten så jeg viser henne denne tråden. Takk for hjelp Crash, leppetroll og Mimir! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det var da slettes ikke verst? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Nei, var ikke det. Hvis du oppfattet det som at jeg var ufornøyd må jeg omformulere meg litt. Var bare litt irritert på læreren som mente at jeg hadde forberedt meg dårlig. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Virket som om du hadde litt mixed feelings, ja. Kan jo ha noe med lengden å gjøre, at du ikke virket så forberedt. Eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå