steinhun Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg har en diskusjon med en på arbeidsplassen. Han mener at det blir like varmt i rommet pcen står i, selv om man monterer større kjøler som gjør maskina generelt kaldere... Dette er jo jeg uenig i, for det er jo forskjell på å blåse 80 grader ut i rommet, og 50 grader..? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Varmen må jo bli av et sted. Enig med han andre. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Det blir også kaldere i rommet. Du kan tenke fysikk i dette: hva føles kaldest: 10 grader vann, eller 10 grader luft?? Slik er det vell med kjølere også, de skal være fysisk kaldere enn luften som omringer den, fordi materiellet i den holdes kald ved å ha stor overflate. .. Luft som er i bevegelse er også effektivt kaldere enn luft som står stille.. EDIT: leif Endret 25. november 2008 av eXclusive1337 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det blir like varmt fordet PC genererer like mye varme uansett. Varmen blir bare fjernet fortere og spredt mer jevnt i rommet. Du skjønner at effekten på PC'en er den samme selv om det er bedre kjøler. Det kan føles kaldere hvis luften har stor nok hastighet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det blir like varmt fordet PC genererer like mye varme uansett.Varmen blir bare fjernet fortere og spredt mer jevnt i rommet. Du skjønner at effekten på PC'en er den samme selv om det er bedre kjøler. Det kan føles kaldere hvis luften har stor nok hastighet. Vel talt ! Enig med Chris93 Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Men rommet vil da bli raskere oppvarmet med en jevn strøm 80 grader luft ut av maskina, enn en like jevn strøm 50 grader luft..? Lenke til kommentar
pian Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Enig i det at varmere luft varmer opp rommet fortere. Men som tidligere sagt er det ingen økning i effekten på maskina/det du kjøler ned. Genererer den 400W med dårlig kjøler vil det fortsatt bare genereres 400W med verdens beste kjøler... Så spørsmålet er hva diskusjonen deres egentlig var: Blir det varmere, eller blir det like varmt bare fortere? Det siste kan tenkes i en mindre utstrekning, det første burde ikke være mulig. Min mening i hvertfall Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 At rommet vil bli like varmt over lang tid var det vi diskuterte. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg tviler på at rommet blir like varmt like fort. Har du stor luftflom vil varmen i hele rommet være jevnt. Med liten luftflom vil det være mer ujevnt og varmen konsentreres rundt maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå