metalfreak Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er ikke kristen selv, og jeg tviler sterkt på at man skal "brenne" i døden hvis man ikke tror på gud. Så klart, alle har forskellige meninger om hva som skjer i - som mange kaller det - "livet etter døden", men jeg kan helt ærlig si at læreren din tar helt feil i denne saken. Det å brenne seg ved et uhell er bare tilfeldighet. For all del IKKE tro på det læreren din sa. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Men kristendommen er altså annerledes I og med at Jesus sin sjel har blitt den tunge sjelen, sånn at vår sjel kan bli lett nok den dagen den skal veies. Det er vel et "herlig budskap" vel? Det er ikke et herlig budskap, men et forferdelig budskap. Man kan være så ond man vil så lenge man aksepterer Jesus som menneskehetens frelser. Mens alle jødene som døde under holocaust havner i helvete fordi de ikke aksepterer Jesus som menneskehetens frelser. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Men kristendommen er altså annerledes I og med at Jesus sin sjel har blitt den tunge sjelen, sånn at vår sjel kan bli lett nok den dagen den skal veies. Det er vel et "herlig budskap" vel? Det er ikke et herlig budskap, men et forferdelig budskap. Man kan være så ond man vil så lenge man aksepterer Jesus som menneskehetens frelser. Mens alle jødene som døde under holocaust havner i helvete fordi de ikke aksepterer Jesus som menneskehetens frelser. Jøder vil jo også komme til himmelen.. Når dommedagen kommer vil de se at Jesus er guds sønn og vil ta i mot han som frelseren.. Det er ikke bare aksepterer jesus.. jeg som synder rimelig ofte vil ikke komme til himmelen med og bare si jesus tilgi meg for mine synder.. Jeg må jo virkelig ønske og bli tilgitt, må virkelig tro på at jesus er guds sønn og min fresler.. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Spør han om han er redd for å ikke dø i strid fordi da kommer han ikke til Valhall hvor han kan drikke øl og spise middag sammen med gudene! Hvis det ikke har noe effekt på han så forstår han hvorfor trusler om helvete ikke har noe effekt på deg. Dette virker. vanligvis når kristene sier at jeg skal brenne i helvete. Endret 21. desember 2008 av Myagos Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Men kristendommen er altså annerledes I og med at Jesus sin sjel har blitt den tunge sjelen, sånn at vår sjel kan bli lett nok den dagen den skal veies. Det er vel et "herlig budskap" vel? Det er ikke et herlig budskap, men et forferdelig budskap. Man kan være så ond man vil så lenge man aksepterer Jesus som menneskehetens frelser. Mens alle jødene som døde under holocaust havner i helvete fordi de ikke aksepterer Jesus som menneskehetens frelser. Jøder vil jo også komme til himmelen.. Når dommedagen kommer vil de se at Jesus er guds sønn og vil ta i mot han som frelseren.. Det er ikke bare aksepterer jesus.. jeg som synder rimelig ofte vil ikke komme til himmelen med og bare si jesus tilgi meg for mine synder.. Jeg må jo virkelig ønske og bli tilgitt, må virkelig tro på at jesus er guds sønn og min fresler.. Så det har altså ikke en dritt med hvordan du har levet, du kan altså være snill og god og kjærlig og hjelpsom og grei, men det hjelper deg ikke en dritt da det KUN er sleike rumpe big time som gjelder.... Og dette er "kjærlighetens forkynnelse" de kristne skryter så fælt av hva? Fra den kjærlige og gode guden? For en kvalm fyr dere tilber! Vet du hva? Jeg nekter på grunnlag av dette å tro på at den kristne guden KAN finnes for han er så tilbedningssyk at han i så fall bare MÅTTE ha hatt ALLE mennesker til å ligge nesegrus foran ham i tilbedelse og ikke bare en knapp sjettedel av verdens befolkning... Sånn rundt regnet vil jo dette si at det kun er en av seks som kommer til himmelen og det var jammen dårlig for en slik fremifrå mektig gud som den kristen guden etter sigende skal være syntes jeg.... Rart, så mektig og så klarer han ikke å få flere mennesker inn i fan klubben sin? Ikke rare guden egentlig, bare kvalm, sjalu og fryktelig tilbedningssyk som ikke bryr seg en døyt om HVORDAN du har levet livet men kun hvor lite verdighet du er villig til å dø med..... Jaja, glad jeg er "inteligent" nok til ikke å tru på den tufsen der ... med sønn og et hellig spøkelse og hele kostebinderiet (Egentlig bare et trist og komisk eventyr hele greia egentlig... ) Endret 21. desember 2008 av RWS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jøder vil jo også komme til himmelen.. Når dommedagen kommer vil de se at Jesus er guds sønn og vil ta i mot han som frelseren.. Så du bare antar at hver eneste jøde automatisk kommer til å innse at troen de har levd med hele deres liv er feil og så bare akseptere Jesus som Guds sønn? Endret 21. desember 2008 av O3K Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jøder vil jo også komme til himmelen.. Når dommedagen kommer vil de se at Jesus er guds sønn og vil ta i mot han som frelseren.. Så du bare antar at hver eneste jøde automatisk kommer til å innse at troen de har levd med hele deres liv er feil og så bare akseptere Jesus som Guds sønn? Go figure! Igjen ser vi klart og tydelig hva de kristne FAKTISK tror om seg selv.... De TROR faktisk så godt om seg selv og sin religion at de ikke engang stiller seg spørsmålet OM deres gud er den riktige guden... Skal vedde på at Lionel Luthor ikke har tenk seg selv i en jødisk himmel når han dør, eller en muslimsk, for har er SIKKER på at han kommer til den kristne guden.... Jøss for en tankeløs gjeng... men hva hadde vi forventet egentlig av en gjeng som til de grader sitter i et tanke fengsel? Endret 21. desember 2008 av RWS Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Synes Jonas Darnels problemstillinger i forbindelse helvete er bra i Hermann Hedning seriene. Der sliter smådjevlene med at sjelene blir imune mot smerte ettersom man snakker om begreper som evighet osv. Så om jeg skulle ende i helvete så tar jeg det som meget sansynlig at jeg etterhvert blir imun mot smerte. Kroppen greier å tilpasse seg det utroligste over tid så dermed må sjelen også kunne det. Det hadde ikke kristenfolket tengt på. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Jøder vil jo også komme til himmelen.. Når dommedagen kommer vil de se at Jesus er guds sønn og vil ta i mot han som frelseren.. Så du bare antar at hver eneste jøde automatisk kommer til å innse at troen de har levd med hele deres liv er feil og så bare akseptere Jesus som Guds sønn? ehh.. Selvsagt.. De tror ikke Jesus var guds sønn, de venter på Gud sønn.. Neste gang Jesus skal komme ned på jorden er når dommedagen er her(i følge johannes åpenbaring).. Så når de ser Jesus så vil de se at det de har trodd om Jesus ikke stemmer og vil SELVSAGT ta i mot han som guds sønn.. De venter jo på karen.. Troen de har levd hele livet er ikke feil, bare de ikke følger det nye testamentet.. I bibelen står det at at alle engelene og Jesus skal komme ned på jorden på dommedagen.. Da vil det jo ikke stå en jøde og si: Jammen du kan ikke være jesus, jeg har trodd noe annet.. Jeg NEKTER og tro at du er guds sønn selv om du kommer fra himmelen.. RWS, litt kjip og stave intelligent feil når man prøver og vise hvor "inteligent" man er.. Selv om det ofte går litt fort når man skriver på internett Kan du være så snill og slutte og fortelle meg og andre hvor godt jeg syntes om meg selv.. Det vet du ikke en ting om.. Det er langt i fra nok og lese mine få innlegg her før du kan "analysere" meg, du kan få ett lite inntrykk av meg, men ikke noe mer en det.. Og snakk om og ta alle under en kam, du svarer på mitt innlegg også går du ut i fra at ALLE kristne tenker likt som meg.. og dermed sier din mening om ALLE kristne.. Jeg har tatt en titt på Islam, Kristendommen, Buddismen og hva jøder tror på.. Ut i fra det valgte jeg og følge Kristendommen, det fant jeg mest troverdig.. Da tror jeg det.. Er det det feil, så blir jeg sikkert en maur i mitt neste liv eller kanskje jeg blir brent.. Men jeg har allikavel gjort valgt mitt valg her i livet om hva jeg vil tro på.. Akkurat som du har valgt og være ateist, hvorfor skal du da sitte og tenke på om kanskje du havner i jødehimmelen eller i en himmel med Allah? OG vist du faktisk lurer på hva de Kristne tror om dommedagen og hva som skjer etter døden.. kan du lese Johannes Åpenbaring, i steden for og vrie og vende på mine innlegger og prøver og fremstille det på værst mulig måte.. Når jeg har spurt om viteskapen, evolusjonen og om abiogenesis så har jeg fått ett saklig svar, og jeg har prøvd og lære litt om det i ettertid.. De to siste innleggene dine i tråden minner mer om ett internett-troll enn noe annet.. Perpyro, hvorfor må sjelen kunne det? hva vet du eller jeg om hva man merker når man er i "sjelen".. Og vist Gud virkelig eksisterer, selv om du kanskje ikke tror så.. Tror du ikke kanskje h*n klarer og lage en ill som gjør at du har konstant smerte? Endret 22. desember 2008 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Vel, Neste gang læreren drar igang det tullet der, tar du hatten din og går ut av klasserommet i protest. Og jeg så at noen nevnte at hvis man møtte en kristen med veldig god kunnskap i bibelen ville man kjøre seg fast? vet ikke om det helt stemmer, skummet gjennom ganske raskt her, men ville bare si at bestefaren min snakket 2 av Jehovas vitner under bordet, fordi han kan sin bibel, men han tror ikke på det. Han har ikke fått besøk av Jehovas vitner etter det Til trådstarter kan du jo å sjekke ut Denne aksjonen. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) ehh.. Selvsagt.. De tror ikke Jesus var guds sønn, de venter på Gud sønn.. Neste gang Jesus skal komme ned på jorden er når dommedagen er her(i følge johannes åpenbaring).. Så når de ser Jesus så vil de se at det de har trodd om Jesus ikke stemmer og vil SELVSAGT ta i mot han som guds sønn.. De venter jo på karen.. Hva om Guds sønn IKKE er Jesus, men en helt annen person du aldri har hørt om? Troen de har levd hele livet er ikke feil, bare de ikke følger det nye testamentet.. I bibelen står det at at alle engelene og Jesus skal komme ned på jorden på dommedagen.. Da vil det jo ikke stå en jøde og si: Jammen du kan ikke være jesus, jeg har trodd noe annet.. Jeg NEKTER og tro at du er guds sønn selv om du kommer fra himmelen.. Og i ditt tilfelle kan det kanskje utspille seg slik?: "Jammen du kan ikke være noen andre enn Jesus, jeg har ikke trodd noe annet.. Jeg NEKTER og tro at du ikke er Jesus selv om du kommer fra himmelen." RWS, litt kjip og stave intelligent feil når man prøver og vise hvor "inteligent" man er.. Selv om det ofte går litt fort når man skriver på internett Å herregud for en lavmål og idiotisk kommentar. Å kritisere noens meninger på grunnlag av stavefeil har jo ingen plass i en seriøs diskusjon angående et tema som overhodet ikke omhandler rettskriving. Og dessuten slår det hardt tilbake på deg selv, siden du er en hyppig fan av å bruke 2 punktumer om gangen OG det at du ikke vet forskjellen på "og" og "å", OG at du ikke skrev Jesus med STOR J, siden den første bokstaven i et navn alltid starter med STOR bokstav. Men opplagte skrivefeil har vel ingenting med hva en tror på, eller hva? OG vist du faktisk lurer på hva de Kristne tror om dommedagen og hva som skjer etter døden.. kan du lese Johannes Åpenbaring Johannes’ åpenbaring: Kapittel 12: 3 Også et annet tegn viste seg på himmelen, en stor, ildrød drage med sju hoder og ti horn. På hodene hadde den sju kroner. 4 Halen rev ned en tredjedel av stjernene på himmelen og kastet dem ned på jorden. Dragen stilte seg foran kvinnen som skulle føde, for å sluke barnet så snart det var født. Haha, hvis 33% av ALLE stjernene (som er massive ildkuler), skulle falle ned på Jorda så vill ikke historien kunne fortsette fordi da er Jorda for lengst borte. Det er omtrent mellom 1000000000000 og 10000000000000 stjerner i melkeveien. Og det er omtrent mellom 1000000000000 og 10000000000000 galakser som vi vet om som er omtrent like store som melkeveien. Slik at vi har omtrent 10000000000000000000000000 stjerner, om ikke enda flere ukjente. Så de kristne tror at omtrent 3. 333. 333. 333. 333. 333. 333. 333. 333. (om ikke enda flere) stjerner vil falle på jorda, OG at historien fortsetter etter det. WOW. Selv om disse tallene er flere % feil så vil antallet stjerner fortsatt være absurd høyt. Selv om kun 0.00000000000000000000001% av disse stjernene eksisterer så har vi fortsatt mer enn nok stjerner til å kunne ødelegge alt liv på jorda. Forresten, hvis du stiller spørsmålstegn ved tallene mine så kan jeg opplyse om at de er hentet fra christiananswers.net 5 Da fødte hun et guttebarn som en gang skal styre alle folkeslag med jernstav. Og barnet ble rykket opp til Gud, til hans trone. 6 Men kvinnen rømte ut i ødemarken, til et sted som Gud hadde gjort i stand, og der skulle hun i 1260 dager få den maten hun trengte. Ikke nok med det, men Jorden eksisterer minst 3 år, 5 måneder og 2 uker ETTER at en absurd menge ildkuler har truffet jorden. 17 Dragen ble rasende på kvinnen og dro av sted for å føre krig mot de andre i hennes ætt, mot dem som følger Guds bud og holder fast på vitnesbyrdet om Jesus. 18 Og den stilte seg på stranden ved havet. Haha hvordan kan det være noe hav igjen når absolutt alt vanner fordampet OG når temperaturen er alt for høy til at det skal kunne regne, for ikke å nevne at det ikke er en planet igjen for at vannet skal kunne samle seg på og danne et hav og en strand. men la oss nå forestille oss at vi ikke vet hvor mange stjerner som finnes. Gå ut på kveldstid og begynn å telle, ikke glem å inkludere vår egen sol. Som du ser er det ganske mange, og uten tvil flere enn 3. Det er allerede mer enn nok kraft til å ødelegge alt liv på planeten. Det er omtrent 3000 stjerner vi kan se fra Jorda uten verktøy, så hvis du ignorerer all form for vitenskap så er det fortsatt ca. 1000 stjerner som skal falle på Jorda. Jeg gidder ikke å lese mer akkurat nå på grunn av at det begynner å bli sent. Men jeg skal lese hele historien ganske snart, vær du sikker. Denne historien begynner å bli ganske interessant. Endret 22. desember 2008 av O3K Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 ifølge bibelen kan man leve i synd hele livet og angre på dødsleiet, så kommer du til himmelen allikevel. ganske lett , bare synd at himmelen kun er en røverhistorie for å holde folk under kontroll.. Lenke til kommentar
DreamHeaven Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 La oss si at en alen er 70 centimeter da. Dette gjør at sirkelen er ca. 700 centimeter, altså 7 meter, tvers over, og omkretsen er 2108 centimeter i stedet for 2100, som Bibelen sier. Oi, her er det jo hele ÅTTE centimeter vi bommer på! Du kan ikke tenke deg at de for 3000 år siden hadde relativt unøyaktige måleredskaper som kunne avvike med 8 centimeter når man målte noe som var 21 meter langt, eller at det rett og slett har skjedd ein feiltakelse i overbringelsen av informasjonen, og at sirkelen faktisk hadde en større omkrets? Uhm.. la oss se; 700 * 3 = 2100 700 * 3,14 = 2198 Det er ca 1 meter mer, ikke 8 centimeter som du påstår. At du i det hele tatt kan påstå noe sånt viser bare hvor lite kritisk du er til ting, at du kan mene at 0.14 fra eller til har så liten betydning. Ordet alen fins i mange språk, og kommer av sein indoeuropeisk olinā eller olīnā. Den opprinnelige betydningen har vært 'albue', og via en betydning 'underarm' har ordet fått den nåværende betydningen som lengdemål. Jeg har mine tvil om at det fantes noen form for internasjonale eller nasjonale, eller engang regionale, regler for hvor lang en måleenhet var. Jeg tror ikke det er en umulighet at den snoren som målte 30 alen, muligens var basert på en annen alen enn de 10 alen som var målt tvers over "sirkelen". Så det du sier er at folka som målte opp dette var så dumme at de brukte forskjellige måleenheter, men skrev dem ned som om de var like? Forklarer ganske godt hvor troverdige de som skrev bibelen var hvertfall. Men tilbake til topic: Jeg mener selvfølgelig at religion og skole ikke hører sammen i det hele tatt, ikke religion og oppdragelse heller i den forstand. Tror dere kanskje ikke et barn som tror på julenissen, også vil tro på gud og jesus og hele den gjengen der? Det er faktisk helt forkastelig at religiøse mennesker kan prakke på små barn og unge med alt det tullet de omtaler som den absolute sannhet, og true med at om man ikke tror vil man brenne i helvette etc. Det er det man kaller hjernevasking, og har ingenting i skolen eller oppdragelsen å gjøre. Religionstimene på skolen har kun blitt en eneste stor misjoneringstime for de kristene lærerne, der de forkynner om hvor god og elskelig gud er, men omtaler andre religioner som "noe andre folk tror". Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har tatt en titt på Islam, Kristendommen, Buddismen og hva jøder tror på.. Ut i fra det valgte jeg og følge Kristendommen, det fant jeg mest troverdig.. Da tror jeg det.. Seriøst? Du VALGTE altså å følge kristendommen? Det er bortimot noe av det dummeste jeg har lest, for hvorfor i all verden gjorde du det? Du satt altså der en dag og tenkte, hey, nå skal jeg bli skikkelig religiøs og for å bli det er det best jeg leser litt om det. Deretter tk du og leste litt om det hvorpå du tenkte, Hey, han derre jesus duden så tøff ut ass, trur jeg følger det jeg, det så ut som om det kunne være sant... Satt på spissen ja, men HVA slags kriterier brukte du for å finne ut av det? Du tror altså, ærlig og oppriktig, at du var like åpen for alle eller leste du om de andre liksom bare for å ha noe å rakke ned på der? Og hvorfor i all verden leste du ikke naturvitenskap? Det ligger da LANGT nærmere sannheten enn de eventyrene du har lest om, til og med til sammen! ? Troll? Neida, bare møkk lei menneker som tror på et eventyr som de tror de kan forlange at alle skal ta like alvorlig som dem.... Spesielt nå i jule tider.... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Perpyro, hvorfor må sjelen kunne det? hva vet du eller jeg om hva man merker når man er i "sjelen".. Og vist Gud virkelig eksisterer, selv om du kanskje ikke tror så.. Tror du ikke kanskje h*n klarer og lage en ill som gjør at du har konstant smerte? Les grundig og nøye gjennom hva det er du har skrevet og tenk over det. Når da guds første eksperiment med Adam, Eva, treet og slangen gikk så galt, hvordan kan man være sikker på at sjelens konstante smerte i helvete skulle fungere? Og om gud har forsøkt på å gjøre det slik at sjelen føler konstant smerte, hvem er den virkelige djevelen her? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Seriøst? Du VALGTE altså å følge kristendommen?......HVA slags kriterier brukte du for å finne ut av det? Det er vel heller slik at han/hun har fått en kristen oppvekst og så har han/hun lest litt om de andre religionene i religionsundervisningen på ungdomsskolen. Statistisk sett er det mest sannsynlig at det er slik det har gått til at denne personen bekjenner seg evangelisk-luthersk tro, især da denne personen sier at han/hun (helt tilfeldigvis?) fant statsreligionen mest troverdig. Men du kan jo skrive nøyaktig hvorfor du fant protestantisme mer troverdig enn de tre andre religionene du tok en titt på. Jeg må også nevne at 3 av de 4 religionene du tok en titt på er teistiske og at alle de teistiske religionene du tok en titt på alle er abrahamittiske religioner. Ikke veldig stor variasjon når 100% av de teistiske religionene du så på har samme utgangspunkt. Du tror kanskje du har gjort et valg, men det er bunn i grunn religioner med den samme guden som du har tatt en titt på. Hva med å sette seg inn i en religion hvor guden(e) er helt forskjellig fra de abrahamittiske? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Skal vi se, hvor skal jeg begynne og svare på alt dette O3K, min rettelse på inteligent til intelligent fyrer ikke tilbake til meg siden jeg ikke har uttalt meg om min intelligens eller norsk kunnskaper.. Men at jeg er glad i OG og .. er det ikke noe tvil om.. hehe.. Er ikke så nøye på åssen jeg skriver her inne jeg. Den lille kommentaren om RWS sin skrivefeil var heller ikke ment så særlig seriøst.. Men men.. Det er bare litt kjipt og si man er noe, når det skjer noe rett etterpå som illuster litt det motsatte.. Ikke det at jeg tviler på RWS sin intelligens, men generelt sett.. Og nei, jeg føler meg ikke særlig trangsynt, så vist en indianer kommer ned fra himmelen på dommedagen og sier at Jesus ikke var guds sønn så hadde jeg skjønt at jeg tok feil, og ikke stått der som en påståelig tulling som bare ikke kan ta feil.. Bra du finner Johannes Åpenbaring underholdende Vist du forsatte og lese etter alle disse stjernene falt ned på jorden så vil du se at løpet ikke er helt kjørt for deg vist det ulogisk nok skulle vise seg at Gud virkelig eksisterer.. For så vidt jeg husker, skal satan styre jorden i en viss tid sammen med alle som ikke ønsker og ta i mot Jesus og bli tilgitt for sine synder.. Etter denne perioden så ville alle som forsatt ikke ønsker og ta i mot Jesus, havne i den evig ill.. Mener på at det sto så i Johannes Åpenbaring.. Det ble en litt feil det jeg skrev om at jeg VALGTE kristendommen RWS, sannheten er omtrent slik O3K beskrev i han sitt siste innlegg.. Men i slutten av tenårene var jeg omtrent likegyldig til religioner.. Så begynte jeg og fundere litt på det, og for meg ble det logisk at det måtte være en større mening med livet og følte det virket sannsynelig at en Gud skapte universet og livet.. Og vist det skulle vise seg at Kristendommen var helt feil, så vil jeg forsatt være fornøyd med livet mitt, for Bibelen hjelper meg til og opptre som en, ja hva skal jeg si. Det som du sikkert forbinder med en fornuftig person, en person med medlidenhet for andre, en høflig og hyggelig person.. Det er ikke slik jeg er, det er slik jeg ønsker og være.. Det går fint ann og være slik som jeg beskrev der uten og være religøs, men jeg følte livet mitt var litt tomt uten kristendommen.. Det henger kanskje litt igjen fra barndommen.. Naturvitenskap ja, jeg kan ikke så mye om det enda.. Leser litt her og der.. Perpyro, Gud gir glede og Gud straffer.. Av en eller annen grunn så er det mange som tror at Djevelen skal straffe de dumme og Gud skal stryke de snille over kinnet.. Djevelen er bare en "ånd" her på jorden som gjør det han kan for og vende mennesker vekk fra Gud.. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 O3K, min rettelse på inteligent til intelligent fyrer ikke tilbake til meg siden jeg ikke har uttalt meg om min intelligens eller norsk kunnskaper.. Men at jeg er glad i OG og .. er det ikke noe tvil om.. hehe.. Er ikke så nøye på åssen jeg skriver her inne jeg. Den lille kommentaren om RWS sin skrivefeil var heller ikke ment så særlig seriøst.. Det var ganske opplagt at det var ment som en vits, men fy så dårlig den var. Egentlig så burde du bry deg om hvordan du skriver her. Greit nok med stavefeil, de forekommer ganske enkelt når man skriver på data. Men når du blander "og" og "å", så er det ofte at setningen får en helt annen betydning. Og nei, jeg føler meg ikke særlig trangsynt, så vist en indianer kommer ned fra himmelen på dommedagen og sier at Jesus ikke var guds sønn så hadde jeg skjønt at jeg tok feil, og ikke stått der som en påståelig tulling som bare ikke kan ta feil.. Så hvorfor trenger du å tro da? Kan du ikke bare akseptere det som kommer uansett hva som kommer? Det virker som om du ikke bryr deg om du har feil, sålenge du bare får det godt etter du er død. P.S. Du burde ikke anta at himmelen har noe med døden å gjøre da det er begrenset hvor mange religioner som inkluderer himmelen i sine fortellinger angående etterlivet. Bra du finner Johannes Åpenbaring underholdende Vist du forsatte og lese etter alle disse stjernene falt ned på jorden så vil du se at løpet ikke er helt kjørt for deg vist det ulogisk nok skulle vise seg at Gud virkelig eksisterer.. For så vidt jeg husker, skal satan styre jorden i en viss tid sammen med alle som ikke ønsker og ta i mot Jesus og bli tilgitt for sine synder. Men Satan kan ikke styre Jorden når Jorden er helt ødelagt av så mange ildkuler. Du kan se på denne filmen slik at du får et inntrykk om hvor store noen av de mest kjente stjernene er: Se filmen hos Youtube Ja jeg liker Johannes Åpenbaring, like mye som jeg liker enhver fantasy historie. Drager er jo tross alt en av hovedelementene innen den sjangeren. Men en annen grunn til at jeg liker den er fordi den er så til de grader overdrevent og fantasifull at det ikke burde eksistere tvil en gang om at historien er et resultat av 100% fantasi. Men i slutten av tenårene var jeg omtrent likegyldig til religioner.. Så begynte jeg og fundere litt på det, og for meg ble det logisk at det måtte være en større mening med livet og følte det virket sannsynelig at en Gud skapte universet og livet. Men du tittet jo bare på 3 gudebaserte religioner som bunn i grunn har den samme guden. Ikke så vanskelig å velge seg en gud når du kun har en å velge imellom. Perpyro, Gud gir glede og Gud straffer.. Av en eller annen grunn så er det mange som tror at Djevelen skal straffe de dumme og Gud skal stryke de snille over kinnet.. Djevelen er bare en "ånd" her på jorden som gjør det han kan for og vende mennesker vekk fra Gud.. Og hvordan vet du at Gud er den gode og at Satan er den onde? Vi kan vel si oss enige om at Gud er mye sterkere enn Satan, så for alt vi vet så lurer Gud oss til å tro at det er Satan som er den onde. Mens Satan ikke kan motbevise dette da Gud er mye sterkere enn Satan. Lenke til kommentar
Damian Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg er glad religionslæreren min ikke var slik. jeg elsker å kverulere mot slike ting som bibelen så jeg hadde antagelig likt en sån lærer Lenke til kommentar
Knast Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg ville ikke være for bastant med si hvem som skal brenne og hvem som skal til himmelen. Jeg kan ikke være sikker, men jeg tror ikke de ufrelste skal pines, hvertfall ikke de som ikke kan lastes for mangel på tro. Jeg tror det har mer med å være utenfor den nye himmel og den nye jord, og å ikke få være med på å bygge den nye verden. Kanskje vil fortapelse bety at sjelen dør og men blir er helt borte fra alt. I spoilertag følger noen bibelord som gjør meg usikker på om jeg selv kommer til å bli frelst, selv om jeg tror, og ønsker å leve etter Jesus (det er veldig varierende i hvilken grad jeg føler jeg lykkes). 13 Gå inn gjennom den trange port! For vid er den porten og bred er den veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. 14 Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den. --------- 42 Så våk da! For dere vet ikke hva dag deres Herre kommer. 43 Men det skal dere vite: Dersom husherren visste når på natten tyven kom, ville han våke og ikke la ham bryte seg inn i huset. 44 Derfor må også dere være forberedt! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det. 45 Hvem er da den tro og kloke tjeneren som herren har satt over de andre tjenerne for å gi dem mat i rette tid? 46 Lykkelig er den tjeneren som herren finner i arbeid med dette når han kommer tilbake! 47 Sannelig, jeg sier dere: Herren skal sette ham over alt han eier. 48 Men sett at dette er en dårlig tjener som sier til seg selv: 'Det varer lenge før min herre kommer', 49 og så gir seg til å slå de andre tjenerne og spise og drikke sammen med drukkenbolter. 50 Da skal tjenerens herre komme en dag han ikke venter og en time han ikke kjenner, 51 og han skal hogge ham ned og la ham dele skjebne med hyklerne, der de gråter og skjærer tenner. Da kan himmelriket sammenlignes med ti brudepiker som tok oljelampene sine og gikk ut for å møte brudgommen. 2 Fem av dem var uforstandige, og fem var kloke. 3 De uforstandige tok med seg lampene sine, men ikke olje. 4 Men de kloke tok med seg kanner med olje sammen med lampene sine. 5 Da det trakk ut før brudgommen kom, ble de alle trette og sovnet. 6 Men ved midnatt lød et rop: 'Brudgommen kommer! Gå og møt ham!' 7 Da våknet alle brudepikene og gjorde lampene sine i stand. 8 Men de uforstandige sa til de kloke: 'Gi oss litt av oljen deres, for lampene våre slukner.' 9 'Nei,' svarte de kloke, 'det blir ikke nok både til oss og dere, gå heller til kjøpmannen og kjøp selv!' 10 Mens de var borte for å kjøpe, kom brudgommen, og de som var forberedt, gikk sammen med ham inn til bryllupet, og døren ble stengt. 11 Senere kom også de andre brudepikene og sa: 'Herre, herre, lukk opp for oss!' 12 Men han svarte: 'Sannelig, jeg sier dere: Jeg kjenner dere ikke.' 13 Så våk da, for dere kjenner ikke dagen eller timen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå