Gå til innhold

Hvordan skal Gud dømme oss?

Anbefalte innlegg

Kommer folk som er oppdratt til å bli mordere til himmelen?

kommer folk som aldri har hørt om kristendom til himmelen?

Står det noe i den store boken hvordan gud har tenkt å dømme et menneske, ut i fra det den har gjort?

Vis f. eks en person har blitt oppdratt hele livet, til å bli en kriminell for å overleve og har verken hørt om kristendommen og aldri hatt muligheten, kansje levd i en slum i india, vil denne fyren noen gang få sjansen til å tre inn i guds rike?. Skal en norsk person som har oppført seg bra og skulen har lært han om kristendommen tre inn i himmelen fremfor en person i ei gate i f. eks i ukraina, som har stjelt hele livet sitt for å overleve?.

bare lurer ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gud finnes ikke, move on.

Deet er riktig.

I følge de fleste kristne jeg har snakket personlig med så har det ikke en dritt å gjøre med hva du gjør eller hva slags handlinger du har utført men hva du tror på. Tror du bare NOK på denne jesus figuren er perleporten pip åpen den...

Kan hende dette kommer som en overraskelse, men det er en grunn til at de kaller dette for tro... De mangler totalt bevis for noen perle port eller noe helvette eller noen gud, så ta heller mitt råd og lev livet slik du vil du.... Så lenge dette ikke går ut over andre. Du har faktisk bare dette livet, husk det.

Lenke til kommentar

Deet er riktig.

I følge de fleste kristne jeg har snakket personlig med så har det ikke en dritt å gjøre med hva du gjør eller hva slags handlinger du har utført men hva du tror på. Tror du bare NOK på denne jesus figuren er perleporten pip åpen den...

Kan hende dette kommer som en overraskelse, men det er en grunn til at de kaller dette for tro... De mangler totalt bevis for noen perle port eller noe helvette eller noen gud, så ta heller mitt råd og lev livet slik du vil du.... Så lenge dette ikke går ut over andre. Du har faktisk bare dette livet, husk det.

Takk for at du har opnet øynene mine! :D

fatter det nå, gud=bullshit

spre budskapet ditt :D

Lenke til kommentar

Deet er riktig.

Det handler ikke om å spre noe budskap, folk får tro og mene hva pokker de vil, men det handler om å bruke sunn FORNUFT og tenkte KRITISK og ikke sluke alle slike eventyr historier rått! Vi VET nok i dag til å kunne si at bibelen ikke stemmer. Vi VET nok til å si at den ikke stemmer flere ganger til og med! :) Så bruk innsiden av hodet, les litt om evolusjon osv og du vil snart innse at bibelen, og andre "hellige" skrifter er skrevet og redigert av menn som i bestefall ikke viste bedre og i verste fall er fryktelig ignorante! Ingen grunn til å frykte noe som ikke er sant eller som det ikke finnes et eneste bevis noe sted for. Bruk hodet, tenk selv!!!

Lenke til kommentar

Deet er riktig.

Det handler ikke om å spre noe budskap, folk får tro og mene hva pokker de vil, men det handler om å bruke sunn FORNUFT og tenkte KRITISK og ikke sluke alle slike eventyr historier rått! Vi VET nok i dag til å kunne si at bibelen ikke stemmer. Vi VET nok til å si at den ikke stemmer flere ganger til og med! :) Så bruk innsiden av hodet, les litt om evolusjon osv og du vil snart innse at bibelen, og andre "hellige" skrifter er skrevet og redigert av menn som i bestefall ikke viste bedre og i verste fall er fryktelig ignorante! Ingen grunn til å frykte noe som ikke er sant eller som det ikke finnes et eneste bevis noe sted for. Bruk hodet, tenk selv!!!

si det til bestemor mi og hun kommer til å flå deg levende ^^

Lenke til kommentar

Hadde det fantes bevis hadde det ikke vært tro lengre men tvang, dermed hele begrepet religion ødelagt.

Sier seg selv at det ikke er bevis da hadde det ikke vært fri vilje.

Alle måtte jo ha vært kristene om det var bevis på at Gud fantes og at man kom til helvete om man dyrket en annen gud.

Lenke til kommentar
si det til bestemor mi og hun kommer til å flå deg levende ^^

Si det du og hils henne fra meg :)

Skjønner at du er vant til å få kristendom i passelige trussler ved jevne mellomrom, men det er akkurat DERFOR jeg vil at du skal tenke kritisk og selvstendig og bassere livet ditt på fakta og bevis istedenfor gamle dogmer i en idiotisk, ignorant gammel bok! Våkn opp og kjenn livet kan du si til bestemora di!!! Ikke hør på henne og helvettes istoriene hennes, de kommer ikke til å gå i oppfyllelse! Har selv vært i det jeg har valgt å kalle tankefengselet du er i i dag og tro meg, du trenger ikke denne gamle overtroen! Tvert i mot vil du være MYE friere og naturlig, både med deg selv og andre, hvis du bruker hodet og tenker selv! Prøv og se selv :)

Lenke til kommentar
Kommer folk som er oppdratt til å bli mordere til himmelen?

kommer folk som aldri har hørt om kristendom til himmelen?

Står det noe i den store boken hvordan gud har tenkt å dømme et menneske, ut i fra det den har gjort?

Vis f. eks en person har blitt oppdratt hele livet, til å bli en kriminell for å overleve og har verken hørt om kristendommen og aldri hatt muligheten, kansje levd i en slum i india, vil denne fyren noen gang få sjansen til å tre inn i guds rike?. Skal en norsk person som har oppført seg bra og skulen har lært han om kristendommen tre inn i himmelen fremfor en person i ei gate i f. eks i ukraina, som har stjelt hele livet sitt for å overleve?.

bare lurer ^^

Som andre har påpekt, gjerninger har lite å si, det er blind tro som er tingen i kristendommen.

Hvordan kan vi vite at det er kristen gud som dømmer en inder. En inder er mest sannsynlig hinduist og blir dømt etter deres "lover" og gjerne gjenfødt som bille.

Det er derfor jeg syntes relgion er så latterlig, det er mange tusen av dem og ingen er mer troverdig enn de andre, om du er åpen for at en er korrekt kan like gjerne alle de andre være det med samme argument, og da er det plutselig tusenvis av guder som skal dømme deg etter hvordan du har oppført deg i deres syn. Odin satte pris på krigere som drepte fienden, så om Gud vil hive deg i helvete fordi du har drept noen så vil Odin belønne deg i valhall.

Lenke til kommentar
Noen av påstandene er utelukket da det står at det handler om tro og ikke gjerning.

For eks Paulus, forfulgte og drepte kristene halve livet før han ble kristen.

Mitt spørsmåt blir, hva om du tror men fortsatt gjør kriminelle gjerninger?

Kommer da ingen vei med og bare tro.. Vist du før dommedagen ber om tilgivelse for dine synder, så vil du bli tilgitt.. Vist man virkelig angrer og vil få tilgivelse.. Gud bestemmer hvem som kommer inn, har du blitt tilgitt av jesus så vil gud kun se en ren person og du er vellkommen.. Tro på gud kommer deg ingen vei.. Men min tolkning av johannes åpenbaring, så er ikke løpet kjørt selv om du har levd livet uten og tro på gud.. Jeg mener at man vil få en ekstra sjangse.. Det gjelder helst for de som ikke har hørt om Gud og kristendommen værtfall.. men jeg tror alle får en ekstra sjangse, men det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Vis f. eks en person har blitt oppdratt hele livet, til å bli en kriminell for å overleve og har verken hørt om kristendommen og aldri hatt muligheten, kansje levd i en slum i india, vil denne fyren noen gang få sjansen til å tre inn i guds rike?

Er vedkommende hinduist (i India er en god del hinduer): Har man levd meget ondt, må man i det neste livet "brenne opp karma" i en plante eller dyrekropp.wiki

Har han aldri hørt om noen religion, eller er ateist, vil vedkommende neppe bry seg med hva tilhengere av ymse religioner måtte tro.

Det er vel stort sett kristne, muslimer og jøder som er utpreget opptatt av å komme dit du snakker om :)

Lenke til kommentar
Det er vel stort sett kristne, muslimer og jøder som er utpreget opptatt av å komme dit du snakker om :)

Jeg vil ihvertfall ikke sitte som en marionett dukke på fanget til en gud i trilliarder av evigheter, ellers takk. Samme hvor "lykkelig" jeg måtte være... :)

Men jeg smiler og er glad for at dette bare er et stort eventyr som har levd alt for lenge i ignorante menneskers hoder. Det finnes ingen gud, så slapp av. Når du dør går atomene du er laget av tilbake der de kom fra, til jordens kretsløp. For den sakens skyld kan jeg fortelle dere kristne at det ikke finnes et atom i kroppen din som ikke er byttet ut flere ganger alt siden du ble født, noe som gjør deg til en annen person allerede.. ;)

Du var ingenting før du ble unnfanget og er ingenting når du dør... sånn er livet og sånn kommer det elltid til å bli er jeg redd.... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Jeg vil ihvertfall ikke sitte som en marionett dukke på fanget til en gud i trilliarder av evigheter, ellers takk. Samme hvor "lykkelig" jeg måtte være... :)

Men jeg smiler og er glad for at dette bare er et stort eventyr som har levd alt for lenge i ignorante menneskers hoder. Det finnes ingen gud, så slapp av. Når du dør går atomene du er laget av tilbake der de kom fra, til jordens kretsløp. For den sakens skyld kan jeg fortelle dere kristne at det ikke finnes et atom i kroppen din som ikke er byttet ut flere ganger alt siden du ble født, noe som gjør deg til en annen person allerede.. ;)

Du var ingenting før du ble unnfanget og er ingenting når du dør... sånn er livet og sånn kommer det elltid til å bli er jeg redd.... :)

Nå tror jeg ikke så mange kristne tror at kroppen deres blir tatt med til himmelen.. at kroppen blir igjen i jorden er vell greit nok..

Tror ikke det er noe fare for at du blir sittende som en marionett dukke på fanget til noen Gud, så nå kan du virkelig smile og være glad..

Wartom, siden adam og eva fikk lyst på eple fant Gud ut at han ville gi deg ett valg om hva du ville gå til helvette eller ikke..

Lenke til kommentar
Wartom, siden adam og eva fikk lyst på eple fant Gud ut at han ville gi deg ett valg om hva du ville gå til helvette eller ikke..

Epicurus:

"Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.

Is he able, but not willing? Then he is malevolent.

Is he both able and willing? Then whence cometh evil?

Is he neither able nor willing? Then why call him God?"

Lenke til kommentar

... makan til ignorant fyr. Han VISSTE altså at eva og adam ville ta det eplet, og hadde hele straffe planen klar? Jøss for en fyr! Og dette er den snille og gode og kjærlige guden dere snakker om? Kanskje like godt at jeg IKKE tilber ham da...

Dette du her snakker om, og en masse MASSE annet, er jo akkurat det som slår hull i hele sullamitten for meg ihvertfall. Det er så selvmotsigende som bare selvmotsigelser kan komme og dette TROR folk på? Utrolig.... :roll:

Lenke til kommentar

Epicurus:

"Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.

Is he able, but not willing? Then he is malevolent.

Is he both able and willing? Then whence cometh evil?

Is he neither able nor willing? Then why call him God?"

He is able but not willing! malevolent? naah!

Han lagde jorden perfekt og uten ondskap, men vi valgte allikavel og trosse han sitt ord og synde.. Og nå har vi fått ett syndelig liv, ett liv hvor ondskapen herjer.. Jeg vil jo ikke si Gud er ondskapsfull når han gir oss muligheten til og velge og leve i all evighet i himmelen.. Jorden er jo satan sin plass, han farer rundt her og gjør det han kan for og vende oss mot Gud.. Er man sterk i troen så får du gull og grønn skoger!

RWS, han viste ikke at Adam og Eva ville ta Eple, han ville se om han hadde laget oss perfekt eller ikke.. Men vi ble lurt av djevelen.. Og vi valgte feil, men i steden for og straffe oss lar han oss selv velge om vi vil leve i den perfekte verden i all evighet eller om vi vil straffes..

Hmm, jeg er litt utenfor grensen på hva jeg har greie på her.. hehe.. Jeg har ikke noe svar på de store spørsmålene angående gud og livet!

Lenke til kommentar
Bibelen er så full av hull, motsigelser og grusomheter at den fungerer til fordel for ateister...

Det var først når jeg begynte å lese i bibelen under de obligatoriske konfirmasjonstimene at jeg bestemte meg for å bli ateist.

Du følte du tolket alt riktig også da? ikke at det er noe fasitsvar på tolkning.. Der kan du egentlig vri og vende endel.. Men i en alder av circa 14 år man jo nesten enda bare ett barn.. Kanskje noe av det vil gi mer fornuft når du blir litt eldre, eller nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...