Qwseyvnd Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hvor finner jeg drivere for Silicon Image 3112 S-ATA brikkesett for Linux. Har selvsagt Windows Drivere, men ikke for Linux. Sjekket Sil.I. hjemmeside, fant ingen driver for linux. Hvilket websider som legger ut drivere for Linux egen-modifisert driver? Vil helst bruke Linux framover, pga FS2002 mye bedre i Linux enn Windows Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 SI3112 har støtte i kjernen. Start menuconfig og velg ATA/ATAPI/MFM/RLL device support -> IDE, ATA and ATAPI block devices og velg Silicon Image chipset support. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 FS2002 bedre i Linux enn Windows? The irony .. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Hvor finner jeg menuconfig? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 cd /usr/src/linux make clean menuconfig (velg det du vil ha i kjernen din) make bzImage modules modules_install (dette kan ta litt tid) cp arch/i386/boot/bzImage /boot/(navnet du vil ha på kjernen) editer lilo.conf /grub.conf emacs/vi/pico /etc/lilo.conf/grub.conf Det var en kjernekompilering i korte trekk Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Saa vidt jeg husker saa bruker du RH 8.0.. Da kan jeg ogsaa fortelle deg at stort sett _ALLE_ "driverene" du trenger ligger som moduler og vil bli lastet automagically av RH.. Og jeg vil anta at du ikke har installert mulighet for aa kompilere kjernen.. Vil du absolutt gjoere det, noe det ikke er noen spesielt god grunn til i ditt tilfelle maa du gaa til Add/Remove Programs og saa velge Kernel Development eller noe slikt, samt at du *maa* lese en howto paa det, eventuelt avsnittet om Customizing the Kernel i RedHat CGI (CustomizationGuide) som du finner paa www.rehdat.com under documentation.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå