Gå til innhold

Trenger ny bærebar spillepc/skolespc.

Gjest Slettet-whwZcV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-whwZcV

Trenger ny bærebar spillepc/skolespc.

Helst under 15 tommer.

Under 12 tusen.

Kan kjøre Cs, wow ++ kjøre masse spill.

Takk ;) Trenger forst svar.

Har tittet litt på Zepto Nox A14 Litt dyr kanskje? Noen andre?

Takk;)

- Sunsurfer

Trengerlitt hurtig svar. takk igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter et søk i prisguiden, så ser det nok ut til at Nox A14 er den som passer best under ditt bruk. Det er svært få produsenter som leverer PCer på under 15" med grafikkløsninger beregnet på spilling. Grafikkortene man finner er stort sett av typen Intel X3100 (som suger) eller Geforce M8400/9300. Siste fungerer til en viss grad til sporadisk spilling, og du vil nok fint kunne trekke CS Source og WOW, mens "masse spill" (særlig av nyere dato) blir nok et problem. Har Geforce M8800 på min XPS1330, og den klarer å trekke COD4 i 1280x800 på low, men der går også grensa.

Hvis du derimot er villig til å gå for en 15,4", er utvalget langt bedre (og prisene lavere), men da blir jo seff også PCen mindre transportvennlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV

Takk.

SÅnn her ville jeg ha speccet min zepto. trur funker og dra masse eller?

screen: WXGA+ 1440x900 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3

batteri: 9 Cell Nox/Orion black

prossesor: Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts

ram: 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

hardisk: 120GB 7200rpm SATA Harddisk

pris: KR 13 448,99 Inkl. moms

hva syns dere?

Lenke til kommentar

Som du sikkert er klar over, så er prosessoren ganske dyr. Jeg hadde nok valgt P8600 i stedet, på tross av at den har "kun" 3MB cache, mot 6MB på P9500. Cache kan ha noe å si for spillytelsen, men ikke nok til at jeg mener at prisforskjellen på over 1100kr kan forsvares.

Hadde valgt Intel sin nettverkskontroller fremfor Zepto sin egen. Intels nettverkskontrollere går for å være blant de beste på markedet, mens Zepto sin er nok av heller middelmådig kvalitet.

Regner med at det er Vista Home Basic du velger. Greit valg hvis spilling og kontorbruk er det du vil bruke PCen til, men ser du mye film, så er nok Home Premium å foretrekke. Sørg uansett for å velge 64-bit så du får utnyttet alt minnet på maskinen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV

Jo sorry, jeg blander :(

Hva velger jeg av P9500 og P8600?

Men hva mente du med: Hadde valgt Intel sin nettverkskontroller fremfor Zepto sin egen. Intels nettverkskontrollere går for å være blant de beste på markedet, mens Zepto sin er nok av heller middelmådig kvalitet.

Er litt "Noob"

Men zepto ser så utrolig kjedelig ut, fins ingen med litt mere gaming preg?

Trur du den klarer og kjøre Crysis?

Endret av Slettet-whwZcV
Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt P8600. Synes ikke P9500 er verdt prisforskjellen.

Nå er det en gang sånn at alt arbeid PCen foretar seg, går via prosessoren, inkl. nettverk. Hvor mye dette belaster prosessoren avhenger av i hvor stor grad andre komponenter kan avlaste denne. Dvs. at hvis du har en PC med en dårlig nettverkskontroller så fører dette til at prosessoren arbeider mer enn hvis du har en god nettverkskontroller, noe som går ut over ytelsen feks i spill. Det vil helt sikkert fungere med Zepto-kontrolleren, men jeg hadde nok valgt den fra Intel.

Har ikke testet Crysis selv, men vil da tro at du bør kunne trekke det på medium/high.

Personlig synes jeg designet på Zepto'en er bra. Men så er jeg da også av typen som synes Lenovo Thinkpad er det stiligste som finnes av bærbare PCer. Det finnes en masse glorete PCer ute på markedet, men i lengden blir du nok langt mer tilfreds ved å ha en PC med god ytelse fremfor et godt design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...