toresuul Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe 1 av disse til min sønn på 7 i julegave. Har veldig mye kunnskap om PC - men klarer ikke helt å se forskjellen på disse 2 - er det kun DS som kan spille trådløst (Wifi) over internett f.eks. ?? - er 1 av dem enklere såfremt man ønsker å finne applikasjoner etc på nett å legge på minnekort for å spille - hvem av dem har størst utvalg av spill (type IKKE shoot & kill - han er jo bare 7 liksom - litt tidlig å slippe han løs me Doom-typen spill ennå ;-) ) Prismessig er vel PSP litt dyrere ser jeg - uten at det trenger å bety noe for valget. HJELP - gode råd ønskes - evnt. post til tråder om dette ( og JA jeg har søkt i forumet) Tore S Endret 25. november 2008 av toresuul Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er gutten 7år, vil jeg høyst anbefale Nintendo DS over Sony PSP. Du kan ta en titt på denne siden for god hjelp og informasjon: http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=pag...=kjopshjelptv08 Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 vil også anbefale DS, flere spill, flere spill som egner seg for han ihvertfall. man kan kjøpe en brikke som man putter i DSen for å spille av nedlastede spill og applikasjoner, men å laste ned spill er ulovlig så vil ikke anbefale det. psp er mer grafisk bra, men ingen 7åring tenker vel på det. DSen er som regel i lukket tilstand når den ikke spilles på, som gjør at den vil bli mindre herpa hvis den detter i bakken enn pspen som er helt åpen og stor skjerm. i tillegg har DSen flere spill som er laget for å stimulere kreativitet og fantasi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 DS er i all hovudsak meint for spel, medan PSP er meir ein multimediemaskin. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 har både psp og ds, og vil si pspen er bygd for spill, mange geniale spill og den funker veldig bra på den delen, men det er en playstation, som blir mer og mer multimedia maskin. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Har 2 gutter på 7 og 9 år. De likte ikke PSPèn så godt så den byttet jeg til en Nintendo DSèn som derimot veldig populær både av dem og de andre på deres skole. Det er titler som Hulken, Pokemon, Mario, Lego Batman og Lego Indiana Jones + + + Som en nevnte over her, om du invisterer i en brikke til DSèn så er mulighetene mange. Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Takker for raske og presise svar .. Som bygger opp under den konklusjonen jeg selv nettopp har kommet til (etter å ha "lest meg opp litt") - ergo blir det DS på pjokken i julegave. Jeg får BANK på Fifa09 på PC'n ca. 50% av tiden pr. dato, så nå skal han få spille på DS'n i stedet... ;-) Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Kommer snart en ny DS nå, med et kamera der mikrofonen sitter på Lite, og en oppå lokket til DSen, det kameraet oppå er på 1,3 megapixler, og det inni er på 0,3. Den har også større skjermer og slikt. Så vis du tåler og vente til Februar, Mars med og kjøpe DS tror jeg det er bedre, den nye DS'en ble lansert i Japan 2. November i år Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Kommer snart en ny DS nå, med et kamera der mikrofonen sitter på Lite, og en oppå lokket til DSen, det kameraet oppå er på 1,3 megapixler, og det inni er på 0,3. Den har også større skjermer og slikt. Så vis du tåler og vente til Februar, Mars med og kjøpe DS tror jeg det er bedre, den nye DS'en ble lansert i Japan 2. November i år Ulempen med denne er derimot at du ikke kan spille GBA-spill på den. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 ja sant det, kommer ny ds, men aner ikke når den kommer hit. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) GBA-spill Hva er det? EDIT: Ahhh... GameBoyAdvanced? Endret 25. november 2008 av tendilenz Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 GBA-spill Hva er det? EDIT: Ahhh... GameBoyAdvanced? Det er GameBoy Advance spill ja Men, tror ikke det blir noe stort problem at de fjerner GBA-Støtten, foresten har den nye DS'en fått navnet: Nintendo DSi, den har inmebygd nettleser, støtte for mp3 og slike ting Mye nytt i denne DSen kontra DS Lite, i forskjell til Sony som lanserer PSP-1000, PSP-2000 og nå PSP-3000 med nermest ingen forskjeller. Eneste jeg hvet er forskjellen er at PSP-3000 har bedre skjerm Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Slik det er nå så spiller det ingen rolle hvor du kjøper spillene og de fungerer alikevel. Derimot med den "nye" DSi modellen er du bundet til europeisk standard og tror heller ikke den kommer ut før jul her i Europa. Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Derimot med den "nye" DSi modellen er du bundet til europeisk standard Dette gjelder kun for DSi-spesifikke spill(DSiWare). Vanlige DS-spill kan importeres fra f. eks USA og spilles på en europeisk DSi. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Kommer snart en ny DS nå, med et kamera der mikrofonen sitter på Lite, og en oppå lokket til DSen, det kameraet oppå er på 1,3 megapixler, og det inni er på 0,3. Den har også større skjermer og slikt. Så vis du tåler og vente til Februar, Mars med og kjøpe DS tror jeg det er bedre, den nye DS'en ble lansert i Japan 2. November i år Litt dumt å få julegave i Februar-Mars? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Gå for DS. Nå koster den kun 999,- hos Spaceworld. Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Nintendo Ds lite passer godt for barn i den alderen. Nintendo Ds er sosialt! Barna linker maskinene mot hverandre, samarbeider og spiller mot hverandre. Flott å se! Sony Ps3 er for ungdom/voksne, med enkelte gode unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå