Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av bakhøytalere

thora

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer i disse dager å gå til innkjøp av bakhøytalere til bilen min, men er litt usikker på hva jeg skal velge. Det er en eldre bil, så det er ingen bakhøytalere orginalt på den. I "hatthyllen" jeg tenkte å plassere de. Tenkte å ha høytalere som kan gi en god lyd uten forsterker. Helst et par som tåler litt volum uten at de "vrenger". Siden jeg har en subwoofer og skal bestille meg en Dynabel BF 7501, så er vel ikke bass så viktig for disse høytalerne.

Ser at mange vil anbefale å ha høytalere fram i bilen istedet, men det er heller ingen orginale høytalere i dørerne, så ser ikke så lyst på å begynne å skjære i dørene, for å sette inn høytalere. Noen som har bakhøytalere å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ah, vurderte å kjøpe de høytalerne, men ble en del pluss på frakt og toll, så prisen kom vel fort opp i 1300-1400 kr. Noen andre som kan anbefale noen bakhøytalere til meg til rundt 1000-lappen? Helst i Norge, da det heller ikke gikk an å bestille med norsk kredittkort på mds.se.

Skal som sagt kjøres uten forsterker, men bør tåle litt høy lyd uten at det vrenger.

Lenke til kommentar
Ah, vurderte å kjøpe de høytalerne, men ble en del pluss på frakt og toll, så prisen kom vel fort opp i 1300-1400 kr. Noen andre som kan anbefale noen bakhøytalere til meg til rundt 1000-lappen? Helst i Norge, da det heller ikke gikk an å bestille med norsk kredittkort på mds.se.

Skal som sagt kjøres uten forsterker, men bør tåle litt høy lyd uten at det vrenger.

Skal du ha de i hatthylle, og du har sub under, så må du uansett ha høypassfilter på dem, så da har det ikke så mye å si hvor dypt de spiller... sjangsen for at du ødelegger dem er også stor, når de er monter i hathylle, med subkasse under ;)

Så du bør helt klart vurdere å få noe inn i dørene isteden...

Hvor i landet bor du da, kanskje noen i nærheten kan hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar

Skal du ha de i hatthylle, og du har sub under, så må du uansett ha høypassfilter på dem, så da har det ikke så mye å si hvor dypt de spiller... sjangsen for at du ødelegger dem er også stor, når de er monter i hathylle, med subkasse under ;)

Kan du utdype litt? De fleste som jeg kjenner (som har anlegg i bilen) har både høytalere i hatthyllen og sub i bagasjarommet. Kan ikke huske at de har hatt spesielle problemer med anlegget.

Lenke til kommentar

Kan du utdype litt? De fleste som jeg kjenner (som har anlegg i bilen) har både høytalere i hatthyllen og sub i bagasjarommet. Kan ikke huske at de har hatt spesielle problemer med anlegget.

Da har de IKKE mye peiling... Høytalerene kan bli "skubbet" av suben, skal du ha høytalere i hattehylen bør du ha kasse på de!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...