Gå til innhold

Template til kalender 2009

Anbefalte innlegg

Hvert år i i 7 år har jeg å samboeren min laget kalender som julegave. Vi pleier å finne templates på kalenderen i fotoblader, men i år har vi ikke funnet noen.

Vi pleier å bruke 1 A4 side pr bilde og det samme pr mnd.

Har funnet noen på nettet, men var ikke fornøyd.

Vi bruker Photoshop og Indesign til å sette kalenderen sammen med og og hadde satt pris på om noen kunne hjelpe oss!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du har CS2 ller CS3og da kan du bruke script til å lage kalederen. Har ikke gjort det selv mer enn en gang, men da funka det veldig bra.

CalendarWizard - Lag din egen kalender!

Noen tips: Script i CS3 legges innenfor mappen Scripts/Scripts Panel inne i InDesign-mappen.

Script i CS2 legges innenfor mappen Presets/Scripts inne i InDesign-mappen.

Av og til dukker det opp eldre script som ikke lar seg kjøre. Det er fordi CS3 har endret dokumentmodell. De scriptene legger du i en egen mappe som heter Version 4.0 Scripts og ligger i Scripts Panel-mappen.

Du kan sortere scriptene ved å legge til XX) foran navnet hvor XX er et tall fra 00-99. Det laveste tallet kommer først. Det er lurt å endre navn på JavaScript som har etternavn .js til etternavnet .jsx. Da vil de √åpnes i Adobes ExtendScript Toolkit fremfor standardprogrammet for Javascript (som ofte er Dreamweaver)

Linken er til hvor du laster ned orginalen. Har scriptet som gir deg Norsk kalender, om det er interessant kan jeg sende det på PM.

Når det gjelder videre hjelp er jeg usikker på om jeg har mye å stille opp med. Har ikke gjort dette mer enn en gang for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...