Gå til innhold

BK: Vrak på stranda

trotjo

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om dette bildet?

Det er tatt på en strand, ikke så langt fra Hirtshals i Danmark. Om noen vet hva disse stokkene er/har vært, så skriv gjerne det:) Men bildekritkken kommer i første rekke.

post-165231-1227598418_thumb.jpg

exif:

Lukker: 1/250

Blender: F10

ISO: 200

Kamera: Nikon D40

Brennvidde: 18mm

Endret av trotjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra motiv i hvertfall!

Men når du har et så godt motiv, gjelder det å benytte seg av sjangsene til å få et skikkelig bra bilde, noe du dessverre ikke har fått til. Lyset blir for kjedelig, og himmelen er på sitt kjipeste. Tror jeg ikke helt liker skyggene fra stolpene heller. Hvorfor dro du ikke tilbake ved solnedgang eller soloppgang? For som sagt, dette motivet, selv om det er en klisjé, har mye potensiale, men i riktig belysning.

Nå var jeg sikkert litt negativ, men ønsker bare å påpeke de beste landskapsbildene tas nettopp ved oppgang og nedgang. Selvfølgelig kan man ta bra landskapsbilder på andre tider av døgnet, men her lider bildet sterkt av kjedelig himmel.

I tillegg ville jeg retta opp horisonten. Synes den heller en liten smule mot venstre

høyre.

Håper du er flink til å ta til deg kritikk! :)

Endret av IceFox
Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke tålt kritikk så hadde jeg ikke lagt ut bildet mitt her:)

Jeg kan være enig i at himmelen er litt ensformig. Hadde jeg hatt sjangsen til å komme tilbake når sola gikk ned, så hadde jeg det. Men bildet er tatt i danmark, og båten gikk ikke lenge etter.

Personlig så er jeg fornøyd med bildet, men liker å høre hva andre syns, fordi det er ikke alltid like lett å være objektiv når man vurderer sine egne bilder.

Takk for kritikk :)

Lenke til kommentar

Ser for meg ut som et HDR, litt ironisk med tanke på at siden heter oneexposure?;)

Edit: mulig bare er etterbehandlingen som gir det inntrykket..

Editedit: Glemte kommentere original bildet. Enig med folkene her. Hadde gjort seg med en mer stemningsfylt dag.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...