trotjo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Hva syns dere om dette bildet? Det er tatt på en strand, ikke så langt fra Hirtshals i Danmark. Om noen vet hva disse stokkene er/har vært, så skriv gjerne det:) Men bildekritkken kommer i første rekke. exif: Lukker: 1/250 Blender: F10 ISO: 200 Kamera: Nikon D40 Brennvidde: 18mm Endret 25. november 2008 av trotjo Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Jeg tror faktisk at jeg liker det. Stokkene danner to linjer i bildet som er veldig behagelig for øynene. Endret 25. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Professional Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Fint bilde, men kan vi få det i full HD? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Full HD = http://en.wikipedia.org/wiki/1080p Enklere forklart = 1920x1080 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Var det jeg trodde, ja. Så store bilder vil vi ikke ha her i BK. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Veldig bra motiv i hvertfall! Men når du har et så godt motiv, gjelder det å benytte seg av sjangsene til å få et skikkelig bra bilde, noe du dessverre ikke har fått til. Lyset blir for kjedelig, og himmelen er på sitt kjipeste. Tror jeg ikke helt liker skyggene fra stolpene heller. Hvorfor dro du ikke tilbake ved solnedgang eller soloppgang? For som sagt, dette motivet, selv om det er en klisjé, har mye potensiale, men i riktig belysning. Nå var jeg sikkert litt negativ, men ønsker bare å påpeke de beste landskapsbildene tas nettopp ved oppgang og nedgang. Selvfølgelig kan man ta bra landskapsbilder på andre tider av døgnet, men her lider bildet sterkt av kjedelig himmel. I tillegg ville jeg retta opp horisonten. Synes den heller en liten smule mot venstre høyre. Håper du er flink til å ta til deg kritikk! Endret 25. november 2008 av IceFox Lenke til kommentar
trotjo Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Hadde jeg ikke tålt kritikk så hadde jeg ikke lagt ut bildet mitt her:) Jeg kan være enig i at himmelen er litt ensformig. Hadde jeg hatt sjangsen til å komme tilbake når sola gikk ned, så hadde jeg det. Men bildet er tatt i danmark, og båten gikk ikke lenge etter. Personlig så er jeg fornøyd med bildet, men liker å høre hva andre syns, fordi det er ikke alltid like lett å være objektiv når man vurderer sine egne bilder. Takk for kritikk Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Synes vel heller at den heller mot høyre.......... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Enig med ok67. Mulig jeg tar feil her men. Kan jo være motivet som gir feil et feil inntrykk av helling. Endret 25. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nei, bare jeg som skrev feil. Retta nå. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Horisonten er skeiv Likte bildet ellers. Skulle gjerne hatt det i større oppløsning. Glemte å si at du ser at den er skeiv på den rette streken jeg la inn i bildet. Endret 25. november 2008 av iNeo Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Skulle gjerne hatt det i større oppløsning. Til trådstarter: Men ikke større enn 1024 på den lengste siden...helst. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ganske greit bilde, stokkene er fine men bærer ikke bildet allene. Det er garantert restene etter ett naust ^^ Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Litt mer vellykket bilde av nesten samme motiv til inspirasjon: Shipwreck på 1x.com Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Ser for meg ut som et HDR, litt ironisk med tanke på at siden heter oneexposure? Edit: mulig bare er etterbehandlingen som gir det inntrykket.. Editedit: Glemte kommentere original bildet. Enig med folkene her. Hadde gjort seg med en mer stemningsfylt dag. Endret 25. november 2008 av nbmofo Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Mest sannsynlig GND-filter. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Bildet ville gjort seg mye bedre tidligere på dagen, eller seinere. Men ellers et fint bilde. Hva er GND filter IceFox? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Graduated_neu..._density_filter Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Wow! Det var et utrolig rolig og herlig bilde =) Du har ikke lyst til å legge ved en link i full størrelse? Må ha det til bakgrunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå