Qumad Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Plutselig så fikk jeg treg filbehandling. Når man skal f.eks åpne en fil (bilde, excel, doc, txt samme problemet på alle typer filer) så kan dette ta over 60 sec. Samme problemet har jeg hvis jeg høyreklikker på en fil, trykker [Ctrl]+[C] ol. Det som er ekstra pussig er at det er ikke slik hele tiden. Det kan være treigt i noen timer, så kan det løsne og fungere normalt i noen timer f.eks. Perioden med probleme varierer og det er heller ingen faste tidspunkt det skjer på. Verken CPU eller RAM har noe mer og gjøre under problemet. Det er ingen forskjeld om det er filer som er lokalt på maskinen min eller om det er filer på nettverket. Kolleger har prøvd fra sin maskin på samme nettverksfil som jeg har prøvd på når jeg har problemet og hos dem er det helt normalt. Har noen hørt/vært borti noe lignende? Maskinen er en laptop Lenovo T61p (ThinkPad) Fra systemegenskaper: Intel® Core2 Duo CPU T770 @ 2.40GHz 2.39 GHz, 3.00 GB RAM Er det noen flere opplysninger en trenger? (Isåfall hvordan fremskaffer jeg de opplysningene?) Endret 25. november 2008 av Qumad Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 eg ville først og fremst prøvd å fjerne maskinen fra nettverket for å se om det er trafikk ut mot nettet den genererer. og ser om problemet forsvinner. deretter ville eg prøvd å kjøre ett scanneprogram for malware. ett gratis og bra er malwarebytes' Antimalware. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Jeg får prøve med maskinen koblet av nettverket etter jobb hvis jeg får tid i dag. Har kjørt CCleaner, gjør dette samme jobben? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Når jeg drar ut nettverkskabelen så får jeg åpnet filene som normalt, så setter jeg den i igjen og det kan ta ca. 45 sec. for å få åpnet det samme dokumentet. Det pussige er at om jeg drar de samme filene som tar lang tid og åpne inn i en e-post som jeg skal sende (MS Outlook) så vil filen åpne seg like raskt som normalt. I Windows Oppgavebehandling så viser det ikke noen aktivitet på tilkoblingen. Som sagt så har jeg kjørt CCleaner, vil dette programmet Du nevnte gjøre en annen jobb enn CC? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Min erfaring er at Malwarebyte er bedre enn CCleaner. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Kjørte malwarebytes.org men den fant ingenting Malwarebytes' Anti-Malware 1.30Database version: 1427 Windows 5.1.2600 Service Pack 2 26.11.2008 20:21:40 mbam-log-2008-11-26 (20-21-40).txt Scan type: Full Scan (C:\|) Objects scanned: 135628 Time elapsed: 36 minute(s), 44 second(s) Memory Processes Infected: 0 Memory Modules Infected: 0 Registry Keys Infected: 0 Registry Values Infected: 0 Registry Data Items Infected: 0 Folders Infected: 0 Files Infected: 0 Memory Processes Infected: (No malicious items detected) Memory Modules Infected: (No malicious items detected) Registry Keys Infected: (No malicious items detected) Registry Values Infected: (No malicious items detected) Registry Data Items Infected: (No malicious items detected) Folders Infected: (No malicious items detected) Files Infected: (No malicious items detected) Endret 27. november 2008 av Qumad Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Usikker på hva dette kan være, men du kan jo prøve å kjøre den her også: http://www.eset.com/onlinescan/ Evt. kan du også prøve å laste ned nye drivere til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 ESET finnger ingenting den heller Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Prøv det personen over nevnte, sjekk om det er nye drivere tilgjegelig til både nettverk og chipset. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Regner med at jeg kun trenger oppdatere drivere til det nettverkskortet som er i bruk (Det øverste, usikker på hvorfor jeg har 2 stk.) Hvor finner jeg chipsetet? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Regner med at jeg kun trenger oppdatere drivere til det nettverkskortet som er i bruk (Det øverste, usikker på hvorfor jeg har 2 stk.) Hvor finner jeg chipsetet? Ser riktig ut det der, ett for det trådløse kortet, ett for tråd-kortet og ett for firewire. Sjekk på intel sine sider da de ofte er oppdatert i forhold til f.eks produsenten til hovedkortet. Jeg ville uansett ha oppdatert chipset også da dette påvirker kommunikasjonen internt i maskinen og mellom komponenter osv. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Er ikke helt inne på alt så beklager at det er en del spørsmål her. Er det nettverkskort drivere jeg skal se etter på intel sine sider? Er det ikke bra og høyreklikke på enheten i [Enhetsbehandling] og velge [Oppdater driver...] ? Bør jeg vite produsenten på Hovedkortet? (Hvordan finner jeg ut av det?) Hvor i [Enhetsbehandling] finner jeg chipsettet slik at jeg får oppdatert driverene? Lenovo T61p (ThinkPad) Fra systemegenskaper: Intel® Core™2 Duo CPU T770 @ 2.40GHz 2.39 GHz, 3.00 GB RAM Lenke til kommentar
Makky Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil er dette nyeste driver til nettverkskortet ditt: http://downloadcenter.intel.com/confirm.as...e=&lang=eng Den er i hverfall for Intel® 8256x Ethernet Controllers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå