Gå til innhold

Hvordan fikk du din jobb?


x-team

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt arbeidsledig da jeg ble oppsagt i bedriften jeg jobbet i grunnet dårlig økonomi.

 

Har da bynt og tenke litt på, hvordan har folk fått den jobben de har.

Slik som på butikker, div bedrifter som finnes rundtom, for jeg ser jo at det finnes få stillings annonser i forhold til de jobber som finnes, og folk får.

 

Søkes det mye på stillinger som ikke er utlyst?

 

Er enda bare 20år, har bare hatt 1 jobb som jeg nå har mistet og finner ingenting for meg nesten av det som er utlyst på nav.no finn.no og de sidene som måtte være.

 

Hvordan fikk du din jobb?

Var den utlyst, ble du tilbydd, eller søkte du bare uten noen utlyst annonse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg sendte en søknad inn til bedriften noen uker etter endt søknadsfrist. Dette var fordi eg først fikk vite om stillingen i ettertid. Dagen etter fikk eg innkalling til intervju sammen med 5-6 andre(samme dag). På vei hjem sendte de et tilbud på e-post som eg godtok samme kveld.

 

Og her jobber eg fortsatt.

Lenke til kommentar

Sjefen kom en dag til og spurte meg om jeg ville ha jobb, jeg takket så klart ja og her sitter jeg enda. jeg hadde jobbet litt her tidligere da, som ekstra-vakt.

 

forrige jobben jeg hadde ble jeg ringt opp ca 8 på morgenen og spurt om jeg ville kjøre til oslo(aldri hatt noe med dem å gjøre, men de ble tipset om meg), jeg møtte opp og kjørte det bilen holdt tur-retur oslo, fikk beskjed av sjefen at det bare var å møte opp dagen etterpå hvis jeg ville jobbe mer :p

Lenke til kommentar

Etter jeg kom hjem fra militæret ringte jeg rundt til bedrifter med mitt fag og spurte om de tok imot lærlinger/hjelpearbeidere.Reiste til alle som var positive og leverte søknaden personlig og fikk ofte sneket meg til et intervju der og da + omvisning,fikk 2 tilbud allerede etter 1 uke.