x-team Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har nylig blitt arbeidsledig da jeg ble oppsagt i bedriften jeg jobbet i grunnet dårlig økonomi. Har da bynt og tenke litt på, hvordan har folk fått den jobben de har. Slik som på butikker, div bedrifter som finnes rundtom, for jeg ser jo at det finnes få stillings annonser i forhold til de jobber som finnes, og folk får. Søkes det mye på stillinger som ikke er utlyst? Er enda bare 20år, har bare hatt 1 jobb som jeg nå har mistet og finner ingenting for meg nesten av det som er utlyst på nav.no finn.no og de sidene som måtte være. Hvordan fikk du din jobb? Var den utlyst, ble du tilbydd, eller søkte du bare uten noen utlyst annonse? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Send åpne søknader til firma du kan være interessert i å jobbe hos. Men når du er såpass ung, ikke har noe utdanning du kan vifte med og begrenset arbeidserfaring nytter det ikke å være kresen. Endret 24. november 2008 av Goophy Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg søkte på en utlyst stilling, imponerte tydligvis på intervjuet siden jeg ble oppringt ca en time etter intervjuet - med tilbud om jobb. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Det er ikke det at jeg er videre kresen på jobb akkurat.. Det jeg prøver og få frem er at de stillingene som stortsett er utlyst er jo lederstillinger osv, altså høyere grader som du og må være noen år for og oppnå. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Søkte på en utlyst stilling, var i intervju og fikk jobben.(..) Endret 25. november 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Eg sendte en søknad inn til bedriften noen uker etter endt søknadsfrist. Dette var fordi eg først fikk vite om stillingen i ettertid. Dagen etter fikk eg innkalling til intervju sammen med 5-6 andre(samme dag). På vei hjem sendte de et tilbud på e-post som eg godtok samme kveld. Og her jobber eg fortsatt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Sjefen kom en dag til og spurte meg om jeg ville ha jobb, jeg takket så klart ja og her sitter jeg enda. jeg hadde jobbet litt her tidligere da, som ekstra-vakt. forrige jobben jeg hadde ble jeg ringt opp ca 8 på morgenen og spurt om jeg ville kjøre til oslo(aldri hatt noe med dem å gjøre, men de ble tipset om meg), jeg møtte opp og kjørte det bilen holdt tur-retur oslo, fikk beskjed av sjefen at det bare var å møte opp dagen etterpå hvis jeg ville jobbe mer Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg søkte på en utlyst stilling, og ba samtidig en jeg kjente litt og som allerede jobbet der legge inn et godt ord for meg. Fikk egentlig ikke den jobben jeg søkte på, siden jeg hadde for lite erfaring. Når jeg omsider fikk kontrakten etter to uker på jobb, så var det samme tittel som i annonsen. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Etter jeg kom hjem fra militæret ringte jeg rundt til bedrifter med mitt fag og spurte om de tok imot lærlinger/hjelpearbeidere.Reiste til alle som var positive og leverte søknaden personlig og fikk ofte sneket meg til et intervju der og da + omvisning,fikk 2 tilbud allerede etter 1 uke. Men da var det ikke dårlige tider,men det var ikke spesielt gode tider heller innenfor mitt fag,dette er snart 5 år siden,har jobbet der frem til nå. Jeg har nettopp fått meg ny jobb nå etter å ha søkt på en jobb uten å gå gjennom jobb-annonse,kun ved å ringe et firma jeg har hatt lyst til å jobbe for,sendte søknad med CV og vips så fikk jeg ny jobb med litt bedre lønn og vilkår Mitt tips er vær aktiv, oppsøk potensielle arbeidsgivere uansett om de søker folk eller ikke.Har du mulighet lever søknad personlig. Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg tok med meg CV'n min og gikk rundt til forskjellige bedrifter og spurte om de trengrte folk. Tok litt tid, men fikk jobb tilslutt Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Sendte søknad på en lørdag, ble oppringt på mandagen etter med spm. om å komme til intervju. Dro til intervjuet og fikk jobben med engang Der jobber jeg enda og stortrives Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Ringte og spurte om jeg kunne få være hos de i praksisperioden, samtidig sa jeg at jeg var interessert i jobb der etter fullført eksamen. Noen dager seinere sendte jeg de en søknad + CV. Ble kaldt inn til intervju et par dager før jeg skulle begynne praksisperioden. På intervjuet snakket vi litt om hvordan jobben var osv, og jeg fikk beskjed om at jeg fikk jobb om jeg gjorde det bra i praksisen...og det gjorde jeg visst, jobber der hvertfall nå. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 søkte - ringt opp - 2 runder med intervju - jobb Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Har ikke jobb nå, men kan svare på hvordan jeg fikk min forrige jobb Var først borte å snakka med sjefen der, leste så noen brosjyrer jeg fikk med meg, tok kontakt med han igjen- jobb Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Gikk via adecco. Dro dit, fortalte litt om meg selv, interesser osv. Så fikk jeg jobbtilbud noen dager senere. Jobbet der siden August. Er 19, har tatt ett jobbeår før studiene. Jobber fulltid og trives med det. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 alt starta med ei arbeidsveke i 10. klasse. Søkte så sommarjobb i samme butikk sommaren etter, men fekk aldri svar. Så plutseleg 2 veker før ferien var over ringte sjefen me og spurde om eg framleis var interessert i jobb. Sjølvsagt var eg det Eg byrja dagen etter han hadde ringt. Eg jobber der framleis og har jobba i snart 1,5 år no Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Fant annonsen på hjemmesiden dems, sendte mail med søknad og CV. Ble ringt opp samme dag. 2 Runder med intervju så var jobben min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå