Gå til innhold

Hvordan fikk du din jobb?


x-team

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt arbeidsledig da jeg ble oppsagt i bedriften jeg jobbet i grunnet dårlig økonomi.

 

Har da bynt og tenke litt på, hvordan har folk fått den jobben de har.

Slik som på butikker, div bedrifter som finnes rundtom, for jeg ser jo at det finnes få stillings annonser i forhold til de jobber som finnes, og folk får.

 

Søkes det mye på stillinger som ikke er utlyst?

 

Er enda bare 20år, har bare hatt 1 jobb som jeg nå har mistet og finner ingenting for meg nesten av det som er utlyst på nav.no finn.no og de sidene som måtte være.

 

Hvordan fikk du din jobb?

Var den utlyst, ble du tilbydd, eller søkte du bare uten noen utlyst annonse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg sendte en søknad inn til bedriften noen uker etter endt søknadsfrist. Dette var fordi eg først fikk vite om stillingen i ettertid. Dagen etter fikk eg innkalling til intervju sammen med 5-6 andre(samme dag). På vei hjem sendte de et tilbud på e-post som eg godtok samme kveld.

 

Og her jobber eg fortsatt.

Lenke til kommentar

Sjefen kom en dag til og spurte meg om jeg ville ha jobb, jeg takket så klart ja og her sitter jeg enda. jeg hadde jobbet litt her tidligere da, som ekstra-vakt.

 

forrige jobben jeg hadde ble jeg ringt opp ca 8 på morgenen og spurt om jeg ville kjøre til oslo(aldri hatt noe med dem å gjøre, men de ble tipset om meg), jeg møtte opp og kjørte det bilen holdt tur-retur oslo, fikk beskjed av sjefen at det bare var å møte opp dagen etterpå hvis jeg ville jobbe mer :p

Lenke til kommentar

Etter jeg kom hjem fra militæret ringte jeg rundt til bedrifter med mitt fag og spurte om de tok imot lærlinger/hjelpearbeidere.Reiste til alle som var positive og leverte søknaden personlig og fikk ofte sneket meg til et intervju der og da + omvisning,fikk 2 tilbud allerede etter 1 uke.

Men da var det ikke dårlige tider,men det var ikke spesielt gode tider heller innenfor mitt fag,dette er snart 5 år siden,har jobbet der frem til nå.

 

Jeg har nettopp fått meg ny jobb nå etter å ha søkt på en jobb uten å gå gjennom jobb-annonse,kun ved å ringe et firma jeg har hatt lyst til å jobbe for,sendte søknad med CV og vips så fikk jeg ny jobb med litt bedre lønn og vilkår :)

 

Mitt tips er vær aktiv, oppsøk potensielle arbeidsgivere uansett om de søker folk eller ikke.Har du mulighet lever søknad personlig.

Lenke til kommentar

Ringte og spurte om jeg kunne få være hos de i praksisperioden, samtidig sa jeg at jeg var interessert i jobb der etter fullført eksamen. Noen dager seinere sendte jeg de en søknad + CV. Ble kaldt inn til intervju et par dager før jeg skulle begynne praksisperioden. På intervjuet snakket vi litt om hvordan jobben var osv, og jeg fikk beskjed om at jeg fikk jobb om jeg gjorde det bra i praksisen...og det gjorde jeg visst, jobber der hvertfall nå.

Lenke til kommentar

alt starta med ei arbeidsveke i 10. klasse. Søkte så sommarjobb i samme butikk sommaren etter, men fekk aldri svar. Så plutseleg 2 veker før ferien var over ringte sjefen me og spurde om eg framleis var interessert i jobb. Sjølvsagt var eg det :fun: Eg byrja dagen etter han hadde ringt.

 

Eg jobber der framleis og har jobba i snart 1,5 år no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...