HellandB Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Hei! Sitter nå med en mx510 som jeg har hatt i noen år, den begynner desverre å bli slitt! Har lyst på en mus som ligner. Har prøvd 518, og den er så og si perfekt, men den begynner jo å bli litt gammel nå. Så jeg lurer på om det er noen av de nye musene til logitech som minner om 510/518 som er bra? Forbruk: Gaming Surfing må ha knapper på venstreside (frem og tilbake) Bør vell ha tråd? eller? Noen som har erfaring med lasermusene til logitech? Endret 24. november 2008 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kva med: ? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg har Logitech G5 2007-edt. og er veldig fornøyd. Snora blir litt lett slitt hvis du har skarpe kanter på skrivebordet og jeg ville gjerne hatt mulighet for å gjøre den enda tyngre, samt at det tar et par dager å venne seg til den ruglete overflaten på musa. Men utover det er den helt knall, både til spilling og surfing/kontorarb. Deilig med "on-the-fly" justering av sensibilitet og har overhodet ikke opplevd antydninger til unøyaktigheter eller at den detter ut. Ellers har en kamerat av meg G9, som også er en veldig god mus, men den ganske annerledes ergonomisk sett enn G5 og MX518. Den er mindre og beregnet for at man i mye større grad holder musa med fingrene, mens man med G5/MX518 jo holder musa med hele håndflaten. Det er i hvertfall en mus man prøver innen man kjøper den. Se der poppa G5 opp ja Edit: Og det heter seff G5 og ikke G8... Endret 24. november 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Har Func sUrface(med ledningholder), så ledningen blir ikke noe problem. G5 ser ut som en bra mus ja! Takk for info om G9! Da kan jeg i større grad utelukke den. Hvordan er laser i forhold til optisk da? Har hørt rykter om at det blir for følsomt, at når du løfter musa litt fra bordet, så flytter musa seg bort, stemmer dette? Ellers er det vel bare positive ting med laser, eller? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Musa beveger seg litt på skjermen når man løfter den ja, men det er ikke snakk om mer enn 1/2-1cm. Husker faktisk ikke hvordan dette er med optisk, men tror da ikke det er den helt store forskjellen. Er i hvertfall ikke noe jeg har lagt merke til i min overgang. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Sitter med G5 no fordi steelseries ikari musa har slått seg vrang, går av og på helt tilfeldig, noe jeg forøvrig har opplevd med mange forskjellige mus. Det føles som om jeg spiller med en mus fra forrige århundre og vel så det. Logitech har bra bygge kvalitet det skal de ha, men setpoint er noe møkk samtidig som det er ett par punkter som logitech g5 iallefall ikke kan matche. Ville anbefalt å prøve en steelseries ikari optisk. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) at Hugo_Hardnuts: Jeg merker ikke noen forandring når jeg løfter opp min optiske, tror det har noe å gjøre med at laser er litt kraftigere.. Husker det var litt uvant da jeg prøvde å spille med en kompis sin lasermus, men det er lenge siden, og sikkert en vanesak. at amiganostalgia: Ok, ok.. Har også hatt problem med at mus har gått av å på, men det skjedde ikke lenger da jeg byttet pc, lurer på om det var noe med usb portene.. Hva er setpoint? Endret 25. november 2008 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Setpoint er namnet på eit program frå Logitech som gjer deg moglegheitar til å f.eks. velge sjølv kva dei forskjellege tastane på tastaturet skal styre, eller kva for dpi-innstillingar musa skal ha. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 ahh.. Har sett rundt på nett Roccat Kone og G5 ser interessante ut... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Jeg har samtlige gamer mus som finnes med unntak av razer kone OG ikari laser., da mener jeg de jeg har sett i prisguiden, og som har status som "gamer" mus. Min konklusjon er at det enkleste er ofte det beste. Ikari musa er ikke noe mikk makk og bare bein ytelse. Jeg er spent på å prøve laser utgaven. Endret 26. november 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå