dan83 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hei lurer litt på hvilke enkelt program som kan lønne seg til å bruke for å sette sammen flere eksponeringer(HDR)? Jeg har kun lightroom 1, som jeg bruker til utvikle raw filer, men hvis jeg har forstått rett, så man man ikke sette sammen bilder via lightroom? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Photomatix ok, men du kunne ikke forklart meg raskt fremgangs metoden på åssen jeg skal sette sammen bildene? la oss si at jeg tar 3 raw bilder ulikt eksponert( med samme blender), så overfører dem til lightroom 1 og fikser slik at fargetonen/temperaturen er lik.. ....etter dette er jeg litt usikker på åssen jeg skal gå frem(ikke at har prøvd enda da ) Kan jeg importer raw filer fra lightroom 1 til photomatix pro 3(lastet ned en prøve versjon i dag), så deretter sette dem sammen og importere dem tilbake til lightroom 1 for å utvikle filen(ene) ferdig? Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Vil si denne forklarer greit hvordan du går fram Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Photomatix ok, men du kunne ikke forklart meg raskt fremgangs metoden på åssen jeg skal sette sammen bildene? la oss si at jeg tar 3 raw bilder ulikt eksponert( med samme blender), så overfører dem til lightroom 1 og fikser slik at fargetonen/temperaturen er lik.. ....etter dette er jeg litt usikker på åssen jeg skal gå frem(ikke at har prøvd enda da ) Kan jeg importer raw filer fra lightroom 1 til photomatix pro 3(lastet ned en prøve versjon i dag), så deretter sette dem sammen og importere dem tilbake til lightroom 1 for å utvikle filen(ene) ferdig? Hvis du går på Photomatix sine nettsider, er det en ganske fyldig forklaring der. Ellers er kanskje en bok eller to å anbefale hvis dette er noe du ønsker å bruke en del tid på? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Vil si denne forklarer greit hvordan du går fram ok,thanks... Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Photomatix må være verdens enkleste program til å lage hdr bilder med. Har det selv, anbefaler det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå