CorporalClegg Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Trådstarter (jens) fortalte meg at han ville at dere skulle si at valget hans (asus eee) var et bra valg... good enough? Jeg siktet til utsagnet om at EEE 1000H er en dårlig maskin, kan du utdype dette? Lenke til kommentar
TropiskJon Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 den er nesten en halv kilo tyngre enn andre alternativer, kjedelig design og trackpadden fungerte ikke som den skulle da jeg fikk den. Den ble raskt byttet ut med en MSI Wind her. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 den er nesten en halv kilo tyngre enn andre alternativer, kjedelig design og trackpadden fungerte ikke som den skulle da jeg fikk den. Den ble raskt byttet ut med en MSI Wind her. Forskjellene på disse maskinene er marginale, men når trådstarter ønsker seg en maskin som kan holde hele skoledagen med notater så mener jeg det er på sin plass å anbefale Asus EEE 1000h. Ja den er ca 400 gram tyngre enn MSI Wind, men om du skal få Wind til å holde hele skoledagen på batteri så må du kjøpe ekstra batteri til Wind, da er de plutselig like tunge. Men da koster plutselig Wind mellom 500 og 1000 kr mer, det synes jeg ikke den er verdt. Du nevner også trackpad, jeg kan ikke si jeg har hørt om noen andre som har problemer med den, selvfølgelig kan det skje at noen får en defekt modell, men jeg har hengt endel på forumet til eeeuser.com og ingen jeg har sett der nevner noe slikt. Andre forskjeller: -Msi Wind har byttet om på fn og ctrl knappen. Asus EEE 1000h har plassert høyre skiftknapp på høyre side av pil opp knappen. Begge disse tingene er klønete, men begge tingene kan fikses med software. -Asus EEE 1000h har også støtte for trådløs standard N, i tillegg til B/G. -Sikkert flere men jeg kommer ikke på noe nå... /Espen Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 den er nesten en halv kilo tyngre enn andre alternativer, kjedelig design og trackpadden fungerte ikke som den skulle da jeg fikk den. Den ble raskt byttet ut med en MSI Wind her. Du skal være ganske kjerring om du ikke takler de ekstra 400g.. Jeg har heller ikke hørt andre klage på trackpadden, så dær var du nok bare uheldig.. Personlig synes jeg designet er like godt, om ikke bedre på 1000H.. Men men design er jo en smaksak.. Lenke til kommentar
TropiskJon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 450 gram er en økning på 45% men du stryker vell i matte så dette var vell en ny måte å det på. Før jeg fikk MSI Wind bar jeg en laptop på 3,5kg til skolen hver dag, så å si at man er kjerring fordi man synes 450g er mye synes jeg blir feil, men hva mer kan man forvente av en som er født i 93? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 450 gram er en økning på 45% men du stryker vell i matte så dette var vell en ny måte å det på. Før jeg fikk MSI Wind bar jeg en laptop på 3,5kg til skolen hver dag, så å si at man er kjerring fordi man synes 450g er mye synes jeg blir feil, men hva mer kan man forvente av en som er født i 93? Hvor relevant er det for trådstarter om dere er født i 93 eller 63? Det som derimot er mer relevant her er hvor tung MSI Wind blir med 6 cellers batteri, og hvor lang batteritid man da får i forhold til Asus EEE 1000h, Asus EEE 901, Acer Aspire One etc? Trådstarter nevner faktisk 5-6 timers batteritid som et kriterie... Kanskje dere kan komme med relevant erfaring istedetfor irrelevant drittslenging? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Virker som det kanskje har blitt vanskelig i denne tråden. Hadde vært greit om noen satte opp en liste over fordeler og ulemper med de forskjellige modellene OBJEKTIVT. For det som har kommet til denne tråden er fanboitrolling, og det hjelper ingen! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Liten sammenligninn mellom MSI WIND U100 og ASUS EEE 1000H Fordeler med MSI WIND - Vekt - Bedre touchpad og tastatur. (Ctrl og fn er byttet om, fn er nederst til venstre.. Man kan bytte om tastene ved å følge denne guiden, museknappene på touchpadden er bedre. ) - Bedre batteritid (Med 6-cellers batteri, 3 er standard.. ) - Fysisk mindre en EEE, og når maskinene allerede er så små merker du mye forskjell. Fordeler med 1000H - Design (Etter min mening) - WiFi 802.11 n - 6 - celler batteri (MSI kommer med 3 som standard) - Billigere - Bedre høytalere - Bedre innsynsvinkel - Knapp for å skifte skjermoppløsning - Ctrl er på "rett plass" - Touchflow, du kan bruke mer en en figer på touchpadden til feks å zoome in/ut. WIND har 40 min bedre batteritid med 6cellers batteri, men den modellen er ikke tilgjengelig i Norge, og kommer tidligst etter nyttår.. Så i realiteten er EEE best på batteritid.. Summa Summarum: EEE 1000H vinner denne duellen, vel og merke med ganske liten margin. EEE vinner pga 6-cellers batteri som standard. merk: Jeg har ikke prøvd noen av maskinene, dette er intrykk jeg har dannet meg ved å leste tester og forum. Endret 28. november 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 okookoko, unger hele gjengen. Care. Jeg tror jeg går for en 901, men hvordan er tastaturet iforhold til den 7" til asus? Er det større, for jeg prøvde den igår, og den var det alt for lite tastatur på. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 7" og 9" er cirka like store. Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Ca? Men det er litt større? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Tastaturene er hely like, 901 er litt dypere noe som fører til at touchpadden er større. Dette gjør også at du har mer plass å hvile handleddene på når du skriver. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Prøv tastaturet før du kjøper, ellers vil du muligens angre. Jeg sendte inn min 901 på angrefristen kun på grunn av dette. Kjøpte meg dog en 701 på tilbudet til PSdata for 1300,- for å ha en lekemaskin Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Prøv tastaturet før du kjøper, ellers vil du muligens angre. Jeg sendte inn min 901 på angrefristen kun på grunn av dette. Kjøpte meg dog en 701 på tilbudet til PSdata for 1300,- for å ha en lekemaskin Roger Nå som du har hatt begge maskinene, så er det samme størelse? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Kan nevne at tastature på Acer Aspire One er mye bedre enn på Asus eee 70x/90x. Edit: 701 og 901 er temmelig like i størrelse ja. Endret 1. desember 2008 av anders iver Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvilken maskin valgte du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå