Gå til innhold

Idag fikk jeg 2000.- av en minibank :D


napster1989

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehhh ... hvordan fikk du til det? Det er vel stor sannsynlighet for at du blir belastet for de pengene om du tok ut på vanlig måte, selv om det ikke står noe på nettbank enda.

Aner ikke - men mest sannsynlig har det ikke vært nett fordi, da jeg prøvde å logge inn på kortet mitt igjen etterpå kom jeg inn som vanlig, der saldo og den egentlige summen kom opp.

Jeg vet jeg må vente en-to dager før transaksjonene vises - men i realiteten har jeg bare 680.- på den kontoen - sååå, går det ann å komme ca. 1500.- i minus da ?

 

Hvordan skjedde dette? Du vet at det kan ta litt tid før uttak vises i nettbanken, og at banken har flere år på seg til å finne ut av feilen og kreve pengene tilbake?

Kan det stemme ? Trodde at banken ikke kunne kreve penger tilbake jeg :/

Lenke til kommentar

Ja. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan en minibank fungerer, men det jeg er helt sikker på er at om den ikke sender transaksjonsinfo direkte, bufrer den det til senere overførsel. Hvis ikke hadde den garantert ikke utbetalt en krone.

 

EDIT: Banken har like mye rett til å få ordnet opp i slike feil som alle andre. Saker som dette har en foreldelsestid på 3 år, så jeg ville ikke spretta sjampisen helt enda. Forutsatt at det har skjedd en feil her, noe som sikkert ikke er tilfelle.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Ja. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan en minibank fungerer, men det jeg er helt sikker på er at om den ikke sender transaksjonsinfo direkte, bufrer den det til senere overførsel. Hvis ikke hadde den garantert ikke utbetalt en krone.

Men jeg kunne for all del trykket på "10 000" knappen, men trykket bare på "2 000" knappen for å teste bare for gøy. Men hva om jeg hadde valgt "10 000" knappen - da ville jeg, om det du sier stemmer, vært nesten 10 000 kroner i minus og det skal vel ikke kunne gå ann med et helt vanlig Visakort ? :S

Lenke til kommentar

Hvis minibanken går på en eller annen nødløsning eller ikke har direkte tilgang til saldoen din går det nok. Jeg trodde alle slike minibanker var borte, men tydeligvis er det noen igjen. Går ut ifra at du har et vanlig debetkort, hvis det er et kredittkort er saken annerledes. Men du vil fortsatt bli trukket.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Ja. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan en minibank fungerer, men det jeg er helt sikker på er at om den ikke sender transaksjonsinfo direkte, bufrer den det til senere overførsel. Hvis ikke hadde den garantert ikke utbetalt en krone.

Men jeg kunne for all del trykket på "10 000" knappen, men trykket bare på "2 000" knappen for å teste bare for gøy. Men hva om jeg hadde valgt "10 000" knappen - da ville jeg, om det du sier stemmer, vært nesten 10 000 kroner i minus og det skal vel ikke kunne gå ann med et helt vanlig Visakort ? :S

 

det skal ikke være store problemet å komme -10 000 med vanlig visa.

litt av poenget med visa er jo at man skal kunne gå i minus

Lenke til kommentar
Minibanker er noe av der mest elendige som finnes. ALDRI ta ut i én minibank, det er ingen som har kontroll på disse.

Hvilke grunner har du for å si dette?

Jeg ser på minibanker som pålitelige maskiner. Har aldri opplevd noe feil jeg.

Jeg ser for meg to måter en minibank kan være upålitelig på. Den ene er at du får for lite penger, noe som umulig kan forekomme siden det ville blitt klager av det og bankene hadde blitt nektet å holde på sånn. Den andre er at du får for mye, og det ville selvsagt aldri fortsatt. Selvfølgelig har de kontrollmekanismer for begge deler. At du blir trukket et par dager senere må være lov.

Lenke til kommentar
Minibanker er noe av der mest elendige som finnes. ALDRI ta ut i én minibank, det er ingen som har kontroll på disse.

Hvilke grunner har du for å si dette?

Jeg ser på minibanker som pålitelige maskiner. Har aldri opplevd noe feil jeg.

Jeg ser for meg to måter en minibank kan være upålitelig på. Den ene er at du får for lite penger, noe som umulig kan forekomme siden det ville blitt klager av det og bankene hadde blitt nektet å holde på sånn. Den andre er at du får for mye, og det ville selvsagt aldri fortsatt. Selvfølgelig har de kontrollmekanismer for begge deler. At du blir trukket et par dager senere må være lov.

 

Kan jo legge på at det er ens egen plikt å holde styr på privat økonomi derfor har du ingen klagerett på at du har overtrekt kontoen din. En av grunnene til at man har visa er at man kan ta ut selv om minibanken ikke er på nett, i motsetning til visa electron eller hva de ungdomskortene heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...