sttrons Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Glemte jo selfølgeli å sende in bilde til fotokonkuransen så får legge det ut her og høre å folk mener. ble ganske så fornøyd selv, men er det ikke ofte slik med egne bilder? så kom gjerne med kritikk på hva jeg kunne gjort annerledes\ bedre. og selfølgli hva som er bra. Endret 24. november 2008 av sttrons Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Behagelig og dekorativt, men jeg finner et par ting jeg har lyst til å pirke på. Jeg tror jeg vil se hele den nærmeste steinen, men det er det nok vanskelig å si sikkert før jeg faktisk får se det, om jeg får se det. Det andre er at jeg synes bildet er litt uskarpt. Kontrasten kunne vel kanskje også vært skrudd opp litt? Hvilken lukkertid har du brukt? Hvis bildet hadde vært sylskarpt så er dette noe jeg godt kunne sett i plakatavdelingen på IKEA. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Takk takk. ble vanskeli å få med hele den steinen siden det er en ny stein forran den igjen, men der er skyggen helt kompakt, så det er ikke noe skille mellom steinen lengre en til der. har fortiden veldi problemer med at kontraster og farger forsvinner en del når jeg laster opp, tror nok det er noe med innstillingene mine i PS, så hvis du har en aning om hva det kan være så si i fra. Lukker tid 1\40 på 55mm Endret 24. november 2008 av sttrons Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har sett at flere har hatt det problemet når de laster opp bildet, men jeg har egentlig aldri helt fått taket på hva det er snakk om. Uskarpheten kan nok kanskje skyldes lukkertiden da. Regner med dette er håndholdt, og da kan 1/40 av og til bli litt lite. En tommelfingerregel er vel aldri lengre enn 1/60 når man tar håndholdt, eller aldri lengre enn brennvidden (om du tar med 200mm så ikke lengre enn 1/200). Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 stemmer det, har også hørt den reglen, men dreit i det der og da. tenkte på om muligheten til det var der igjen Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 ingen fler?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå