Gå til innhold

stille kjøling AsusM3A32-mvp/AM2+/Kanam HT200

Anbefalte innlegg

Føler jeg har god kontroll på støyen i oppsettet mitt nå. Stereobenken kjøles av 2stk Nexus 120mm på 7V, harddisken (1tb wd "green") i kanam ht200 ligger i gummi-oppheng, skjermkortet er passivt kjølt og psuet er et Nexus NX-4090 som er meget støysvakt.

Jeg har så god kontroll at jeg VET at det er oem-kjøleren som fulgte prosessoren (4600+) som står for brorbarten av støy. Ergo må jeg prøve å kvitte meg med denne kilden på et vis. Etter en bios-oppdatering tror jeg Cool `n Quiet har fått noen andre innstillinger. Jeg kan ikke huske at viften gikk på dette tempoet tidligere, men uansett, ny kjøler må planlegges.

Hvilken AM2+ kjøler for M3A32 hovedkortet vil passe i et relativt lavt Kanam HT200 kabinett?

Har ikke tenkt å overklokke, da systemet foreløpig spiller alt jeg ønsker på default speed. Stillhet er #1.

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke viften på min 95W prosessor. (Phenom x4 9750) og den har ingen problemer med temperatur (28 grader idle og opp til 40 under load).

Men jeg har et annet kabinett (Antec Fusion 430), med kabinettvifter rett ved siden av CPU. (De står forøvrig på laveste hastighet).

Jeg tviler på om du trenger viften til din CPU.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...