trondskogdal Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg er veldig i tvil på hvilken av de to nevnte linsene jeg skal kjøpe noen som har tips/råd? f4L linsa får uhemmet skryt fra alle kanter, 70-300 IS har jeg ikke hørt så mye om. Er det merkbar forskjell i bildekvaliteten på de to? Min erfaring er at bildekval på de billigere canon 70-300 linsene er crap, 70-300 er noe dyrere men er kvaliteten på glassene etc bedre eller er det bare pga IS. Det er jo greit med 100 mm ekstra zoom. I dag har jeg en 80-200 f2.8 L som tar fantastiske bilder. Bytter den ut da den blir for stor og tung og autofokusen ikke rask nok. Kommer jeg til å bli skuffet av bildekval på 70-300 IS sammenlignet? Setter pris på all tilbakemelding Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 70-200 har f/4 over hele fjøla. Praktisk. Den er litt skarpere enn 70-300, men har mindre zoomområde. Du veit hva du trenger på den fronten. 70-200 er hvit og har rød ting. Da kan du skryte mer av den, hvis det spiller noen rolle, noe det forhåpentligvis ikke gjør. Ellers: søk. Disse objektivene diskuteres nesten daglig. -Koffein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå