Tore Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Min problemstilling. Jeg har en mappe med ~100 .php filer med lange strenger, dette er språkfiler for forum... Av og til får jeg inn beskjed om at noe ikke er oversatt, jeg ønsker da enkelt å søke gjennom filene, si jeg ønsker å finne "About Me", som skjuler seg i en fil, jeg vet ikke hvilken fil... Jeg mener da at i XP så fikk man søke etter "ord eller uttrykk i filen" eller noe sånt... Med Vista får jeg ikke søk frem ord jeg vet ligger i en bestemt fil... Så nå driver jeg å åpner en å en .php og søker gjennom hver enkelt fil, noe jeg ikke makter gjøre for hver enkelt manglende oversetting... Spørsmålet : Hvordan kan jeg i Vista, eller med annen programvare få søke etter ord inne i filer..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan vel bare søke igjennom filer som gjenkjennes av OS'et. Assosier php-filer med word eller wordpad, så skal kanskje søkefunksjonen gjelde.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå