Gå til innhold

Den siste boken du leste

Anbefalte innlegg

Hvilken bok er den siste du leste, og hva syntes du om den?

Den siste boken jeg leste var "Elleve minutter" av Paulo Coelho. Det er en roman om en prostituert kvinne som forsøker å finne en mening med kjærligheten. Fortellingen er basert på en sann historie. Ikke akkurat noen barnebok, men kan anbefales for de som er kommet over fjortis-stadiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden er feilpostet. Det er forsåvidt ikke så rart med tanke på hvor mange kategorier vi har her på forumet. Riktig kategori for emner rundt litteratur og bøker er kategorien "Litteratur". Denne kategorien finner du ved å gå til:

Forum > Kultur > Litteratur

Flytter tråden til riktig kategori, og lar det ligge igjen en link i denne kategorien slik at du finner tråden igjen.

Snorre :)

Lenke til kommentar
I tillegg er den feilpstet da, men trådstarter er jo ganske ny så det får vi tilgi.

Ja, best det. Hvis ikke sender jeg Anfall på deg. Vi går nemlig i samme klasse.

Neida, jeg beklager sterkt at jeg plasserte den på feil plass. Som du sikkert vet at jeg bare oppholdt meg her i en uke. Men vi går faktisk i samme klasse. Anfall og meg, altså. :thumbup:

Lenke til kommentar

Den siste boka jeg leste var Eat, Pray, Love av Elizabeth Gilbert. Ble anbefalt den av en venninne som følte boka var god støtte gjennom usikre, tunge tider. Selv om den kanskje var i overkant spirituell etter min smak, har jeg sjelden eseløret en bok så mye som dette (jeg eselører mine egne pocketbøker hvis det trengs, and i'm not afraid to admit it ;)), og jeg har faktisk gått tilbake til de merkede sidene og funnet sitater jeg følte var til hjelp når jeg trengte noe å roe ned med. Tør påstå det er en god bok hvis du er nedfor eller usikker og trenger litt støttende litteratur om kvelden. Utover det var det også en interessant reiseskildring, alt i alt en bok jeg likte veldig godt og som jeg sikkert kommer til å gå tilbake til.

Akkurat nå er jeg i gang med Atonement av Ian McEwan. Så filmen i sommer, og måtte la det gå litt tid før jeg fikk nok avstand til å begynne på boka. Liker den foreløpig, men merker at jeg husker scener fra filmen som jeg "ser fram til", så jeg skulle ønske jeg hadde ramlet borti boka før jeg så filmatiseringen :)

Lenke til kommentar

Min siste bok var "Oppmålingen av verden" av Daniel Kehlmann. Den forteller om livet til de to tyske vitenskapsmenne Alexander von Humbolt og Carl Friedrich Gauss. Humbolt var en meget kjent oppdager som sammen med Bonpland utforsket Sør amerika. Gauss var en av verdens dyktigste matematikere som bl.a. gav ut "Disquisitiones Arithmeticae". Hele boken er veldig morsomt skrevet og det skal sies at jeg humret en god del. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...