HLSolbjorg Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Har satt opp en ønskeliste til jul, og når pappa så på den, så han at det sto et hk der som ikke støtter i7 prosessorene :O Til våren skal jeg oppgradere riggen min med et ekstra 260GTX kort, så da MÅ jeg ha SLi. Har tenkt på dette, men lurer på om dere har noen innvendinger til det. Mitt nåværende oppsett finner dere i signaturen min :=) -HLSolbjorg EDIT: Har Vista x64, og jeg bruker pcn til serverhost på lan etc, samtidig som jeg spiller på den :=) Så 6GB ram føler jeg er nødvendig EDIT2: Har forresten tenkt på dette, også, men vil f.eks cpu-vifta passe på den nye prosessoren? EDIT3: Oppdaterte handlelista; Byttet Intel Xeon mot Intel i7 xD (noob mistake :/ ) Endret 24. november 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan er forskjellen mellom 260 og 280? Når du først skal kjøpe et dyrt kort kan det jo være morro å få et helt high-end! Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 jeg har allerede et 260 kort, så bytter nok ikke til 280:p Men hva synes du/dere om nye oppsettet?? Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 any1? D: Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Var bare imponert over at faren din i det hele tatt visste hva i7 er. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tror i7 er et big waste of money i minst et år til. Kan sikkert kjøpe et ok oppgraderinskit nå, og noe enda råere om et år til under totalprisen nå. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ville ventet så lenge som mulig. Core i7 er inntil videre overpriset og yter ikke bedre enn Core 2 - i hvertfall ikke i spill. Dessuten er ikke dollarkursen akkurat gunstig for tiden. Noctua NH-U12P passer ikke til Core i7 "out-of-the-box", men skriver du en mail til Noctua, så sender de visst festebraketter for LGA1366 gratis. Hvis du nå velger å gå for denne oppgraderingen ville jeg valgt et annet hovedkort. EVGA-kortet er dyrt i forhold til andre X58-kort (noe som sier litt ettersom X58-kortene ikke akkurat er lavt priset fra før!), og jeg kan ikke helt se hvilke fordeler det har over de andre. At kortet har aktiv kjøling (= bråk) taler også i mot det. Selv hadde jeg nok valgt Gigabyte GA-X58-UD5, evt. Asus P6T Deluxe. Ser ut som de X58-kortene som foreløbig gir mest for pengene. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Hmm Søkte i prisguiden i går på x58 + minst 2 pci slots, men fikk da BARE opp det evga kortet :S :S Men nå setter jeg opp Asus P6T Deluxe mot EVGA kortet :) Lenke til kommentar
DeathDealer Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 jeg har allerede et 260 kort, så bytter nok ikke til 280:p Men hva synes du/dere om nye oppsettet?? Hei du. Jeg har selv core i7 og jeg synes det jobber utrolig bra i forhold til det gammel utstyret mitt jeg så på oppsettet ditt å det ser veldig bra ut P6T hket fikk mye bra stats på testene, så men den vannkjølinga burde du vente med, ta åsås skipper du den og venter på noe bedre:) selv med stock kjøleren så klarte jeg å få min 920 opp til 3,2 ghz uten noe som helt problem så bare go 4 it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå