Gå til innhold

[Løst]Core i7 allerede, eller bør jeg vente litt?

Anbefalte innlegg

Har satt opp en ønskeliste til jul, og når pappa så på den, så han at det sto et hk der som ikke støtter i7 prosessorene :O

Til våren skal jeg oppgradere riggen min med et ekstra 260GTX kort, så da MÅ jeg ha SLi.

Har tenkt på dette, men lurer på om dere har noen innvendinger til det.

Mitt nåværende oppsett finner dere i signaturen min :=)

-HLSolbjorg

EDIT:

Har Vista x64, og jeg bruker pcn til serverhost på lan etc, samtidig som jeg spiller på den :=) Så 6GB ram føler jeg er nødvendig :p

EDIT2:

Har forresten tenkt på dette, også, men vil f.eks cpu-vifta passe på den nye prosessoren?

EDIT3:

Oppdaterte handlelista;

Byttet Intel Xeon mot Intel i7 xD (noob mistake :/ )

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ventet så lenge som mulig. Core i7 er inntil videre overpriset og yter ikke bedre enn Core 2 - i hvertfall ikke i spill. Dessuten er ikke dollarkursen akkurat gunstig for tiden.

Noctua NH-U12P passer ikke til Core i7 "out-of-the-box", men skriver du en mail til Noctua, så sender de visst festebraketter for LGA1366 gratis.

Hvis du nå velger å gå for denne oppgraderingen ville jeg valgt et annet hovedkort. EVGA-kortet er dyrt i forhold til andre X58-kort (noe som sier litt ettersom X58-kortene ikke akkurat er lavt priset fra før!), og jeg kan ikke helt se hvilke fordeler det har over de andre. At kortet har aktiv kjøling (= bråk) taler også i mot det. Selv hadde jeg nok valgt Gigabyte GA-X58-UD5, evt. Asus P6T Deluxe. Ser ut som de X58-kortene som foreløbig gir mest for pengene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
jeg har allerede et 260 kort, så bytter nok ikke til 280:p

Men hva synes du/dere om nye oppsettet??

Hei du.

Jeg har selv core i7

og jeg synes det jobber utrolig bra :) i forhold til det gammel utstyret mitt :new_woot:

jeg så på oppsettet ditt å det ser veldig bra ut P6T hket fikk mye bra stats på testene, så men den vannkjølinga burde du vente med, ta åsås skipper du den og venter på noe bedre:)

selv med stock kjøleren så klarte jeg å få min 920 opp til 3,2 ghz uten noe som helt problem :dribble: så bare go 4 it :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...