Harkonnen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hvis GNU også vil at det skal forplante seg i distroer som er bygget opp ved hjelp av verkøyene deres får vi plutselig GNU/FreeBSD, GNU/NetBSD også. Det er nå i hvertfall feil. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 i *BSD er alt ilag. i GNU/Linux os blir kjerne, verktøy og applikasjoner utviklet fra forskjellige hold, og senere pakket ihop. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det endrer vel ikke argumentet mot Northwave sin påstand. Da *BSD somregel har blitt bygget ved hjelp av gcc. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hvis GNU også vil at det skal forplante seg i distroer som er bygget opp ved hjelp av verkøyene deres får vi plutselig GNU/FreeBSD, GNU/NetBSD også. Det er nå i hvertfall feil. Det vil de helt sikkert Men jeg er enig i deg at det blir helt feil. Mulig min forrige post var litt uklar der. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det endrer vel ikke argumentet mot Northwave sin påstand. Da *BSD somregel har blitt bygget ved hjelp av gcc. jeg snakker ikke om Northwave sin påstand eller på vegne av Northwave. jeg argumenterte bare for hvorfor det ikke skal hete GNU/*BSD. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Men da er vi jo enige Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 BTW, BSDene jobber med å frigjøre seg fra GCC, NetBSD har kommet veldig langt og kan vel snart kompileres uten GCC. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 BTW, BSDene jobber med å frigjøre seg fra GCC, NetBSD har kommet veldig langt og kan vel snart kompileres uten GCC. uansett så er det et faktum at *BSD ikke er et prosjekt som blir utviklet på like mange ulike fronter som GNU/Linux. det er ikke slik at et prosjekt lager kjerna, et annet programmene (nå snakker jeg selvsagt ikke om tredjepartivare som Firefox), og et annet systemverktøyene o.s.v. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Her er eit blogginnlegg av Linus der han tar for seg kva han meiner om FSF og Stallman. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå