J@9 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei. Har akkurat kjøpt meg en Acer Aspire One A150, med 160GB disk.. Har planer om å bytte til XP Pro istedet for Home, siden jeg liker det best. Men hadde derfor vært fint å fått brent ut ei recovery plate, sånn i tilfelle jeg vil selge den seinere, og da er det jo greit å legge inn det som egentlig skal være på den. Så derfor lurer jeg på om noen vet om det går å brenne ut? Har sjekka i Acer E-Recovery programmet, men der har jeg kun valg om å legge inn hele windows på nytt, eller bare programmer og drivere.. Ikke noe brenne valg.. Har forøvrig kobla til en USB dvd-brenner. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Etter mye prøving og feiling, lesing i div forumer osv, så fant jeg løsningen! Skal skrive den step-by-step her, så kan en eller annen moderator kanskje gjøre den "sticky", for denne kan være kjekk å ha for flere enn meg! PS, alt skal gjøres på Acer maskina.. Ting som trengs: Tilgang til nettet.. 6cd-r plater eller 1 dvd plate.. USB cd-brenner eller dvd-brenner.. 1: Sjekk om du har disse 2 filene i c:\windows\system32 mappa, hvis ikke må dem lastes ned fra ei side som inneholder .dll filer (f.eks www.dll-files.com som jeg brukte) Filene: mfc71.dll msvcr71.dll 2: Gå inn i "C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery" og kopier fila med navn "eRAgent.exe" over til skrivebordet. 3: Gå inn HER! og last ned disse 2 filene: Acer Empowering Framework 2.3.2023.zip Acer eRecovery 2.0.2024.zip (Disse er egentlig til Acer Ferrari 1000) Pakk dem ut til hver sin mappe (til dette trengs f.eks winzip eller winrar). 4: Installer "Empowering Framework 2.3.2023", følg veiviseren helt til den er ferdig. 5: Installer "eRecovery 2.0.2024", men IKKE trykk fullfør! veldig viktig!! 6: Gå inn i "C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery" og overskriv "eRAgent.exe" med den du kopierte til skrivebordet i steg 2. 7: Fullfør veiviseren i steg 5, deretter kan du starte eRecovery Management, nå skal du ha fått noen nye valg nederst i vinduet, deriblant "lag disk", dette brukes for brenning av recovery plate. Dette funker ihvertfall på min Acer Aspire One A150, med XP Home SP3 Endret 16. desember 2008 av J@9 Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei, forsøkte og få til denne, men trenger login for og laste ned fra Acer:S Har du det? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Hei, forsøkte og få til denne, men trenger login for og laste ned fra Acer:S Har du det? Hei, Da jeg lasta ned dette så trengtes ikke noe log-in, men skal se om jeg finner alternative linker jeg! Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Nå har jeg funnet en ny link til downloads, og kommer også til å oppdatere linken i første post! Nye linken HER! Lenke til kommentar
Roon Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Noen som kan lage meg en slik og sende? Eller ISO? Jeg har klart å få rotet til min, og Alt+F10 vil ikke virke så står her med annet OS og vil ha inn igjen XP. Send meg PM om du kan. Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Om noen har laget en slik og har lyst til å sende den på en dvd plate så betaler jeg gjerne noen kr for å få en slik for å slippe å gjøre dette selv Ta kontakt pr mail om noen gidder [email protected] Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Egentlig ganske ”toskete” at der ikke finnes mulighet for å brenne ut recovery-dvd i utgangspunktet, for man skal gjerne hvite hva man holder på med dersom man skal lage mulighet, og lage en slik dvd selv. Mulig jeg klarer det om jeg bare tar meg sammen og våger, men det er det slett ikke alle som gjør. Og jeg hadde nok ikke turt å prøve selv, dersom jeg ikke fra før har tatt et image av disken, noe jeg har gjort med acronis true image. ...Der synes jeg min hp compaq hadde en fin og grei måte å lage en recovery-dvd og man ble sterkt anbefalt å gjøre det, selv om der ligger en egen partisjon med akkurat samme recovery som den man brenner ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå