XtrM_Nor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Heisann, har en del problemer. Kjøpte en Tatung 32" LCD tv, og bruker den som dataskjerm. Hørte lcd var tingen pga de brant seg ikke + det er jo i teorien mye det samme som en lcd dataskjerm. I starten fungerte det fint, men så startet jeg å spille litt forskjellige spill, og i en god del spill fungerer det helt fint, sett at man har oppløsning relativt lavt. (eks. WC3), mens i andre spill flytter skjermen seg bare litt til venstre, noe det IKKE går ann å "flytte" tilbake manuelt vet hjelp av tv / skjerminstillinger. (eks, NFSU, AoE 3). Og til sist, men mest frustrerende i noen spill blir alle fargene helt snodige, altså, fargene blir helt feil, akkurat som når en opplever artifacts, bare over hele skjermen. (eks City of Heroes, CS). og lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg med dette? Skjermkortet mitt er GeForce FX 5900 128mb, så relativt gammelt, bruker VGA kabel mellom kortet og tven. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det er Lcd som er tingen når det gjelder data ja, Plasma egner seg bedre til film, nå har imidlertidig teknologien kommt så langt at innbrenning på Plasma er en skjeldenhet, men det er uansett Lcd som er best på data signaler. Men... ett Tv apparat kan uansett ikke sammenlignes med en god Lcd skjerm som er beregnet til en datamaskin, til HTTPC egner det seg greitt, men til spilling kanskje ikke, du må huske på at spill krever litt av en skjerm, oppløsning, Ms osv... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 At bildet er skjevt plassert på skjermen er nok fordi du bruker VGA. Med DVI skal ikke det skje. Lenke til kommentar
XtrM_Nor Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Men at type hele skjermen blir til en stoor artifact? .. kan fint løpe rundt å skyte å spille altså, men liksom alle fargene blir helt absurde, og får store firkanter i sinnsyke farger og sånnt.. hmm . ja.. litt irriterende da, for å si det mildt :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå