Gå til innhold

Blits til canon 450 D


Anbefalte innlegg

Hei har nettopp kjøpt meg et canon 450 D som jeg skal bruke til Action / bmx bilder..

Vi er mye ute på kveldene og tar bilder, men når du sette kamerea på action funksjon så fyngere ikke den blitsen som spretter opp.

 

men jeg tror jeg skal få meg sånn trådløse blitser som jeg kan stile opp hvor jeg vill :)

Noen som vet hva som passer? hvor jeg kan få tak i billig?

 

Ja , jeg har ganske liten lommebok fortiden så vill ha det billig :) brukt gjør ingenting

vel, kan evnt ta imot sånn jeg setter på kamera også .. jeg må bare skaffe meg en blits fort :)

 

Mvh christian naadn aase

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at den innebygde blitsen ikke virker ?

Er den for svak eller popper den ikke opp,hvis ikke så har du en liten knapp ved siden av blitsen som får den til og sprette opp.

 

Det er flere tredjeparts blitser du kan trigge med den orginale innebygde blitsen,dvs når den blinker så oppfatter andre blitser lyset og blitser selv.Bare pass på at den har ettl styring så du får utnytte av den på kameraet.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=21946

 

 

Et radiostyrt system fungerer,men det får andre fortelle deg hva du trenger.

http://www.kaffebrus.com/radiosandare-och-...andare-g77.html

 

Her kan du lese litt om hvordan du stiller inn kameraet i forskjellige situasjoner.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=867287

Lenke til kommentar

Den innebygde blitsen har en oppstart tid på noen sekunder etter bruk.

Du må nok opp i en ganske avansert blits hvis den skal henge med i seriebilde modus.

 

Når du tar bilder i mørke så er det blitsen som bestemmer lukkertiden,dvs det lille "mikrosekundet" den blinker.

 

Hvilken blits du trenger skal jeg ikke uttale meg om,da jeg bruker Canon sitt orginale blitssystemer "580EX II og irsenderen ST-E2" det er et system som lar deg bruke de muligheter du har med et orginalt system.

 

Du kan kjøpe en 430EX og en forlengelse kabel og ved et senere tidspunkt kjøpe ST-E2 eller 580EX og bruke dem som master og da kan du bruke 430EX som en flyttbar slaveblits.

 

Metz har noen rimelige blitser,men jo billigere dem er jo mindre rekkevidde har dem og lengere tid bruker dem på å lade seg opp igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du sier hvor mye penger du har til rådighet er det lettere å hjelpe deg.

 

Jeg foreslår også at du bruker litt tid til å lese om fotografering, og bruker noe annet enn de automatiske programmene til å ta actionbilder.

 

Du bør helst ha mer enn kun en bliz for ikke å få altfor skarpe skygger,

det billigste du kan gjøre er å bruke den innebygde til å trigge en slave som du setter opp manuelt.

Dette krever noen testbilder først for å sjekke at styrken på blitzene er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...