erandre Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Har en Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz prosessor og Windows Vista Home Premium SP1. I enhetsbehandlig står det 4 stk "ukjent enhet" under prosessor. Er dette normalt eller er det noe galt? Synes forøvrig maskinen er veldig treg, ihvertfall i forhold til det jeg forestilte meg. Pluss at det er mye feil, program som slutter å virke osv. Endret 24. november 2008 av erandre Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hva er resten av maskinen din da? Hvilket hovedkort har du? Og er det en E0 CPU du har? (Sjekk esken eller CPU'en for koden: "SLB8V") Hvis det er E0 så tror jeg nok at jeg vet svaret ditt og da er det BIOS flash som står på agendaen Lenke til kommentar
erandre Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Der stod det SLB8V, ja.. Får flashe BIOS'en da kanskje? Takker for tips Lenke til kommentar
erandre Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Det hjelp ikke med BIOS flash. Det står fremdeler "ukjent enhet" i enhetsbehandling.. Flere tips? Hva er det som er galt? Hovedkortet er et "EVGA nVidia nForce 780i SLI" Endret 24. november 2008 av erandre Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Last ned CPU-Z og post bilde av første fane og fanen med hovedkort/bios. Ser egentlig ikke helt problemet om maskinen fungerer. Sikkert en SW bug i Vista uten at jeg vet det. Lenke til kommentar
erandre Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Det er vel egentlig ikke et problem så lenge det fungerer, jeg bare lurte på om det var normalt at det stod "ukjent enhet". Nå har jeg jo ikke testet ut pc'en noe særlig etter BIS-flash, så det kan jo hende det har hjulpet på ytelsen. Det får tiden vise. Under er screenshot av CPU-Z, første fane.. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Har du installert nForce driverne? Eneste jeg kan komme på i farta. Ikke så kjent med Windows lengre, men mulig Intel har drivere for prosessor, hvis Vista sliter med å gjenkjenne den. Burde ikke være treigt med den prosessoren. Hvor mye minne har du? Endret 25. november 2008 av WzUp Lenke til kommentar
erandre Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Har ihvertfall installert den CD'n som fulgte med hovedkortet. Har installert 4Gb minne av typen: "Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T" Skal laste ned nye drivere til hovedkortet fra nettet og se om det hjelper noe... Lenke til kommentar
andreg Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hos meg står det ingen "Ukjent enhet" i enhetsbehandlingen og maskinen føles veldig kjapp. Dersom maskinen føles treg og programmer slutter å fungere så er noe helt klart feil i oppsettet. Om det ikke har blitt bedre etter flashing av bios ville jeg sjekket om det var mulig å få oppdatert driverene til cpu med Windows update og chipset fra sidene til hovedkortprodusenten. Her er skjermbilder fra min maskin (E0-stepping på CPU og 64-bit Vista Business SP1). Flashet BIOS før installasjonen av Vista og har installert alle drivere fra nettet, heller en fra CD'ene som fulgte med, for å få siste versjoner: Lenke til kommentar
erandre Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg installerte Vista på nytt. Da ble det andre boller. Prosessoren gjenkjennes og farten er mye bedre Takker for alle bidrag til løsninger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå