Gå til innhold

Intel prosessor og Vista

erandre

Anbefalte innlegg

Har en Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz prosessor og Windows Vista Home Premium SP1. I enhetsbehandlig står det 4 stk "ukjent enhet" under prosessor. Er dette normalt eller er det noe galt?

Synes forøvrig maskinen er veldig treg, ihvertfall i forhold til det jeg forestilte meg. Pluss at det er mye feil, program som slutter å virke osv.

post-167570-1227555629.jpg

Endret av erandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig ikke et problem så lenge det fungerer, jeg bare lurte på om det var normalt at det stod "ukjent enhet". Nå har jeg jo ikke testet ut pc'en noe særlig etter BIS-flash, så det kan jo hende det har hjulpet på ytelsen. Det får tiden vise. Under er screenshot av CPU-Z, første fane..

post-167570-1227559297_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har du installert nForce driverne? Eneste jeg kan komme på i farta. Ikke så kjent med Windows lengre, men mulig Intel har drivere for prosessor, hvis Vista sliter med å gjenkjenne den. Burde ikke være treigt med den prosessoren. Hvor mye minne har du?

Endret av WzUp
Lenke til kommentar

Har ihvertfall installert den CD'n som fulgte med hovedkortet. Har installert 4Gb minne av typen: "Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T"

Skal laste ned nye drivere til hovedkortet fra nettet og se om det hjelper noe...

Lenke til kommentar

Hos meg står det ingen "Ukjent enhet" i enhetsbehandlingen og maskinen føles veldig kjapp.

Dersom maskinen føles treg og programmer slutter å fungere så er noe helt klart feil i oppsettet.

Om det ikke har blitt bedre etter flashing av bios ville jeg sjekket om det var mulig å få oppdatert driverene til cpu med Windows update og chipset fra sidene til hovedkortprodusenten.

Her er skjermbilder fra min maskin (E0-stepping på CPU og 64-bit Vista Business SP1). Flashet BIOS før installasjonen av Vista og har installert alle drivere fra nettet, heller en fra CD'ene som fulgte med, for å få siste versjoner:

post-75663-1227649582_thumb.jpg

post-75663-1227649587_thumb.jpg

post-75663-1227649593_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...