Gå til innhold

Norge - Et lykkeland for illegale og kriminelle innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, internere handler om og avgrense området der asylsøkere kan ferdes. Men og "sperre de inne" blir likevel noe annet. De har fritt spillerom, men på et avlukket/begrenset område.

 

At det skjuler seg en og annen krigsforbryter her i landet det får vi bare leve med, så lenge vi har vårt på det tørre når det kommer til internasjonale avtaler, konvensjoner og menneskerettigheter. De samme reglene gjelder nemlig for krigsforbrytere som det gjør for alle andre innvandrere, de skal ikke sendes tilbake hvis det er fare for forfølgelse eller dødsstraff. Det finnes også egne organer som jobber med å spore opp og straffe krigsforbrytere, så det har egentlig ingenting med diskusjonen å gjøre.

Ja, de samme reglene gjelder også for disse. Dette er feil etter min mening. Mennesker som har brutt lover og konvensjoner burde ikke komme til Norge og bli beskyttet av de samme lover og konvensjoner de selv har brutt. At enkelte ikke mener det er noe problem at Norge er en fristat for også krigsforbrytere må de nesten svare på selv, poenget til undertegnede var, at dette er en inndirekte konsekvens av mangelfull kontroll. Her er vi uenige!

Lenke til kommentar
Krigsforbrytere kan utleveres til krigsforbryterdomstolen i Haag, eller dømmes her i landet. Disse har ingenting med saken som diskuteres her å gjøre.

 

Å?

 

Scenario:

 

De nevnte krigsforbryterne har kastet sine ID-papirer...

 

Forklar meg hvordan vi da får fremstilt de for krigsforbryterdomsstolen?;)

 

Med din "policy" på området vil Norge være ett fristed for eks krigsforbrytere.

Bare kvitte seg med ID-papirer det;)

Lenke til kommentar
Ja, internere handler om og avgrense området der asylsøkere kan ferdes. Men og "sperre de inne" blir likevel noe annet. De har fritt spillerom, men på et avlukket/begrenset område.

Ja du kan kalle det hva du vil. Fritt spillerom, men på en avlukket område har man da også i fengsel, selv om man skulle sitte på isolat. Du forandrer uansett ikke fakta med at du holder folk mot sin vilje uten lov og dom, til de får bevist at de er uskyldige.

Ja, de samme reglene gjelder også for disse. Dette er feil etter min mening. Mennesker som har brutt lover og konvensjoner burde ikke komme til Norge og bli beskyttet av de samme lover og konvensjoner de selv har brutt. At enkelte ikke mener det er noe problem at Norge er en fristat for også krigsforbrytere må de nesten svare på selv, poenget til undertegnede var, at dette er en inndirekte konsekvens av mangelfull kontroll. Her er vi uenige!

Altså, det her er egentlig veldig greit. Man er uskyldig til det motsatte er bevist, enig? Er man ikke sikker på hvor en person kommer fra er det også umulig å sende en person tilbake, ikke sant?

Da er spørsmålet, hvordan skal vi kunne klare å sile ut krigsforbrytere fra resten av gjengen?

Hvordan skal vi kunne dømme en person for forbrytelsene han har begått når han selv ikke har noen rettigheter i forhold til loven? Hvem skal definere hva en krigsforbryter er? Og hvordan i svarteste skal du klare å rettferdiggjøre alt dette opp mot Norges lover og Menneskerettighetene?

Og det er du som sier at Norge er en fristat for krigsforbrytere, noe som er langt fra sannheten når nå faktisk rettsystemet dømmer krigsforbrytere: http://www.nrk.no/nyheter/1.6333763

En fristat for krigsforbrytere vil vel ikke dømt noen for krigsforbrytelser?

Lenke til kommentar
En ide kan være at alle som skal søke asyl må registrere seg på flyplassen med identifikasjon. Hvis av en eller annen grunn ikke har identifikasjon, må de på lukkete mottak. Hvis noen ikke registrer seg på flyplassen som asylsøker, må de ha identifikasjon på asylkontorene for å registrere seg som asylsøker ellers blir asylsøknaden avslått øyeblikkelig. Dermed tar vi vekk muligheten for at folk blir frastjålet identifikasjonen. Vi kan også lettere dokumentere, hvor de kommer fra.

 

 

En flott løsning!

 

Men hva gjør vi med de som er "ureturnerbare"?

Tenker du på de som kommer til Norge, og vi kan ikke returnere dem fordi det er trøbbel i landet deres. De blir vel normale flyktninger og blir her til det blir nogenlunde rolig i landet deres.

 

Hvis du tenker på de som ikke registrerte seg på flyplassen, og har ikke ID (kastet den etter at de forlot flyplassen). De har først turistvisum, og dereter er de ulovelige innvandre. Som ulovelige innvandre får man lite rettigheter, og hvis de blir fanget blir de plassert i fengsel, eller sendt hjem hvis vi finner ut hvor de lever.

 

Poenget med tiltaket er egentlig ikke å minske mengden med ulovelige innvandre, men det er å hindre folk i å kaste papirene sine, og gjøre det lettere for Norge å registrere hvor de kommer fra siden vi vet hvilke fly de har tatt. Folk vil også vite at hvis de ikke registrer seg på flyplassen mister de alle muligheter for å bo I Norge uten ID. Dette vil føre til at folk vil registrere seg på flyplassen og vi vet hvor folk kommer fra. Da vil vi ogslå slippe mye av det dokumentasjonsproblemene, og vi vil spare penger fordi vi trenger ikke å lete etter hvor de kommer fra.

Lenke til kommentar
Er man ikke sikker på hvor en person kommer fra er det også umulig å sende en person tilbake, ikke sant?

Da er spørsmålet, hvordan skal vi kunne klare å sile ut krigsforbrytere fra resten av gjengen?

Dette er komplisert, de gjeldende regler som omfatter dette, må justeres og forandres så de speiler samfunnet slik det er i dag. Vi kan ikke la Norge bli ytterligere svekket på dette området. Og ja, "er man ikke sikker på hvor en person kommer fra er det også umulig å sende en person tilbake", defor må Norge heller ikke slippe de inn i landet. Dette skaper store problemer for Norge. De forskjellige enhetene må sammarbeide tettere slik at vi kan luke ut blandt annet krigsforbrytere og kriminelle innvandrere.

Lenke til kommentar

Denne problematikken er faktisk debattert. Justispolitisk talsmann for Frp Jan Arild Ellingsen mener kjøp av fengselsplasser i utlandet kan få ned soningskøene. Dette løser ikke problemet med de illegale og kriminelle innvandrere, men kan mulig gjøre det mindre lukrativt for de og komme til Norge i utgangspunktet?!

 

Da kan private bygge for oss i utlandet, og vi kan leie fengselsplasser etter behov. For oss vil det selvfølgelig være primært at dette gjelder kriminelle som er dømt i Norge, men som ikke er etniske nordmenn.

Les saken

Lenke til kommentar
Denne problematikken er faktisk debattert. Justispolitisk talsmann for Frp Jan Arild Ellingsen mener kjøp av fengselsplasser i utlandet kan få ned soningskøene. Dette løser ikke problemet med de illegale og kriminelle innvandrere, men kan mulig gjøre det mindre lukrativt for de og komme til Norge i utgangspunktet?!

 

Da kan private bygge for oss i utlandet, og vi kan leie fengselsplasser etter behov. For oss vil det selvfølgelig være primært at dette gjelder kriminelle som er dømt i Norge, men som ikke er etniske nordmenn.

Les saken

Privatdrevne fengsel er en vederstyggelighet som jeg håper aldri blir en realitet her i landet, uansett om fengslene er i utlandet eller innenlands. Ved å åpne for private fengsler så åpner man for en lobby med sterke interesser for å øke strafferammene og gjøre alt mulig forbudt og jævlig så de får flere innsatte og tjener mer penger. Nei takk.

 

Forøvrig så viste vel Ellingsen der det vi alle har visst lenge, han er rasist.

Lenke til kommentar
Hva tenker du på :hmm:

 

"Nordmenn er et germansk folkeslag, og utgjør flertallsbefolkningen i nasjonalstaten Norge."

 

Kilde

Hva er wikipedia kilde for? At århundrets nordmann eller vår nåværende Konge per deres definisjon ikke er nordmann? Digresjon.

 

 

Jeg kan si hva jeg tenker på: at Ellingsen i et glemsomt øyeblikk mener vi skal skille mellom etniske nordmenn og alle andre innen kriminalomsorgen. At han bruker uttrykket etniske nordmenn - og ikke en gang forsøker seg på kvasiforsvaret via omformuleringen til norske statsborgere - tar jeg som en freudiansk glipp for de normative vurderinger han legger til grunn. Vi norske - oss hvite blåøyde - skal ikke sendes for å råtne i utlandet. De egentlig ikke norske er det ikke så farlig med.

Lenke til kommentar
Hva er wikipedia kilde for?

Ville kun kildehenvise da jeg håpet og slippe diskusjon og kverulering rundt hvem som er "etniske nordmenn" eller ikke, begynner og kjenne dere nå ;)

 

Jeg kan si hva jeg tenker på: at Ellingsen i et glemsomt øyeblikk mener vi skal skille mellom etniske nordmenn og alle andre innen kriminalomsorgen. At han bruker uttrykket etniske nordmenn - og ikke en gang forsøker seg på kvasiforsvaret via omformuleringen til norske statsborgere - tar jeg som en freudiansk glipp for de normative vurderinger han legger til grunn. Vi norske - oss hvite blåøyde - skal ikke sendes for å råtne i utlandet. De egentlig ikke norske er det ikke så farlig med.

Jeg skjønner retorikken din, men er uenig i den. Er heller ikke enig i at Ellingsen er rasist som andre her har uttalt. Dette forslaget er intet nytt fra FrP, de har fremmet dette en rekke ganger. Og hva er egentlig så galt med å foreslå dette? Hvorfor skal fengselsvesnet i Norge mulig bli fylt opp av utendlandske mennesker som synes vår måte og sone på er som et "hotell" i forhold til i hjemlandet? Er man rasist på bakgrunn av at man ønsker og minimere utfordringer rundt innvandring? I år kommer det til Norge over 14.000 asylsøkere uten identitetspapirer til Norge. Hvorfor kvitter de seg med disse papirene? Det stilles en rekke spørsmål som ikke blir besvart. Mitt forslag er at Norge begynner og handle.

 

Hvorfor kaster 95 prosent av asylsøkerne identifikasjonspapirene, hvorfor jukser så mange av de pakistanske drosjeeierne, hvorfor selger afrikansk ungdom narkotika ved Oslo S, hvorfor betaler ikke frisører på Oslo øst skatt? Hvorfor knuser noen en krykke mot et hode til en forsvarsløs mann? Svaret er nokså banalt, fordi vi tillater det. Så er da Norge også et paradis.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...