Gå til innhold

Norge - Et lykkeland for illegale og kriminelle innvandrere?


Anbefalte innlegg

De "innvandringsvennlige" debattantene ser ikke på dette som ett problem.

Men selv de innvandrings vennlige må da se problematikken rundt 14.000 asylsøkere uten identitetspapirer og 18.000 illegale innvandrere?

 

De gjør nok det...

 

Men kanskje de samtidig ønsker se nye friske hender i sving nede på plata;)

Arbeidsinnvandring vettu;)

 

Men seriøst, de kan da ikke være enige med de "fryktelige umenneskene de kaller innvandringsmotstandere"

 

Hvordan skal de da kunne stilne dabatten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har de vist seg å være en fare for samfunnet? Har verden gått under enda?

 

Dopselgere er da i kategorien "farlig for samfunnet".

 

Du synes ikke det er det minste bekymringsfullt at det vokser frem en stor gruppe mennesker utenfor vårt velferdssystem?

Hva skal disse feks livnære seg av???

 

 

Dessuten er det for sent ta tak i problemene når "verden har rast sammen".

Man bør vel ta tak i dem før det kommer så langt, synes du ikke?

Samme syn på miljøsaken feks?

 

Pføy, verden har da ikke kollapset enda, bare tull være føre var å ta vare på moder jord?;)

 

Vi kan kreve at de bor i et eget samfunn (ala asylmottak) og melder seg hver dag. Dersom de ikke gjør det risikerer de en viss tids husarrest. Men vi kan ikke fengsle dem på ubestemt tid og uten rettssak uten å bryte en rekke prinsipper og internasjonale avtaler. Som sagt ser jeg ikke at problemet er stort nok til at det er verdt det.

 

Å om de ikke melder seg hver dag?

 

Det du egentlig sier er "kast dine id-papirer, å vips, du kan ikke røres, fengsles, utvises el stå til rette for dine handlinger" En slags "superverdensborger" med andre ord!;)

Lenke til kommentar
Seriøst, de kan da ikke være enige med de "fryktelige umenneskene de kaller innvandringsmotstandere" Hvordan skal de da kunne stilne dabatten?

Hvis de ikke er villige til og prøve alternative løsninger på problemet ser jeg ikke hvordan vi skal komme noen vei. Debatten stilner da alt for mange ikke føler dette er et "viktig" tema, hvorfor skjønner jeg ikke. Dette handler om fremtiden til Norge og hvordan samfunn vi ønsker å skape.

Lenke til kommentar
Mange av de "naive snillistene" ønsker vel nettopp et Norge som ivaretar rettssikkerhet og menneskerettigheter, og mener at dette er viktigere enn de negative konsekvensene vi så langt har sett av Norges innvandringspolitikk.

 

Er det en menneskerett å ta seg inn i ett land uten ID-papirer?

 

Ivaretar vi illegale innvandreres rettsikkerhet om vi lar de gå fritt rundt i samfunnet når vi ikke vet hvem de er, el hvor de er ifra?

 

Link til aktuelle lover og regler?

Lenke til kommentar
Seriøst, de kan da ikke være enige med de "fryktelige umenneskene de kaller innvandringsmotstandere" Hvordan skal de da kunne stilne dabatten?

Hvis de ikke er villige til og prøve alternative løsninger på problemet ser jeg ikke hvordan vi skal komme noen vei. Debatten stilner da alt for mange ikke føler dette er et "viktig" tema, hvorfor skjønner jeg ikke. Dette handler om fremtiden til Norge og hvordan samfunn vi ønsker å skape.

 

Nettopp, ett multikulturelt samfunn ønskes, koste hva det koste vil.

 

Litt ekstra kriminalitet og illegale innvandrere er vel ingen kostnad?;)

 

Dessuten er det jo synd i disse, de forstår jo ikke sitt eget beste og klarer ikke seg selv, så vi må hjelpe dem;)

Lenke til kommentar
Nei, men for mange mange. Det finnes legitime grunner til å ikke ha identifikasjonspapirer, som at det ikke finnes noen sentralmakt i landet de kommer fra eller lignede. I Somalia så finnes det knapt nok noen stat, og det er flere land som ikke deler ut pass til alle og enhver.

 

Hmm, hvordan har de klart komme seg til norge uten ID-papirer?

Fiin men lite relevant bortforklaring

Falske papirer som de skroter på flyet? De er smuglet hit? Dette er ikke lite relevant eller noen bortforklaring, det er en grunn til at man ikke kan gå rundt og internere folk i lukkede leire.

 

De færreste "naive snillister"(gjesp, og du snakker om hersketeknikker?) lukker øynene for problemer med innvandring, jeg skjønner ikke helt hvor du har fått det fra.

 

Å?

Bare å lese denne tråden da;)

Så ser du tydelig at dette ikke regnes som ett problem... Bortforklares i det vide og brede..

Vi kan ikke gjøre noe, (fordi vi ikke VIL gjøre noe).

Norge er bundet på hender og føtter av internasjonale forpliktelser, og kan intet gjøre med mennsker uten ID-papirer. ( annet enn gi de norske id-papirer og statsborgerskap)

Ergo er grenser bare tull ass, kommer du deg inn i ett land, kvitter deg med papirene kan du ikke bli kastet ut, men fritt vandre rundt i det aktuelle samfunn..

 

Eller misforstår jeg det jeg leser i denne tråden nå?

Regner med du misforstår med vilje.

 

Nei, har jeg skrevet det? Mange er riktignok innvandringsmotstandere ...

 

Bestem deg nå;)

 

Hva så om "mange riktignok er innvandringsmotstandere"?

Problemene forsvinner da ikke at at man plasserer meningsmotstandere i båsen "innvandringsmotstandere"?

Poenget mitt var at innvandringsmotstanderne bruker dette relativt lille problemet som brekkstang for å stoppe all innvandring.

Hvis du ikke vil bli plassert i bås så får du selv slutte å kalle meningsmotstanderne dine for naive snillister.

Lenke til kommentar
Falske papirer som de skroter på flyet? De er smuglet hit? Dette er ikke lite relevant eller noen bortforklaring, det er en grunn til at man ikke kan gå rundt og internere folk i lukkede leire.

 

Dokumentasjon på at det er kun falske papirer som skrotes på flyet?

Hva bør vi gjøre med menneskesmuglingen?

Stoppe den?

El er vi "maktesløse" også der?

 

 

Hva skal vi da gjøre med mennesker som nekter\ ikke kan identifisere seg??

Tror du det kan finnes kriminelle grunner til at enkelte innvandrere kvitter seg med sine ID-papirer?

 

Regner med du misforstår med vilje.

 

Da tar du feil.

Sies det ikke svart på hvitt her at vi ikke kan gjøre noe med illegale innvandrere?

Kan be de melde seg hver dag, muligens husarrest i korte perioder om de ikke møter opp.

Om vi får fatt på de da;)

Hvordan skal i praksis dette foregå? de er jo uten ID-papirer?;)

 

 

Poenget mitt var at innvandringsmotstanderne bruker dette relativt lille problemet som brekkstang for å stoppe all innvandring.

Hvis du ikke vil bli plassert i bås så får du selv slutte å kalle meningsmotstanderne dine for naive snillister.

 

 

På hvilken måte blir dette problemet brukt som brekkstang for å stoppe all innvandring?

 

Dokumentasjon takk!

 

Hvorfor ikke gjøre noe med dette problemet da, så kan vel ikke disse grusomme innvandringsmotstanderne bruke dette som brekkstang for å stoppe all innvandring?

Eller synes det å være en fullgod løsning i å rett og slett ignorere problemet?

 

Ignorering av problemene skaper jo bare fler av de som ønsker full stopp i innvandringen.

Lenke til kommentar
Er det en menneskerett å ta seg inn i ett land uten ID-papirer?

 

Ivaretar vi illegale innvandreres rettsikkerhet om vi lar de gå fritt rundt i samfunnet når vi ikke vet hvem de er, el hvor de er ifra?

 

Link til aktuelle lover og regler?

Det er en menneskerett å kunne søke asyl i andre land mot forfølgelse.

Det er en menneskerett å ha ett statsborgerskap.

Det er en menneskerett at du personlig skal slippe å finne papirene som kreves for å bevise din identitet.

Se Menneskerettighetserklæringen Artikkel 13, 14, 15 og 28.

 

Så ja, sender vi tilbake folk som vi ikke vet 100% hvor kommer fra bryter vi menneskerettighetene, hjelper vi ikke de som mangler papirer bryter vi menneskerettighetene og om vi fengsler folk uten lov og dom bryter vi definitivt menneskerettighetene.

Derfor er både retur og lukkede mottak i strid med menneskerettighetene og det skal vi ikke ha noe av.

 

Med ditt tankesett sony123, så krever du at alle som kommer til landet skal bevise sin uskyld, noe som er stikk i strid med hele rettsystemet.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Med andre ord trenger vi strengere grensekontroll, stoppe illegale innvandrere ved grensa.

 

Evt full innvandringsstopp;)

 

Når er det å bevise sin identitet ved reise til ett annet land, blitt til å bevise sin uskyld?

 

Såvidt meg bekjent krever alle land at du beviser hvem du er når du ankommer landet.

 

 

Er det forresten en menneskerett å få bli i landet man har søkt asyl i om man får avslag på søknaden?

 

Er Norge ett slags "verdenspoliti" som skal sørge for at alle verdensborgere har ett statsborgerskap? Å gi dem ett norske ett om de påstar at de ikke har ett statsborgerskap ifra før?

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Er det en menneskerett å ta seg inn i ett land uten ID-papirer?

 

Ivaretar vi illegale innvandreres rettsikkerhet om vi lar de gå fritt rundt i samfunnet når vi ikke vet hvem de er, el hvor de er ifra?

 

Link til aktuelle lover og regler?

Det er en menneskerett å kunne søke asyl i andre land mot forfølgelse.

Det er en menneskerett å ha ett statsborgerskap.

Det er en menneskerett at du personlig skal slippe å finne papirene som kreves for å bevise din identitet.

Se Menneskerettighetserklæringen Artikkel 13, 14, 15 og 28.

 

Så ja, sender vi tilbake folk som vi ikke vet 100% hvor kommer fra bryter vi menneskerettighetene, hjelper vi ikke de som mangler papirer bryter vi menneskerettighetene og om vi fengsler folk uten lov og dom bryter vi definitivt menneskerettighetene.

Derfor er både retur og lukkede mottak i strid med menneskerettighetene og det skal vi ikke ha noe av.

 

Med ditt tankesett sony123, så krever du at alle som kommer til landet skal bevise sin uskyld, noe som er stikk i strid med hele rettsystemet.

For å være ærlig har jeg aldri hatt noe særlig tilitt til menneskerettighetene, fordi den kommer med fullstendig urealistiske krav, og noen av de kravene har egentlig bare negative konsekvenser. Om vi bryter noen menneskrettigheter ser jeg ikke på som et problem, hvis det er rettferdig.

 

Det er også slik at de færreste land følger alle menneskerettigheter, og dermed vil ikke dette ha noen økonomiske konsekvenser ved at land mister tilitt, eller putter sanksjoner på oss. Jeg støtter ikke stopp i innvandringen, men jeg synes lukkete mottak for innvandre uten papirer er nødvendig.

 

En ide kan være at alle som skal søke asyl må registrere seg på flyplassen med identifikasjon. Hvis av en eller annen grunn ikke har identifikasjon, må de på lukkete mottak. Hvis noen ikke registrer seg på flyplassen som asylsøker, må de ha identifikasjon på asylkontorene for å registrere seg som asylsøker ellers blir asylsøknaden avslått øyeblikkelig. Dermed tar vi vekk muligheten for at folk blir frastjålet identifikasjonen. Vi kan også lettere dokumentere, hvor de kommer fra.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Med andre ord trenger vi strengere grensekontroll.

 

Evt full innvandringsstopp;)

Full innvandringsstopp er helt på trynet. Vi har en rekke konvensjoner og avtaler og forholde oss til når det kommer til bla. fri flyt av arbeidskraft, det å ta imot flyktninger og ikke minst asylsøkere.

 

Det du vil ha er full innvandringsstopp fra ikke-vestlige land.

Lenke til kommentar
Når er det å bevise sin identitet ved reise til ett annet land, blitt til å bevise sin uskyld?

 

Såvidt meg bekjent krever alle land at du beviser hvem du er når du ankommer landet.

 

 

Er det forresten en menneskerett å få bli i landet man har søkt asyl i om man får avslag på søknaden?

 

Er Norge ett slags "verdenspoliti" som skal sørge for at alle verdensborgere har ett statsborgerskap? Å gi dem ett norske ett om de påstar at de ikke har ett statsborgerskap ifra før?

 

Men les nå hva jeg skriver da mann!

Grunnen til at mange som får avslag på asylsøknaden sin her i Norge ikke blir sendt ut av landet er nettopp fordi de ikke har papirer som sier hvor de kommer fra, og da er det en menneskerett at staten ordner opp og fikser papirer til deg. Og nei, såvidt jeg vet så er ikke Norge ett verdenspoliti, men vi har derimot god plass, mye penger og rimelig opptatt av at folk skal ha det bra, så vi kaster ikke mennesker ut av landet når vi ikke vet hvem som tar imot dem.

Ville du heller sett at vi sendte dem til Sverige?

Lenke til kommentar
Med andre ord trenger vi strengere grensekontroll.

 

Evt full innvandringsstopp;)

Full innvandringsstopp er helt på trynet. Vi har en rekke konvensjoner og avtaler og forholde oss til når det kommer til bla. fri flyt av arbeidskraft, det å ta imot flyktninger og ikke minst asylsøkere.

 

Det er vel den veien det går når vi ikke kan gjøre noe med den frie flyten av illegale innvandrere.

 

 

Det du vil ha er full innvandringsstopp fra ikke-vestlige land.

 

Overhode ikke.

 

Men denne saken irrelevant ønsker jeg riktignok full innvandringsstopp for muslimer;)

Denne stadige fornyingen av radikal islam via familiegjenforening og annen innvandring hindrer islams sekularisering i norge.

Lenke til kommentar
Når er det å bevise sin identitet ved reise til ett annet land, blitt til å bevise sin uskyld?

 

Såvidt meg bekjent krever alle land at du beviser hvem du er når du ankommer landet.

 

 

Er det forresten en menneskerett å få bli i landet man har søkt asyl i om man får avslag på søknaden?

 

Er Norge ett slags "verdenspoliti" som skal sørge for at alle verdensborgere har ett statsborgerskap? Å gi dem ett norske ett om de påstar at de ikke har ett statsborgerskap ifra før?

 

Men les nå hva jeg skriver da mann!

Grunnen til at mange som får avslag på asylsøknaden sin her i Norge ikke blir sendt ut av landet er nettopp fordi de ikke har papirer som sier hvor de kommer fra, og da er det en menneskerett at staten ordner opp og fikser papirer til deg. Og nei, såvidt jeg vet så er ikke Norge ett verdenspoliti, men vi har derimot god plass, mye penger og rimelig opptatt av at folk skal ha det bra, så vi kaster ikke mennesker ut av landet når vi ikke vet hvem som tar imot dem.

Ville du heller sett at vi sendte dem til Sverige?

 

 

Nettopp derfor løsningen er å stanse de på grensa...

 

For kommer de over blir vi aldri kvitt dem, og er totalt maktesløse.

 

Stemmer ikke det?

 

Kriminelle illegale innvandrere kan jo heller ikke fangsles jfm menneskerettighetene?

 

Ergo MÅ vi stoppe disse fra å ankomme norsk jord;)

 

Men hadde disse visst at om du kom som illegale innvandrere til Norge, og fikk avslag på asyl, el ble tatt i utførelse av kriminalitet ble satt i lukkede leire om de ikke kunne bli sendt tilbake til der de kom fra, stopper vel dette seg selv?

Lenke til kommentar
En ide kan være at alle som skal søke asyl må registrere seg på flyplassen med identifikasjon. Hvis av en eller annen grunn ikke har identifikasjon, må de på lukkete mottak. Hvis noen ikke registrer seg på flyplassen som asylsøker, må de ha identifikasjon på asylkontorene for å registrere seg som asylsøker ellers blir asylsøknaden avslått øyeblikkelig. Dermed tar vi vekk muligheten for at folk blir frastjålet identifikasjonen. Vi kan også lettere dokumentere, hvor de kommer fra.

 

 

En flott løsning!

 

Men hva gjør vi med de som er "ureturnerbare"?

Lenke til kommentar
Grunnen til at mange som får avslag på asylsøknaden sin her i Norge ikke blir sendt ut av landet er nettopp fordi de ikke har papirer som sier hvor de kommer fra, og da er det en menneskerett at staten ordner opp og fikser papirer til deg.

Selv om disse får avslag, sender Norge de likevel ikke ut av landet. Menensker med endelig avslag blir sittende på asylmottaket eller blir borte for myndihetene og politiets utlendingsenhet må ut på gaten for og finne de. Ingrid Wirum, sjef for Politiets utlendingsenhet sier at, sitat: "Vi erfarer at en del forsvinner for oss. De bor ikke på oppgitte adresser, er ikke innmeldt i andre offentlige registre slik at de er svært vanskelig å finne.". Her kreves det handlig. Lykkede asymottak er en god løsning.

Lenke til kommentar

Men du kan da ikke sperre folk inne uten lov og dom, hvor vanskelig er det for dere å skjønne det?

Vil dere nekte disse menneskene kanskje den aller viktigste rettigheten som menneske samtidig som dere pisser på alt vi kaller rettsikkerhet og fundamentale rettigheter i samfunnet?

Lenke til kommentar

Jaha, og rent teknisk sett hva er forskjellen på å sperre folk inne og å internere de?

 

Definisjon av internere:

stenge inne, holde på et avgrenset område

 

Det er heller ikke krav til statsborgerskap for å kunne vandre rundt på norsk jord, og noenlunde kontroll har vi på hvem vi slipper inn.

At det skjuler seg en og annen krigsforbryter her i landet det får vi bare leve med, så lenge vi har vårt på det tørre når det kommer til internasjonale avtaler, konvensjoner og menneskerettigheter.

De samme reglene gjelder nemlig for krigsforbrytere som det gjør for alle andre innvandrere, de skal ikke sendes tilbake hvis det er fare for forfølgelse eller dødsstraff.

Det finnes også egne organer som jobber med å spore opp og straffe krigsforbrytere, så det har egentlig ingenting med diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...