asyrst Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 hmm... tror det er mulig å skule kildekoden ! Jeg var på en side en gang, der det ikke gikk an å trykke på kilde på ->view - source ! (source var helt grå) Jeg vet jo att det ikke går an å se kilden med flash- sider, men dette var vanlig html! For n-te gang. Det går ikke an å skjule html-kilden!! Browseren du bruker lagrer siden på maskinen lokalt når det åpnes. Http-protokollen er i utgangspunktet tilstandsløs og siden alle websider bruker denne protokollen går det ikke an å skjule klidekoden som er på klienten. Serverside-kode derimot er jo noe annet. Hvorfor er kilde deaktivert på f. eks flash da? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Det går ikke i det hele tatt. Prøv selv! Du kan se scriptet i aksjon på www.home.no/akd . Har du testa det med Opera? Nei, tenkte meg det. Prøv å disable høgre musknapp i Opera du... Jeg la merke til akkurat det samme :wink: Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Det går ikke i det hele tatt. Prøv selv! Du kan se scriptet i aksjon på www.home.no/akd . Har du testa det med Opera? Nei, tenkte meg det. Prøv å disable høgre musknapp i Opera du... Jeg la merke til akkurat det samme :wink: Det er ikke mye forandring som skal til... Det funker i Opera hvis du forandrer bittelitt på scriptet.... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 hmm... tror det er mulig å skule kildekoden ! Jeg var på en side en gang, der det ikke gikk an å trykke på kilde på ->view - source ! (source var helt grå) Jeg vet jo att det ikke går an å se kilden med flash- sider, men dette var vanlig html! For n-te gang. Det går ikke an å skjule html-kilden!! Browseren du bruker lagrer siden på maskinen lokalt når det åpnes. Http-protokollen er i utgangspunktet tilstandsløs og siden alle websider bruker denne protokollen går det ikke an å skjule klidekoden som er på klienten. Serverside-kode derimot er jo noe annet. Hvorfor er kilde deaktivert på f. eks flash da? Kilde er ikke deaktivert i Flash. Hvis du bruker IE, så bare trykk på Vis > Kilde. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Når vi er inne på å skjule HTML koder og sånt... gå inn på www.doubleyou.com og høyreklikk...den der er søt Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har funnet en måte å skjule kilden. Se her. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvorfor er kilde deaktivert på f. eks flash da? Flash er ikke, har ikke, vil ikke, får ikke, har aldri hatt en HTML kildekode. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Når vi er inne på å skjule HTML koder og sånt... gå inn på www.doubleyou.com og høyreklikk...den der er søt hehe kul den. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hvorfor er kilde deaktivert på f. eks flash da? Flash er ikke, har ikke, vil ikke, får ikke, har aldri hatt en HTML kildekode. Riktig, det! Men hvis du har en html-side med flash-objekter, kan du se kilden. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Hvorfor er kilde deaktivert på f. eks flash da? Flash er ikke, har ikke, vil ikke, får ikke, har aldri hatt en HTML kildekode. Riktig, det! Men hvis du har en html-side med flash-objekter, kan du se kilden. HTML koden ja, -men ikke Flash animasjonen! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Selvfølgelig kan du ikke se kilden til flashobjektene! Lenke til kommentar
yNx Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har hørt om et program, tror det heter webencrypt. Prøvde å kryptere koden og den ble HELT uleselig. Du finner det sikkert hvis du søker på Google... Lenke til kommentar
Neo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har hørt om et program, tror det heter webencrypt. Prøvde å kryptere koden og den ble HELT uleselig. Du finner det sikkert hvis du søker på Google... ... tror jeg snart gir opp. Krypter no html for meg da, så skal jeg "dekrypterere" det. Det er bare tull det du sier. For at nettleseren skal kunne vise en side må den jo skjønne hva som står i kildekoden!! Og hvis nettleseren klarer det, så skal pokker meg jeg klare det og. Det er ikke kryptering du snakker om. Det er bare en måte å gjøre koden vanskeligere å lese ved å legge til "ubrukelige" tegn og "escape" mye av koden. Pøh! Bevis at jeg tar feil og jeg skal spise sokkene mine. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har hørt om et program, tror det heter webencrypt. Prøvde å kryptere koden og den ble HELT uleselig. Du finner det sikkert hvis du søker på Google... ... tror jeg snart gir opp. Krypter no html for meg da, så skal jeg "dekrypterere" det. Det er bare tull det du sier. For at nettleseren skal kunne vise en side må den jo skjønne hva som står i kildekoden!! Og hvis nettleseren klarer det, så skal pokker meg jeg klare det og. Det er ikke kryptering du snakker om. Det er bare en måte å gjøre koden vanskeligere å lese ved å legge til "ubrukelige" tegn og "escape" mye av koden. Pøh! Bevis at jeg tar feil og jeg skal spise sokkene mine. Prepare to eat såkkz... Vent litt så skal jeg finne fram programme, lage en liten side og legge den ut. Så skal vi se hvem som har rett... Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Fant et program som fjerner kilden helt. Her er beviset Sjekk kilden. 8) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Det virket ikke i opera, men IE fungerte det i. adresse: www.skolelan.no/ynx/tull Lenke til kommentar
Neo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Fant et program som fjerner kilden helt. Her er beviset Sjekk kilden. 8) Det er bare å unescape koden som jeg har sagt tidligere. PS! Hvis man bare scroller ned på kildekoden og unescaper det som står der får man dette: window.open("http://www.htmlpassword.com", "HomeOfHtmlPasswordLock", "toolbar,location,status,menubar,scrollbars,resizable,width=400,height=200");"));eval(unescape("function RrRrRrRr(teaabb) {var tttmmm="";l=teaabb.length;www=hhhhffff=Math.round(l/2);if(l<2*www) hhhhffff=hhhhffff-1;for(i=0;i<hhhhffff;i++)tttmmm = tttmmm + teaabb.charAt(i)+ teaabb.charAt(i+hhhhffff);if(l<2*www) tttmmm = tttmmm + teaabb.charAt(l-1);document.write(tttmmm);};"));</script><SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">document.write(unescape(" <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> <!-- function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) { document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }} else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload(); } MM_reloadPage(true); //--> </script> Lenke til kommentar
yNx Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Tror ikke det er noen som kan gjøre html koden helt umulig å finne ut, bare vanskeligere Lenke til kommentar
Neo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Tror ikke det er noen som kan gjøre html koden helt umulig å finne ut, bare vanskeligere Det er vel egentlig det jeg har sagt hele tiden... Dersom kilden på en side skal tolkes av en nettleser, ja så må den være leselig på en eller annen måte, og i så tilfellet er det ikke lenger umulig å finne html-koden. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Tror ikke det er noen som kan gjøre html koden helt umulig å finne ut, bare vanskeligere Det er vel egentlig det jeg har sagt hele tiden... Dersom kilden på en side skal tolkes av en nettleser, ja så må den være leselig på en eller annen måte, og i så tilfellet er det ikke lenger umulig å finne html-koden. Men så er det grenser for hva et vanlig menneske gidder å gjøre for å finne en liten kodesnutt :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå