Gå til innhold

Fjerne kilde for andre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kilden er ikke skjult. Ta å scroll litt nedover på kildekoden så ser du det, hehe :wink: .

Det er ikke mulig å skjule html-kode på en side, det går bare ann å gjøre det vanskeligere å lese. Ved f.eks å legge alt på en linje og dytte inn masse tegn som ikke gjøre noenting uten om å gjøre koden stygg.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å skjule html-kode på en side, det går bare ann å gjøre det vanskeligere å lese. Ved f.eks å legge alt på en linje og dytte inn masse tegn som ikke gjøre noenting uten om å gjøre koden stygg.

Hm....er ikke helt enig i det, nei. Sjekk det her:

<span class="big">Welcome to my personal portfolio site. Here you can find my latest work and some chronicles about my life and other stuff that I may find interesting.<br />

Ok, I will let you get on with reading the site now...

<br /><br />

Have a nice day!</span>

Dette kan man kryptere til følgende:

<script>

<!--

document.write(unescape("%3Cspan%20class%3D%22big%22%3EWelcome%20to%20my%20personal%20portfolio%20site.%20Here%20you%20can%20find%20my%20latest%20work%20and%20some%20chronicles%20about%20my%20life%20and%20other%20stuff%20that%20I%20may%20find%20interesting.%3Cbr%20/%3E%0D%0AOk%2C%20I%20will%20let%20you%20get%20on%20with%20reading%20the%20site%20now...%0D%0A%3Cbr%20/%3E%3Cbr%20/%3E%0D%0AHave%20a%20nice%20day%21%3C/span%3E%20%20"));

//-->

</script>

Og du er vel enig i at dette ikke bare er "å gjøre koden vanskeligere å lese".... :p

Lenke til kommentar
åpne i en tekst editor og søke etter alle prosentteikn og erstatte med space  :D

Øh? De forskjellige tall og bokstaver som er kombinert med prosent-tegnene er ikke nødvendigvis mellomrom?! Greit det blir lettere å lese, men man "oversetter" ikke teksten.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat kryptering det er snakk om her. Enkelt å finne ut hva som står der. Du kan f.eks sjekke følgende link: http://www.linkedresources.com/tools/unesc...per_v0.2b1.html . Her kan du unescape og escape så mye du vil. Husk at ved kryptering så trenger man en "nøkkel" for å dekryptere, noe som man ikke trenger i dette tilfellet.

Blir ikke "unescape" å bruke en slags nøkkel? :p:P:P

Lenke til kommentar
Blir ikke "unescape" å bruke en slags nøkkel? :p:P:P

Nei. I kryptering så trenger man som oftest en frase/ord for å kryptere strengen. F.eks "heisann". Da vil algoritmen som krypterer strengen/fila benytte seg av denne frasen og det vil ikke være mulig å dekryptere uten denne frasen (nøkkelen). Et eksempel på en slik algoritme er den velkjente Blowfish. Denne er faktisk ikke lov å bruke i USA fordi FBI og gutta ikke klarer å knekke den. Helt utrolig :lol: Heia USA.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor ikke bare deaktivere høyre musetast?

Jeg vet det er andre måter å se kildekoden også, men det er det ikke SÅ mange som vet om!

<script language="javascript">

<!--

function clickIE4(){

if (event.button==2){

return false;

}

}

function clickNS4(e){

if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){

if (e.which==2||e.which==3){

return false;

}

}

}

if (document.layers){

document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);

document.onmousedown=clickNS4;

}

else if (document.all&&!document.getElementById){

document.onmousedown=clickIE4;

}

document.oncontextmenu=new Function(";return false")

// --> 

</script>

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare deaktivere høyre musetast?

Jeg vet det er andre måter å se kildekoden også, men det er det ikke SÅ mange som vet om!

<script language="javascript">

<!--

function clickIE4(){

if (event.button==2){

return false;

}

}

function clickNS4(e){

if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){

if (e.which==2||e.which==3){

return false;

}

}

}

if (document.layers){

document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);

document.onmousedown=clickNS4;

}

else if (document.all&&!document.getElementById){

document.onmousedown=clickIE4;

}

document.oncontextmenu=new Function(";return false")

// --> 

</script>

Det der er bare teit. Hold inne venstre museknapp og trykk på den høyre museknappen så funker det. D.v.s. at det er rett og slett skikkelig bortkastet med de linjenene med JavaScript.

Lenke til kommentar

Det der er bare teit. Hold inne venstre museknapp og trykk på den høyre museknappen så funker det. D.v.s. at det er rett og slett skikkelig bortkastet med de linjenene med JavaScript.

Har du drukket???

Det går ikke i det hele tatt.

Prøv selv!

Du kan se scriptet i aksjon på www.home.no/akd .

Lenke til kommentar

jeg tror det er få personer som srkiver så utrolig banebrytende HTML koder at de er verdt å skjule, tror det er programeringa som PHP o.l. som er det som bør opphavsbeskyttes etc...

hvis du skal skjule kan du jo laget et javascript med sånn document.write sak som du lenker opp inne på siden din

<script language="JavaScript" type="text/javascript"src="lala.js" ></script> tror jeg skulle gjøre susen, men det er nok gruelig vanskelig å skjule noe som er clientside. Nettleseren til klienten skal jo trossalt kunne parse dokumentet.

Lenke til kommentar

hmm...

tror det er mulig å skule kildekoden !

Jeg var på en side en gang, der det ikke gikk an å trykke på kilde på ->view - source ! (source var helt grå)

Jeg vet jo att det ikke går an å se kilden med flash- sider, men dette var vanlig html!

Lenke til kommentar
hmm...

tror det er mulig å skule kildekoden !

Jeg var på en side en gang, der det ikke gikk an å trykke på kilde på ->view - source ! (source var helt grå)

Jeg vet jo att det ikke går an å se kilden med flash- sider, men dette var vanlig html!

For n-te gang. Det går ikke an å skjule html-kilden!! Browseren du bruker lagrer siden på maskinen lokalt når det åpnes. Http-protokollen er i utgangspunktet tilstandsløs og siden alle websider bruker denne protokollen går det ikke an å skjule klidekoden som er på klienten. Serverside-kode derimot er jo noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...