Gå til innhold

D-Link DWL-520+ PCI kort i Inspiron 8200!

MrLee

Anbefalte innlegg

Joda jeg ville bare si ifra om at jeg har utført en vellykket liten transplantasjon fra et D-Link DWL-520+ PCI 802.11b kort, over inn i en Dell Inspiron 8200. Jeg ville nemlig ikke bruke 1200 kr på et "originalt" kort fra Dell...

hvordan? - joda, det har seg slik at flere av produsentene som lager trådløse PCI kort, egentlig er late, og kjøper inn Mini-PCI kort, som de setter på vanlige PCI kort. det er derfor en smal sak å skru opp metall plata som sitter over dette, og ta det ut. http://www.loneguard.de/images/wlan/gl2422vp/gl2422vp_zerlegt_gross.jpg' target='_blank'>

Husk at du må ha en Bærbar som har intern antenne klargjort for trådløst for å kunne utnytte dette. (Antenne er standard i bl.a. Inspiron 8X00 serien, men bare 8200 har klargjort antenne kabel).

Merk at det ikke er alle mini-pci kortene som sitter i PCI kort som har klargjorte antenne koblinger. Noen må loddes på, men D-Link DWL-520+ kortet har altså en sånn antenne kobling :)

MerK: Laptoppen vil ikke gå i standby modus, fordi mini-PCI kortet ikke støtter strømstyring på samme måten. Jeg fant en link på nettet der dem viser hvordan man kan kappe en av lederene for å omarbeide dette problemet, men jeg foretrekker å ikke gjøre noen fysiske forandringer på kortet...sånn i tilfelle jeg skal sette det inn i Desktoppen en gang i fremtida :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...