MrLee Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Joda jeg ville bare si ifra om at jeg har utført en vellykket liten transplantasjon fra et D-Link DWL-520+ PCI 802.11b kort, over inn i en Dell Inspiron 8200. Jeg ville nemlig ikke bruke 1200 kr på et "originalt" kort fra Dell... hvordan? - joda, det har seg slik at flere av produsentene som lager trådløse PCI kort, egentlig er late, og kjøper inn Mini-PCI kort, som de setter på vanlige PCI kort. det er derfor en smal sak å skru opp metall plata som sitter over dette, og ta det ut. http://www.loneguard.de/images/wlan/gl2422vp/gl2422vp_zerlegt_gross.jpg' target='_blank'> Husk at du må ha en Bærbar som har intern antenne klargjort for trådløst for å kunne utnytte dette. (Antenne er standard i bl.a. Inspiron 8X00 serien, men bare 8200 har klargjort antenne kabel). Merk at det ikke er alle mini-pci kortene som sitter i PCI kort som har klargjorte antenne koblinger. Noen må loddes på, men D-Link DWL-520+ kortet har altså en sånn antenne kobling MerK: Laptoppen vil ikke gå i standby modus, fordi mini-PCI kortet ikke støtter strømstyring på samme måten. Jeg fant en link på nettet der dem viser hvordan man kan kappe en av lederene for å omarbeide dette problemet, men jeg foretrekker å ikke gjøre noen fysiske forandringer på kortet...sånn i tilfelle jeg skal sette det inn i Desktoppen en gang i fremtida Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Link til bilde av kortet "åpnet" her Link til siden som viser hvordan man kutter den ene lederen for å få standby til å fungere...her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå