agail Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg kom over diverse programmer som skal kunne optimalisere windows, og diverse andre ting. Et av disse programmene måler det meste som er av hardware i maskinen. Der står det at bare 50% av min ram er ledig. Det er når jeg er i windows og ingen ting kjører i bakgrunnen. Hva er det de andre 50% brukes til. Kan dette være en årsak til at pc'en min har blitt tregere i det siste? Lenke til kommentar
Jensus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det trenger ikke være negativ at du har lite ledig RAM. Men i Vista og XP er det faktisk en fordel om du har lite ledig ram siden da er som regel mesteparten av RAM'en brukt til å cache systemet. Dette kan du se lett på task manageren. Her ser du Total, Available og System cache. Det er en fordel at mesteparten av minnet er lagt til system cache. Når du får behov for å bruke minnet så vil Windows ta av system cache'en. Mulig jeg tar feil, men sånn har iallefall jeg forstått det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå