Moffe247 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei! Jeg har da et Sony A200 med standar kit-objektiv på, men har lyst på et til objektiv. Macro-objektiver er noe jeg har NULL peiling på, og spør derfor dere om hjelp. Jeg har sett på Sigma 70-300 F4-5,6 DG Macro, Tamron AF og AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2Tamron AF 70-300 F4-5,6 LD Macro 1:2. Problemet er at eneste grunnen til at jeg vet at det er macro-objektiv, er fordi det står "macro" i tittelen. Så mitt spørsmål er: Er noen av disse macro-objektivene bra? Har ikke så veldig stor budsjett, så det kan ikke være for dyrt. Tenkte meg noe i prisklassen under 2000,-. Jeg fotograferer for det meste på hobby-basis, så jeg trenger ikke noe superdyre greier. Vennlig hilsen Thomas Lenke til kommentar
Fiple Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei Valgene dine er nok rimelige telezoomer med kort nærgrense, "macrofunksjon" og ikke ekte macroobjektiver som kan brukes til portrett av sengemidd. Da bør du se på Tamron 90 som er et rimelig og førsteklasses macroobjektiv. Det vil også være en suverent "prime" med f2.8, fin bokeh og velegnet til portrett - alt for ca 3000.... Sjekk på: dyxum.com slrgear.com og photozone.de Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg har Tamron 70-300 Di LD som du linker til (den nyeste versjonen, altså), og selv om makrofunksjonen er tungvinn og kun er 1:2-forstørrelse, fungerer den greit. Ingen vanvittig skarphet, men greit nok som et utganspunkt for å finne ut hva man skal ha. Det største problemet er nok kanskje å håndholde den på 300mm og 1:2. (Tilgi meg for å ikke kunne finne bedre eksempler:) EXIF: 300 mm f/7.1 1/60 s. EXIF: 180 mm f/7.1 1/1250 s. (Om det er makro du vil ha til ca. 2000, kan det vel hende at en gammel Minolta-makro er veien å gå? Brukt burde de være forholdsvis rimelige, og slik jeg har forstått det, oppnår du full funksjonalitet på nye Sony-kameraer.) Endret 24. november 2008 av Aiki Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Du kan få mye billig Minolta og 3-part som passer til Sony, jeg fikk min 180mm macro billig. Her kan du sjekke ut alle mulighetene: http://www.dyxum.com/lenses/results.asp?IDLensType=2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå