dan83 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hei tokk disse to strand bildene i july, i hellas=) Målet var vell å prøve å lage litt "reise katalog" bilder, men er litt usikker på om jeg lykkes....hva mener dere ? De ble tatt før jeg fant ut om de hærlige mulighetene RAW filer gir, så det tekniske kunne vell kanskje vært litt bedre( bedre farger blant annet) Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 bare kjapt, er ingen ekspert så lar det meste være til de med mer erfaring. På første bilde så drar stranden blikket opp, men så ender det i bunn av bakken, altså i ingenting. kanskje det hadde vært optimalt om en så litt mer av stranden, som buer av til venstre, slik at du blir dratt videre mot evt klippene og båtene Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg liker forsvinningspunktet i første bildet. Nesten alle linjene i bildet går mot enden av stranda og skaper et veldig behagelig hvilepunkt. Effekten den fallende sjøen får frem i sanden gjør seg også meget godt. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det første bildet er helt klart best. Komposisjonen fungerer bra for meg, som nevnt leder bildet opp til et vanishingpoint noe som er behagelig. Det som drar ned her er dårlig kvalitet,skarphet og utbrente og dårlige farger. Noe du vel selv er inne på. Har du også kansje dratt litt hardt i spakene i etterbahandlingen ? Ville likt og sett orginalbildet isåfall. Pga teknisk kvalitet havner bildet litt mer på fint familie album, snapshot en et bildet som står på egne ben. Men som sagt du skal ha skryt for et flott motiv og komp ! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Liker 4:3-formatet og at det er litt polaroidfølelse her! Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 takker for tilbake meldingene=) FotoDilla: skarpheten er egentlig ganske ok når man ser bilde i normal størrelse, bilde virker kanskje litt uskarpt i den skalerte versjonen her...men uansett så er jeg enig i at fargene kunne vært bedre + at man kan se noen jpg artefakt i de øvre delene av himmelen Skulle bare gjerne ønske at jeg begynte å skyte i raw litt tidligere...har en del ok bilder som jeg så meget skulle ønske jeg hadde hatt i raw!! Mvh Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå