pettir Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Hei, er det noen som vet om noen elver/vann, elr steder som det er noen mellomstore elr litt større sjøørret/ørret Helst i området rundt Akershus Oslo. Jeg har tilgang på båt:P Takk på forhånd:D Endret 24. november 2008 av pettir Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hele oslofjorden er vel aktuell da vil jeg tro, masse sjøørret å få med nok tålmodighet. elver som det går sjøørret i er det ikke lov å fiske gyteperioden som er nå. rene ørretvann må du nok inn i marka for å finne. Lenke til kommentar
pettir Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 hele oslofjorden er vel aktuell da vil jeg tro, masse sjøørret å få med nok tålmodighet. elver som det går sjøørret i er det ikke lov å fiske gyteperioden som er nå. rene ørretvann må du nok inn i marka for å finne. Men til våren, er det noen brae elver du vet om til Laks og sjøørret fiske? Rundt oslo akershus Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Tror ikke de elvene som finns i Oslo/Akershus er det store. Sandvikselva og Lysakerelva har til tider vært brukbare. Vannføringen vil alltid spille en avgjørende rolle. Er du litt mobil kan Lierelva og Drammenselva være gode alternativer. Jeg tror det beste er å finne gode plasser for sø-fiske i fjorden. Det finnes kart, skal se om jeg får fikset det. Jepp: http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/219011.PDF Til markabruk har du OFAs fiskekartbok som fås kjøpt i de fleste sportsfiskeforretningene eller bestilles på ofa.no . Personlig syns jeg Romeriksåsene er et spennede område, men har bare orientert meg en del uten å ha fått prøvd noe fisking. Blir gjerne til at jeg drar til fjells de få gangene jeg får kommet meg ut. Endret 26. november 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det finnes noen elver her nede i oslo , akershus , østfold som det går "noe" fisk i. Men de beste elvene finner du nok på sørlandet, vestlandet, og nordover. Ang laks kan det fiskes i Drammenselva , Akerselva , sandvikselva, ågardselva, glomma, det er de nærmeste stedene jeg vet om. Ørret finnes det i mange småvann rundt omkring i marka. tipper du kan finne fisk på opp til 1kg. det går sjø ørret i noen av de elvene jeg nevner over også. Skal du fiske etter sjø ørret fra land, vil jeg annbefale hurum landet , drøbak landet, nesodden , hvaler er det mange fine plasser. der kommer jo glomma ut også. håper du blir klokere av dette Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ørret finnes det i mange småvann rundt omkring i marka. tipper du kan finne fisk på opp til 1kg. det der var vel litt feil.. Setter som regel ut 3-årig ørret i nærvann som varierer fra 300g og opp til kiloen.. Største ørreten som er tatt i østmarka veide 8,2kg og tatt for 5 år siden.. Største i nordmarka lukter det stamfiske av men den veide nå uansett 10kg Husk fiskekort hvis du skal ut i marka! hilsen fiskeoppsynet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå