Gå til innhold

Skreddersydde skjorter Oslo


mbst

Anbefalte innlegg

Hei,

 

La Chemiserie Traditionnelle leverte skreddersydde skjorter i angivelig topp kvalitet, sydd i Spania, til 600-1000 kr per stk. De hadde en avdeling på Skøyen i Oslo og en på Sandvika Storsenter. Det er for øvrig en stor internasjonal franchise-kjede.

 

Jeg dro innom La Chemiserie Traditionnelle's tidligere lokaler på Skøyen i Oslo i ettermiddag, men ble der fortalt at de nylig la ned.

 

Jeg fant dette svært beklagelig. Jeg har nemlig litt problemer med å passe godt inn i vanlige skjorter, og fikk nylig høre om deres butikker.

 

 

Lurer på om noen har tips om tilsvarende butikker eller skreddere som syr gode skjorter i moderne snitt til en overkommelig pris (dvs helst under 1500 kr).

Endret av mbst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom på en til, men husker ikke hva den heter, bare at den begynner på L`e.... Og har blandt annet Zegna, Corneliani ec.

Men skal sjekke den på jobben i morgen.

Men ville det ikke vært lettere med målsøm bare?

 

Hei, fint, si gjerne ifra når du kommer på butikk-navnet. Hvor ligger den?

 

Og hva refererer du til med målsøm? Hva er forskjellen på det og skreddersydd?

Det eneste målet mitt er å få skjorter som passer godt, har ikke noe å si om det er det ene eller det andre.

 

Mitt problem er primært at jeg gjerne er litt for bred ved skuldrene og har litt lange armer. Det gjør at jeg ofte må velge mellom en skjorte som blir litt for trang over brystet og en som blir posete lenger ned og gjerne vid i halsen. Og så er det jo gjerne slim fit som ser best ut om den passer. Vanskelig kombinasjon.

 

Corneliani er fine de, har et par, hvorav den ene dessverre er litt snau. Men faktisk vil jeg si Eton lager de beste blåskjortene jeg har hatt. Blir mindre rynkete også. Og Corneliani føles litt vel dresset opp til vanlig bruk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Med min lange og tynne kropp så sliter jeg også med å finne skjorter som sitter bra. Løsningen for meg har vært å bestille "skreddersydde" skjorter fra www.tailorstore.no

Da får du skjorter som sitter helt perfekt, til en lav pris! Alle skjortene jeg har bestilt derfra har kommet på under 500,- inkludert frakt og toll.

Lenke til kommentar

Jeg var innom 4Men for å kjøpe meg en pen skjorte her engang før jul.

Men fant ikke noe som satt riktig. Da sa de at de kunne bestille egen sydd skjorte til meg fra en svensk designer. Nå husker jeg ikke hva han het eller hva merket het. Men da kunne man velge alt av stoff, mønster, farger ol selv. Så tok de bare mål i butikken.

Tror det ble ca 1400,- men kommer jo litt ann på hvilket stoff man velger ol.

 

Edit: Du finner 4Men på CC-Vest hvert fall.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...