flogieboogie Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Hey! Er nå lei av å gå rundt uten mp3 spiller og digge musikk så er nå på utkikk etter en ny mp3 spiller. Kravene jeg setter er så lite som: - fysisk størrelse (ikke for stor) - lagringsplass (min 8 gb) - lydkvalitet (bør være bra da jeg ikke vil besudle mine høretelefoner) - pris? (fra 700 til 3000, helst et sted i mellom) - kraft (trenger å kunne drive litt "tyngre" headsett enn portapro) Trenger forsovet et par høretelefoner da mine Beyerdynamic DT770 pro er litt store å dra med seg overalt. En mellomstørrelse mellom Sennheiser px100 (har hatt px200, temmelig bra) og dt770 pro. Annet Sennheiser par kanskje? Anbefalinger på lukkede/semilukkede headsett som ikke er for store setter jeg pris på ellers på mp3 fronten har je sett litt på Creative Zen X-Fi 32gb Cowon D2 Sony NWZ A828 og Ipod touch 16 gb Noen pro/cons mot enkelte av disse? Takk for hjelp mvh Jørgen Endret 24. november 2008 av flogieboogie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) har dt770 og px100, har hatt D2, har touch og sonyen. Xfi og touch kan du droppe pga lydkvalitet og generell "passer ikke for folk med funkende ører" status. Sonyen er til tider svak for 770 om du liker høy lyd, holder for min bruk men kommer an på hvordan du selv forholder deg til volum. D2 og sonyen er begge gode valg, D2en er nok best for ren musikk - selv likte jeg ikke helt tykkelsen og touchskjermen ( touchskjerm = veske i min bok, veske = stor kladd). Navigasjonsmessig liker jeg også knapper bedre, og sonyen har mye bedre navigering enn D2 (alfabetsystemet der du kan både scrolle vertikalt gjennom listrer og horisontalt gjennom bokstaver er genial for store musikkmengder). Til hodetelefoner, AKG k518dj eller audio technica ATH-ES7. har hatt 518dj, litt trange med generelt gode - spesielt om du får tak i HD25 velourputer og klasker på. ES7 er dyrere og verre å få tak i (bare apple store i norge har dem tror jeg) Endret 24. november 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 *snip* Ang volum har jeg det normalt vil jeg si, og øker kun hvis det er en j*** fet sang som kommer på. :)Så tror nok Sonyen i såfall vil fungere. Så først tykkelsen til D2 nå, så tror nok jeg luker ut den, har hatt min del av store "kladder". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Da er nok Sonyen bedre (den finnes forøvrig i 16GB). Er folk med D2 som vil påstå den ikke er sååå tjukk, eller at tykkelsen betyr mindre, men det spørs litt på hvor mye man har i lomma. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Du skal være LANGT over gjennomsnittet kresen før en iPod med et par decent hodetelefoner ikke leverer god nok lyd for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Du skal være LANGT over gjennomsnittet kresen før en iPod med et par decent hodetelefoner ikke leverer god nok lyd for deg. når du er på et diskusjonsforum for lyd er gjennomsnittet noe annet enn det er på gata. er mange ipod-tullinger her som ikke hører en drit forskjell og bryr seg mer om at man kan spille på ipod, men når han har såpass til hodetelefoner som DT770 er det lite trolig at lydkvaliteten til en ipod vil være bra nok Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Er også på jakt etter noe tilsvarende som 'flogieboogie', men har også FLAC som krav. Dermed antar jeg at Sony går ut, og jeg står igjen med Cowon. Men hva med Cowon iAudio 7, er den temmelig lik D2 bortsett fra at den er mindre og ikke har minnekort (video er ikke viktig for meg)? Noen annen god grunn til å kjøpe D2 fremfor 7? I såfall så er minnekort eneste årsaken til at jeg fortsett kan vurdere D2.... Også et spm. angående hodetelefoner. Hører mye på Springsteen etc., og er på jakt etter et bærbart hodesett med bedre lyd enn Porta Pro, etter 13 år tok de (endelig?) kvelden. Helst litt mindre markant bass og generelt bedre lyd. Har et par gamle anti-bærbare Philips SBC3396 studio hodetelefoner fra 1994, som gir meget bra lyd til mitt bruk. Noe slikt ønsker jeg meg i mindre fasong Endret 25. november 2008 av opresterud Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Du kan like gjerne velge i7 med dine krav, D2 sine egenskaper utover video og minnekort går mer på brukergrensesnitt og spill/programmer etc (flash) og ikke nyttig for ren musikkopplevelse. Når det gjelder hodetelefoner, er det nok PX100 du beskriver der. Hva du skal med flac om det er den prisklassen hodeteelfoner du bruker skjønner jeg ikke, men det får så være. Alternativt kan du 5 doble prisen og se på Sennheiser HD25, men det blir noe helt annet på alle måter Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Til å drive Beyerdynamic DT 770 Pro (hvis du har 80 Ohms utgaven) så blir nok Sony med sine 5 mW litt i svakeste laget. Da ville jeg heller ofret litt plass i lomma og kjøpt Cowon D2, som med sine 37 mW vil yte mye bedre til tungdrevne hodetelefoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Til å drive Beyerdynamic DT 770 Pro (hvis du har 80 Ohms utgaven) så blir nok Sony med sine 5 mW litt i svakeste laget. Da ville jeg heller ofret litt plass i lomma og kjøpt Cowon D2, som med sine 37 mW vil yte mye bedre til tungdrevne hodetelefoner. Akkurat det jeg skrev , bortsett fra at jeg faktisk har den komboen av spiller og hodetelefoner. For å repetere, det kommer helt an på hvor høyt du spiller. Jeg kjører volumet på 20-25 av 30 med 80 ohm dt770 Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Har 80 ohm utgaven ja og tror nok ikke jeg vil ha problemer med å spille høyt nok da headsettet isolerer såpass godt Men ettersom jeg vurderer et nytt headsett pga fysiske størrelsen til DT770 pro så kan nok Sonyen være antageligvis det beste valget, i så fall 16gb versonen. Vurderer også Ipod touch, men dette er kun for underholdningsverdien jeg evnt ville ønske hvis jeg var på tur så i første omgang tror jeg kanskje at jeg ender opp med Sony. Endret 25. november 2008 av flogieboogie Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg syntes du burde gå for D2'en. Du er kresen hvis du syntes den blir en diger kladd. Du har vel flere lommer? Sonyen blir vel for svak til å bruke 770 pro. Du kan jo også utvide minne med 16 gb for 350 kr. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Korleis er vekta/størrelsen på ein Cowon D2 i forhold til Ipod Video? (Ja, den gamle 30GB, ein av dei første med videofunksjonalitet). Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det vet jeg ikke. Har aldri sett en Ipod Video. Men her: Info D2 Når jeg søkte på Ipod Video kom dette opp på wiki: LINK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Korleis er vekta/størrelsen på ein Cowon D2 i forhold til Ipod Video? (Ja, den gamle 30GB, ein av dei første med videofunksjonalitet). første mp3 spilleren med video kom i 2003, ipod video kom i 2005... var vel ikke akkkurat noe i nærheten av "først" Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Du kan like gjerne velge i7 med dine krav, D2 sine egenskaper utover video og minnekort går mer på brukergrensesnitt og spill/programmer etc (flash) og ikke nyttig for ren musikkopplevelse. Når det gjelder hodetelefoner, er det nok PX100 du beskriver der. Hva du skal med flac om det er den prisklassen hodeteelfoner du bruker skjønner jeg ikke, men det får så være. Alternativt kan du 5 doble prisen og se på Sennheiser HD25, men det blir noe helt annet på alle måter Har nå hatt D2 en måneds tid, storfornøyd. Plugget også i dag på PX100, og det var en merkbar annen lyd enn PortaPro! Venter også på HD595, som det ble etter mye vurdering og om-og-men... Frister også med Allesandro MS-1. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Yeah, eg fekk min edition til jul. Er knallnøgd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå