Gå til innhold

Hjelp til å finne et tema til et IT essay (kan være hva som helst)

Coneunofax

Anbefalte innlegg

Jeg har et essay som må leveres inn til fredag, jeg skulle nok brukt mer tid på det, men hatt mye annet å gjøre.

Ting som må gjøres: Skrive introduksjon (ca 1 side)

o Hva er problemområdet, hva er temaet, avgrensning av tema Gi en oversikt over relevant litteratur (bakgrunnsstoff) (ca 2-4 sider)

o Introduser begrep innen temaområdet

o Relaterte implementeringer/realiseringer, eventuelt relevant forskning osv Resultater og diskusjon (2-4 sider)

o Beskriv de viktigste punktene dere har belyst

o Diskuter litt under resultatene Konklusjon (ca 1 side)

o Oppsummering og eventuelle personlige synspunkt. Referanseliste (alle kilder til bakgrunnsstoff – bøker, nettsider, verktøy osv).

Dere kan anta at de som skal lese er informatikere med samme bakgrunn som dere selv. Dere må også anta at leseren ikke har umiddelbar tilgang til det bakgrunnsstoffet dere bruker (derfor viktig å ha med referanselisten).

Det jeg lurer på er derfor om noen kunne tipset meg om et IT emne som vil være enkelt å finne informasjon om. En annen sa at han vurderte å skrive om forskjellene på de forskjellige nettleserne. Det temaet jeg har tenkt litt på er "browser wars", spesielt parten om Netscape og Internet Explorer. Det kan jeg litt om fra før, og det ville vært ryddig å skrive om. Med tanke på at det er kronologisk.

Takk for oppmerksomheten folkens:)

(jeg var litt usikker på om denne skulle postes i skole/leksehjelp eller her)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo skrive om SCO-saken vedrørende GNU/Linux.

Men, nettleserkrigen mellom IE og NS er vel noe som "alle" kan relatere til. :)

Edit: Hva med et essay om Moores lov? F.eks. hvem var han? Du kan skrive om de forskjellige tolkningene av loven, hva Moore originalt sa og hvordan han oppdaterte den.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Hva med det fortsatt sannsynligvis det programmeringspråket det har blitt skrevet flest linjer kode i da? Cobol

Et lite apropos. Tanenbaum skrev i en av bøkene sine (om det var boka om datamaskinarkitektur eller operativsystemer husker jeg ikke, orker ikke sjekke nå) om den såkalte år 10000 bug'en: når 8000 år gammel Cobol-kode slutter å fungere. :D

Lenke til kommentar

Jo det er sant at man fryktet mye av 2000 problematikken pga Cobol-kode men i de dagene var det mangel på lagringskapasitet slik at man lagret år med 2 siffer, med samtidig så jeg tviler på at de tenkte på år 2000 når de lanserte språket i 1959.

Slik at man får skylde på utviklerne, eller muligens biblioteket som finnes til språket. Cobol er fortsatt i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...