isprins Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Er det noen som vet om det finnes dekodere som kjører linux og støtter kanal digital sitt nett ? Jeg trenger ikke opptaksmuligheter (PVR) Nettnummer, P-id og frekvens Sted Nettnummer Frekvens Pid Hamar 105 362000 193 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dreambox burde greie dette greit. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Dreambox burde greie dette greit. Etter det jeg har sett så er det meget vanskelig å få Kanal Digital til å gi fra seg kort uten å kjøpe en pakkeløsning i fra de. Dette er jo en smule hull i hodet da jeg ikke trenger to dekodere! Det blir som å kjøpe to biler å bare bruke den ene.. En annen ting, er at vis en nevner at en bruker nevnte dekoder så kan en risikere at abonnementet blir stengt selv om en ikke har gjort noe ulovlig. Dette er fordi at canal digital ser på nevnte dekoder som en "piratdekoder", som KAN brukes til å hacke kabeltv/satelitt-tv. Endret 25. november 2008 av isprins Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg tror rett og slett du ikke kommer utenom å kjøpe en "godkjent" dekoder. Kan godt være at noen av dem kjører linux, men at du får tilgang til shellet ser jeg på som ytterst lite sannsynlig. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Jeg tror rett og slett du ikke kommer utenom å kjøpe en "godkjent" dekoder. Kan godt være at noen av dem kjører linux, men at du får tilgang til shellet ser jeg på som ytterst lite sannsynlig. Det ser ikke ut som om noen av de dekoderne som CD godkjenner kjører linux. Jeg har også sett at det kan bli problemer med paringa av kortet, dvs: Står ikke CD kortet i CD dekoderen, vil kortet gå glipp av oppdateringen, ogman må da kontakte CD for å få aktivert kortet igjen. Jeg vet at viasat bruker STB-ID, jeg tror at CD bruker serienummer. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg har også sett at det kan bli problemer med paringa av kortet, dvs: Står ikke CD kortet i CD dekoderen, vil kortet gå glipp av oppdateringen, ogman må da kontakte CD for å få aktivert kortet igjen. Jeg vet at viasat bruker STB-ID, jeg tror at CD bruker serienummer. Jeg vet hva du tenker på, men det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå